onsdag 9 maj 2007

En kvällsvandring i trädgården

Jag tog mig lite vatten över huvudet. Jag ville bli klar med så många olika projekt för att överraska maken när han kommer hem sent i morgon kväll, men...den största överraskningen för mig själv får vara att jag lever. :-) Det är jobbigt att vara ensam med två småttisar dygnet runt och jag förstår inte för hela mitt liv hur ensamstående föräldrar fixar vardagen alltså. En stor eloge till er.


Jag har i alla fall, på två dagar av tre, hunnit:
- tömma dotterns blivande rum på saker som ska upp till vinden
- köpt spackel
- börjat spackla
- broderat vidare på ett ord på en kudde jag ska ha i köket (broderade till "Roomservice" och fick lust att både patinera och skriva ord på möbler efter det avsnittet)
- bakat småkakor, makens favoriter, tillsammans med barnen
- hoppat i vattenpussar
- handlat viktiga saker såsom mjölk, gröt och Yankee Candle "Clean Cotton"
- bloggat lite
- röjt lite i garaget

I morgon ska jag sy lite har jag tänkt, få se vad barnen har tänkt! :-)

Tog en kvällsvandring i trädgården efter att barnen somnat.

Fontänrabatten. Just nu är fontänen urtagen. Några vattenväxter har övervintrat i centrum. Det ska till gammaldags belysning i sommar och när de 250 (!!! är vi galna ???) tulpanerna har vissnat ner ska vi ta ur dem och plantera perenner i rabatten i stället, men vi har lite svårt att bestämma oss för vilket tema vi ska ha där.
Jag älskar hur de röda tulpanerna framhävs av den grå stenen, kontrasten mellan det mjuka och det hårda. I rabatten har en fjäril på pinne gömt sig. Den har barnen satt dit. Jag är inte så mycket för trädgårdspynt i form av fjärilar, snurrande blommor och blå grodor, men barnen får köpa hur många de vill och placera ut där de tycker att de passar. Det är ju deras trädgård också.

Lite blomsterfägring för brevbärarna. Jag fullkomligt älskar "Snöflinga", den är så tacksam och blommar hela sommaren ända in i september. Det var mycket färg jag bjöd på i dag. Jag är nästan snurrig i huvudet själv. Som en liten "baksmälledrink" mot färgchocken tror jag att jag ska bjuda dig på en titt på alla vita tyger i morgon - innan jag sätter saxen i dem. Nu väntar sängen innan det är dags att vakna vid 05.00 av två vildbasingar. Sov gott! :-)

4 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga bilder! Så fint! Längtar också efter tulpaner... Här har de första maskrosorna kommit upp så sent som för ett par dagar sen, så det är bara att vänta på fler blommor! :-)

Julias vita drömmar sa...

Å så vackert med tulpaner, rätt maffigt med så många!

Du har varit enormt duktig och hunnit med mycket, säger som du, stor eloge till alla ensamstående som får ihop vardagen.

Kommer det bilder på pallen snart, den som din dotter fick, blev så nyfiken...

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad duktig du varit, glöm inte bort att vila lite mellan varven bara! Jättefina bilder! Kram!

Lavendel & Romantik sa...

Va fint det var. Vilka vackra tulpaner ha det gott Kram/Majsan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...