söndag 13 januari 2008

Studiepaus

Shit vad stressad jag är.
Och jag funderar varifrån min huvudvärk kommer...hihi...
Alltså - visst är man galen om man:


- jobbar 80 procent


- bygger ut huset med hall och kök och hela faderuttan


- studerar på "fritiden" för att ta en magisterexamen
...

- försöker kombinera det med att vara förälder till en tvååring och en treååring???


Och dessutom kombinera det på ett BRA sätt....och om man dessutom då är pysselsugen så det bara SKRIKER om det.

Nåja, över ett berg och ner i en dal - det här ska lösa sig.

Maken har åkt iväg med barnen till deras älskade farmor och farfar på landet.
Sedan ska han fortsätta byggandet och jag ska beställa biljetter, boka boende och skriva klart rapporten för den här kursen samt kolla upp vilka böcker jag behöver till nästa kurs som början veckan efter att den här slutar.
Och det ska ju förberedas en del till den också, men det tror jag att jag hinner med på tåget dit. Puh! Det ska kännas att man lever, eller hur?

Vad ska jag visa för bild för er idag då tro?
Hmmm....joooo...det finns ett "fynd" kvar som ni inte sett


Nåja...kanske inte den tydligaste av bilder, men klickar ni på den så blir den större.

Den är dryga halvmetern gånger 90 centimeter hög. Den ska vara (alla i kör nu, ni har ju lärt er vart jag planerar att ha alla saker... hihi) "I HALLEN".

Nämen, det här kommer bli riktigt bra.

Vi bygger ju ut vid vår förstukvist och där vetter vårt badrumsfönster ut mot den. Eftersom vi nu bygger in där så fyller fönstret ingen funktion (om man inte vill kunna öppna fönstret när man är på toaletten och prata med den om är i hallen).

Sååå...vad ska vi göra med den öppningen då?
Jo, vi ska ta bort fönstret, men bygga in som en liten nisch där fönstret varit. En liten spotlight ska vara upptill i nischen och lysa på den fina vasen med blommor som ska stå där fräsch och fin och dofta konstant (I mina drömmar i alla fall).
I alla fall...den fina vasen med vackra tulpaner ska förstås RAMAS in..och voíla...där kommer fyndramen in i bilden. Den ska målas vit förstås.

Kruxet är bara om ni tror det kommer slå hemskt, stilmässigt, mot den vita v-spont som vi planerar att sätta upp på den väggen??? Den här är ju så krusidullig och fin. Eller är kommer det bli en "häftig kontrast"?
Vad tror ni?
Hissa eller dissa?

Nej...över till studierna...hoppas ni har lika underbart väder som jag här och att ni har möjlighet att gå ut i den härliga solen....ni som inte har grymma studier som hänger över er vill säga. ;-)

Kram från en blek, studietyngd Bea

24 kommentarer:

Sanna sa...

Jodu, vi är galna! Fritid, vad är det? Och vila, det kan vi ju alltid göra i graven, eller hur? :-)

Ha en skön vårtermin och stressa lugnt!

*kram*

Dorthe ♥ sa...

Det kommer att bli perfekt i hallen. Kontraster kan vara alldeles underbara, och det som gör ett hem så personligt. Ta det lugnt och stilla....så gott det nu går :o)

Kramis
Dorthe

Hannis sa...

Oj! Superkvinnan!
Förstår att du har huvudvärk=))Hoppas du får lite vila=))
Ombyggnaden låter ju spännande,ska bli kul att få se.
Ha en bra vecka/Kram Hannis

Nilla sa...

Imponerad samtidigt som man blir lite orolig, hur orkar du? Fast pyssel kan vara stressigt så är det ju också avkopplande.

Tror nog att du kloka kvinna kan balansera duktigt =)

Tror ramen kan bli en rolig kontrast!

Sköt om dig och ta dig en liten paus ibland också!

Kram Nilla

Anonym sa...

Lite galet lät det allt - men det fixar du nog för det verkar onekligen som att engagemanget finns.

Linneagården sa...

Å, du hinner blogga mitt i allt oxå!
Hoppas det flyter med allt du ska göra, jag tror nästan jag fick mig en "kick" av att kika in här & blev drabbad av din energi, Tack!
Önskar dig en trevlig (& lugn!?) kväll.
Kram!

Jenny sa...

Oj, oj, oj, vad du står! Men hallen kommer bli jättefin låter det som! :) Jag är en stor vän av krockar och misch-masch och det är en kul utmaning att få det att passa ihop. Jag tror du lyckas.
Kram

Guldkorn i min vardag! sa...

Det kommer absolut att bli helt perfekt, jag kan se den vita krusiga ramen färdig jättefin kontrast till sponten. Jösses vad du stressar människa ta det lugnt kom ihåg att inte bränna ljuset från bägge hållen men jag vet hur det är när det bara porlar av ideer i skallen!
Kram Ulla-Bella

Ann-Catrin sa...

ohhh ta det lugnt vännen!!
tänk på att inte bränna ut dig...
vila oxå lova det!!
det kommer bli så fint...ramen är ju sagolikt vacker

Lena sa...

Du verkar ha att göra om dagarna lär jag säga! Phuu..att du hinner allt! Det blir nog jätte fint i hallen! Kram

Änglahem sa...

Snälla vännen, du måste ju vila oxså!! Huvudvärk?? Konstigt?? Nääää, lilla söta Bea, ta det lite lugnt också!
Fantastiskt duktig är du i iaf!!

Spegeln kommer att bli jättesnygg som kontrast! Det är ju blandningen som gör det personlighet och charm.

Vad blir du efter allt detta pluggande?

Sov gott du goá!
Kram
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Det kommer bli jättefint i hallen! Ojoj det låter som du har fullt upp (på nåt sätt känns det som vi är många som försöker hinna med "allt" på en gång..inte undra på att man känner sig stressad ibland hih)
Försök att ta det lite lugnt ibland :)
Kram
Mia

Maria sa...

Åååhh vad jag känner igen mig...man skall hinna allt och lite till.
Jag gillar kontraster så jag tror det blir läckert med spegeln mot v-sponten.
Ha det gott!
Maria

Lotta sa...

Jag hissar ditt fynd! Det kommer att bli superfint!

kram
Lotta

Ps Jag tog chansen att vara ute i det fina söndagsvädret! Tog en promenad med maken, 13 000 steg!

Blommiga Karin sa...

Verkar som om du har många järn i elden...ta det lugnt och ta ett djupt andetag..=)Du ska se att allt ordnar sig.Fast det är lätt hänt när man har många projekt på gång att det blir lite stressigt förstås.Lycka till!/Kram Karin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Absolut hissar vi den ide´n låter ju helläckert !
Men ta det lite lugnt , kära nån , det är farligt att ruscha runt så där !
Kram/Lotta

MiaMaria sa...

Här kanman snacka om super mamma....

Och vad spännande det låter i din hall... Och jag tror att det blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA med ramen där.

Må så gott och njut en smula!
Miamaria

Karin i Villa Grå sa...

En sak i taget och andas däremellan! Den stressen pallar ingen att leva med särskilt länge men tillvaron har ju en förmåga att köra ihop sig fullständigt ibland. Tänk vad skööönt för dig sedan, när lugnet lägger sig! *ler*

Jag tror att ramen kommer att bli en fin kontrast. Kontraster gör inredningen intressantare!

Kram, Karin

Hem och Lycka sa...

jag tror det kommer bli bra! men du, glöm inte bort att vila lite också ;-) kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Körigt, och så bloggen också! ;-)

Men du gör ju saker som du gillar och valt själv(ok, kanske inte att jobba då), så då är det väl rätt ok ändå antar jag...
Ramen ser ut att vara kanon, men trist som jag är så dissar jag ideén med att ha den mot v-spont... Tills du bevisat att det funkar förstås! Ser fram emot det!
Sköt om dig!
Kram Hanna

Brunkullan sa...

Ja det är ett schå att hinna göra allt roligt och ändå hinna gå på jobbet;-D

Ramen ska upp!! Kan bli kanon tror jag. Om du lessnar efter ett tag kan du ju alltid måla den vit, så smälter den in och vips har du fått en ram a´la SIA!!

Har också en sån stor fin guldram (med oljemålning i) som jag visat på bloggen i sommras. Den ska bli vit. Någongång...;-)

Att jag vinner jämt förvånar mig med! Det händer ju aldrig annars. Tex så spelar vi tjejer på jobbet på Harry Boy varje vecka. Tror vi kommit upp i 300:- vinst hittills..haha! Och pengar verkar turen inte gälla heller:-D
Men jag är såååååå glad för de vinster jag får! Och står frågande varje gång!

Susanne

me and alice sa...

Hej hej!
Det låter som en super ide med ramen mot väggen. Det är det som blir personligt o charmigt. Så länge man håller samma färgskala.
Men oj, oj vad du far runt. Låter både kul o stressande. Var rädd om dig bara...
Kram Susanne

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ojojoj...lika för ala verkar det som.Man lever som om man skulle dö i morron.stressar hit å dit.Allt ska göras osv...jo tack det känner man igen...pust.
Inga dåliga saker du håller på med heller hur orkar du läsa mitt i allt ????
Konstigt på nått vis så klarar man alt..hihi..
Kram Pernilla

Tidsmästarinnan sa...

å vad fina saker du hittat och visar i dina inlägg! jag blir loppissugen med en gång... :-)
Ta hand om dig mitt i allt pluggande, jobbande, pysslande och "familjande"!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...