söndag 27 april 2008

Ett knippe sjaletter/Half a dozen kerchiefs

Kinda' dark photograph...but...you get the picture? ;-)

I just love making these.

After a long day of gardening and tidying up inside the day is breaking into an afternoon. Good, beacause I'm pretty tired. Yesterday I tried to watch "Harry Potter and the Philosopher's stone", but I fell asleep within minutes, I didn't even get to see Harry Potter himself. :-)

Tomorrow is my free monday with the children. I feel like doing something really creative, but I haven't decided on what yet. It sort of depends on the weather, it will probably rain tomorrow so I'm thinking some sort of an indoor activity.

Reminder: I HAVE to buy the children new rainclothes.

...

Sonen är förkyld och sitter i soffan och snörvlar och läser bilderböcker.
Dottern nyser och springer runt med sin lilla docksulky.
Maken gör "Smalbollar"...chokladbollar med bara några få kalorier. (Om de blir goda så kommer det recept här i morgon...om de smakar peckalanga så...blir det inget recept) :-)

Och jag...jag sitter och bloggar, lite halvförkyld och med en mycket hes röst. Jag jobbade hela veckan fast jag hade lite feber och så otroligt ont i halsen och dunderförkyld och avsaknad av röst. Inte heroiskt, jag vet, snarare dumdristigt och rejält korkat, men...jag har inte råd att vara hemma faktiskt. Inte i dessa utbyggnationstider.

Igår var jag och sonen på teater "Piz piz - eller min lilla Picasso". Kanonbra med supersöta Aja Rodas som ser PRECIS likadan ut som för typ 20 år sedan då hon var med i "Storstad" (kommer ni ihåg den ungdomserien?) och i "Joker" med Björn Skifs.

Jag går ofta på teater med sonen, det här är den fjärde barnteatern vi har sett nu på vårkanten. Innan dess såg vi hyllade "Pettson & Findus", den var också toppenbra. Pssst...det finns fortfarande biljetter kvar till Pettson i Jönköping och Karlstad...ett tips om du har barn mellan 4-8 år. Det finns även biljetter kvar till "Piz Piz" i Stockholm

Pssst igen...jag har sytt en blå och vit vimpel (tre meter). Hör av dig till mig om du skulle vilja köpa den. :-)

Dags att avsluta, lite pratsugen idag tror jag...det är väl avsaknaden av röst som gör det. :-)

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

6 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

O så söta sååååå!!!Vad du legat i!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Söndag!!

Mjuka sa...

yes, jag skulle vilja bli ägare till vimpeln.
Ha en skön söndag
Kramar Malin

Mamma C sa...

Vad duktig du är, dom är så himla fina. Barnteater är roligt att gå på med barnen. Chokladbollana läste jag ett recept på Nlifes sida. Ska bli roluígt och höra om det blev goda. Om det nu är samma recept förstås.
Kram mamma c

Hanna i Det stora grå huset sa...

Sååå söta sjaletter!!! Verkligen jättefina!

Hoppas att ni kryar på er snart!
Kram Hanna

Jeanette Hornbeck sa...

åh, tror att jag just har fått smygtitta på mina, eller eh mina barns:-D

KRAM!

Pernilla sa...

Men oj, va händig du är! :-D Du gör visst allt möjligt. Jättefint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...