fredag 1 februari 2008

Thank God for grandparents...

Det är bra för barn att ha kontakt med sina mor- och farföräldrar där det är möjligt.

Det är även bra för barnens föräldrar!!!
Barnens morfar, pappa, är här och leker med barnen en stund. Jag har precis avslutat arbetsdagen och hämtat barnen lite tidigare från dagis eftersom det är fredag. Efter att varit ute och kuskat i helgen, varit hemma halvsjuk med barnen på den föräldralediga måndagen, jobbat tisdagen, kuskat iväg femtio mil på onsdagen, startat ny kurs på torsdagen och åkt hem samma femtio mil...för att sedan jobba idag fredag så känner jag mig som en halvt urkramad tub med mjukost.

Då känns det skönt att kunna sätta sig en stund med er och höra hur barnen skrattar ihop med sin morfar på ovanvåningen.

Tack för alla söta kommentarer om midsommarsjalen, det värmer verkligen. Ni ska få se en bättre bild när jag köpt sidenbandet och ska "mannekänga" lite för er minsann. :-)

Innan dess får ni en glimt av ytterligare en inredningdetalj från dotterns barnkammare.
(Och jo-o...jag har lekt lite i Photoshop...hennes rum är förstås inte svart-vitt...hihi)

Det här är tvååringens "bokvagn" köpt på min guldgruva till loppis.

Varje kväll tar hon sin bokvagn och rullar ut den till bokhyllan och byter ut bilderböckerna i vagnen. Sedan ligger hon halva kvällen och tittar på bilderna, bläddrar och byter bok.
På det sättet har hon alltid nya fräscha samtidigt som de inte ligger i en trasig hög på golvet efter ett tag.

Näe...undras om jag ska börja fredagstäda här hemma nu...eller om jag ska lägga mig på soffan och vila en stund. Borde ju inte vara ett sånt svårt val egentligen.

Ha en underbar fredag med lite "Let's dance" och en annan mysig rumba på vardagsrumsgolvet. ;-)

Kram Bea

31 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Antar att det blev städning, fast soffan är så mycket trevligare. Det är väl så det brukar bli?! :-)
Förstår att det är skönt att sitta vid datan lite medans barnen har en rolig morfar att leka med. Du har det bra vill jag säga!
Gillar bokvagnen den är jättesöt, och så tycker jag faktiskt att det var rätt så snyggt med ett svart-vitt rum!
Ha en skön helg!
Kram Hanna

Elin sa...

Hej Bea! Vilken vecka du har haft! Tycker absolut att du ska slänga dig på soffan...ögena bums *säger jag på bergslagsmål* :-D

kraam e

Sjalen är heelt underbar! Totalt superimpad!

Elin sa...

Glömde säga, bokvagnen är superfin. Ebbes vagn är numera bokvagn den med. Tack för tipset! Han verkligen gillar den!

kraam e...igen! :-)

MiaMaria sa...

Tänk vad bra det är med mor och far föräldrar som ställer upp med diverse saker....

Underbar bokvagn!

Hur gick det med städningen eller valde du soffan...fniss. JAg måste ta ett snabbt varv nu....kommer folk imorgon då behöver ju inte dammråttorna springa omkring på golvet.

HA´en skön kväll!
Miamaria

Änglahem sa...

Vilken fiffig idé med bokvagn!! Den hade jag behövt för här flyter böckerna omkring på både golv, bord och bokhyllor. Ganska jobbigt men man blir ju till slut totalt hemmablind för problemet.
Söt var lillans vagn med!

Visst är det härligt med mor- och farföräldrar som ställer upp. Här har det alltid varit mormor och morfar och dom är verkligen guld värda!

Nu är jag nyfiken (fast igentligen vet jag väl svaret) soffan eller städningen?!

Ha en fin helg!
Kram
Ulrika

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hoppas att du sitter bänkad framför tv:n nu och har tillbringat mkt tid i soffan (läs: bortprioriterat städningen).

Bokvagnen är jättefin och såå fiffigt! Här kan man verkligen prata om att förena nytta med nöje!

Ha en toppenkväll!
Kram

Dorthe ♥ sa...

Vilken vecka! Nu är du verkligen värd lite (läs mycket) vila.
Ha en skön helg!

Kram
Dorthe

White Season sa...

Önskar dig en jätte skön och trevlig helg! Vilken jätte fin bokvagn och köpt på loppis? Oj ibland kan man ha riktig tur... Kram kram Malin

Anonym sa...

Åh sötnosen...ibland blir man påmind när man hör musik eller känner dofter t.ex.

Hoppas att du kan tänka positivt ändå, trots musiken. Din goa mamma och du... hennes älskade dotter.

Men att du saknar henne, förstår jag mycket väl, vännen.

Musik kan ställa till det för mig också. Ibland kan man gråta väldans mycket.

Jag tycker om dig Bea.
Kom ihåg det.
Puss och Kram Stina

Anonym sa...

Hej Bea!
Vad duktig du är med photoshop, har det själv men förstår inte alla funktioner....Några goda råd?
Vad smart med bokvagn, himla söt är den. Du verkar verkligen hitta fynd på din loppis.
När du pratar om hur viktigt det är med mor och farföräldrar håller jag med. Matildas mormor bor i Sverige och hennes morfar och farfar finns inte längre hos oss. Det är väldigt trist!
Hoppas ni får en trevlig afton!
Kram Bodil.

lottens vita och gröna sa...

undrbart att barnen har många som älskar dom! hoppas att du int rört dig ur soffan, det verkkar du behöva med 100 mil i ryggen. jättefiffig användning av lilla vagnen! kram och trevlig helg!lotten

IKT i min vardag sa...

Hoppas att du valde soffan, en liten stund iallafall, så som du har farit i veckan!
Så smart att använda den söta vagnen som bokvagn:-)

Lycka till i tävlingen!
Kram Linda

Anonym sa...

Vilken kul idé med en bokvagn! Och vad härligt att den lilla får lära sig älska litteratur redan nu :D

Anonym sa...

Jag hoppas att det var vila du valde eftersom du haft en sådan jäktig vecka. Ev dammtussar försvinner inte, blås in dem under soffan och lägg dig på den när det behövs! ;)

Njae, Charlie kände oss inte innan, men nu vet man ju aldrig. Han kanske står utanför dörren en vacker dag ;)

Ja, jag kan inte vara utan djur. Makens tanke var "inga fler fyrfotingar" men det blev inte så. Han är lika glad i kissarna som jag är. Han sitter precis här och äter frukost och det ramlar ner både en och annan bit till kattastroferna. ;)

Den här helgen ska vi inte göra ett dugg mer än nödvändigt... vila, vila, vila.
Kram och ha en mysig helg!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

oj en vecka som varit hektisk.Väl värd att bara vara om man nu kan det... ;-)
Så söt bokvagn.Mycke praktisk...jag brukar städa med lillans dockvagn.kör runt i huset å lägger alla leksaker som ligger slängda i den.in på rummet å lastar ur å så ut igen...hihihi...
Ha en skön helg!
kram Pernilla

Nilla sa...

Hej Bea!

Vilken vecka du haft vännen. Jag är helt såld på bokvagns idén, vill också ha en sån till lilla fröken.

Sjalen, ja den är en dröm! Duktiga, duktiga du.

Hoppas du får vilat upp dig i helgen och ni får ett par riktigt härliga dagar.

Kram Nilla

Emmas Vita Hus sa...

Ville bara tassa in och kommentera den underbara lilla dockvagnen och önska dig en skön Lördagkväll! Kram Camilla

Ann-Catrin sa...

Viken hundvecka du har haft!!!
kan förstå du tycker det ör skönt med helg nu... ta det lugnt nu ochj koppla av!! tack gode gud för föräldrar!!
Så vackra bilder du bjuder på.. vilken sanslöst söt bokvagn!!
Kramar A-C

Lantliga drömmar sa...

Usch vilken vecka du haft! Så skönt att det är helg nu så du förhoppningsvis får pusta ut lite grann!
Kan mycket väl tänka mig att det är skönt med mor-och farföräldrar som tar hand om barnen ibalnd! Man behöver ju få lite tid för sig själv nu som då också!

Ha det gott!
Kram!

Maria sa...

Vilken söt liten bokvagn......ser framför mej hur hon omsorgsfullt byter ut böckerna i sin lilla vagn. Underbart!!

Ha en skön söndag!!

Eva Agnes sa...

Det är alldeles rätt Bea, morföräldrar och böcker är A och O när barnen växer upp.
Själv hade jag bara böcker eftersom mina och mannens föräldrar bodde långt, långt bort.
Böckerna har smittat av sig så tillvida att min dotter är bibliotekarie (barnböcker f.n.)och sonen är regissör och bygger gärna på böcker när han filmar.
Du ska ha tack för de värmande orden om min blog. Jag blev verkligt glad av dem eftersom jag återanvänder allt. Försöker i alla fall. Köper sällan något nytt.
Stora kramar till dig och de dina.
Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Glömde säga att lillans bokvagn är suveränt trevlig. Jag gläds verkligen å hennes vägnar.
EA

Dorthe ♥ sa...

Bokvagnen är ju bedårande! En sån skulle jag oxå vilja ha, trots att jag inte längre har små barn :o)

Kram
Dorthe

Flickan på landet sa...

Hej!
Du verkar ha så många järn i elden och orkar med så mycket :-)
Gud, vilken underbar bokvagn :-o Verkligen jättesöt. Gamla saker är bara för underbara!!
Ha en fortsatt trevlig helg, kram!

Jennys Vita Villervalla sa...

Jättesöt vagn, och perfekt förvaring för favoritböckerna!
Kram
Jenny

me and alice sa...

Hej Bea!
Vilken tuff arbetsvecka du haft!!
Hoppas verkligen du valde soffan!
Den lilla dockvagnen passade så bra som bokvagn...
kram Susanne

Stina sa...

Vad gulligt det låter. Vilken söt vagn.

Nä du, gumman...inte tröttnar jag på vitt inte.
Men någon enstaka trämöbel skulle jag vilja ha.

Puss och kram

smultrongården sa...

Men vad jag blir sugen att sticka & virka. Tro´t eller ej, men när jag var 14 virkade jag dubbla grytlappar som jag sålde. Anv. faktiskt dom här hemma än idag... Jag ÄLSKADE att sticka & virka - men vet du, det är faktiskt 25 år sen jag gjorde nåt. Men du kan tro att jag blev sugen nu. Undrar just om man kan fortfarande..? Den syrénfärgade kappan m tillbeh. var ju helt bedårande.
Likaså midsommardrömmen. Oj, va sugen jag blev...
Men jag får väl sansa mig!
Nu hoppas vi på en härlig vecka som möter oss i morron! Kram Eva

Linneagården sa...

Hoppas du har hunnit njuta av helgen efter veckans alla ting!
Håller med om att det är bra att ha mor/far föräldrar som barnen får träffa & växa upp med.
Smart idé med bokvagnen & fin var den mé.
Ha det gott /madelene

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken underbar bokvagn! Jättesöt .)

Önskar dig en toppenfin vecka! Kram Jes

Anonym sa...

Gullehöna är...;-) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...