söndag 6 april 2008

Lovely, desirable patterns

Look what I got for free at the fleamarket. This is the cover from an original pattern that sadly enough couldn't be found. But the picture is beautiful and it inspires me when making a matching set for the kerchiefs.

And just look at the pins. I wouldn't replace them for the world. They were my mothers and I remember how I just to sit and watch her defty fingers pinning all sorts of fabrics such as skirts, soft toys and trousers for me. The pricetag is left. It's one forth of the price of today.
Have a nice sunday...I myself hope to get some time to finish some of my several WIP. :-)

Bea

15 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken nostalgíkick man fick här då - vet du jag är textillärare på min fritid (när jag inte bloggar) ;) så visst gjorde du ett fynd. Nålarna är väl för hörliga och väcker som sagt fina minnen.

Kram Maud

Änglahem sa...

Jättesöta!! Vad synd att mönstrena försvunnit! Men det fixar du till i ett nafs alltså!!

Ha en skön söndagkväll!
Kram/Ulrika

MiaMaria sa...

Men så kul att ha kvar....underbara bilder!

HA´det så gott!
Miamaria

Elzie sa...

Visst är det roligt med gamla mönster. Har en del här hemma också. Kul att ha som minne.
Ha en skön vecka.
Kram Elzie

Livet och träning sa...

Vad trevligt att hitta en till blgg att kicka in till.
Tack för dina fina ord inne hos mig.
Sjaletterna med monogram är jätte fina.
Må så gott y!!

Grindelunda sa...

Nostalgiska bilder. Min mamma sydde mycket till oss barn,framförallt till mig, men alla mönster har kommit på avkrokar tokigt nog. Jag skulle väldigt gärna ha dem nu.

Ha det så bra önskar Gilla

Johi sa...

Tack för kommentar hos mig så jag hittade dig. Återkommer gärna. Undrar en sak om dina vimplar, vad är det för tyger du har om man vill ha en blå-vit?

Marja Kristiina sa...

Hej Bea! Vad kul att du kikade in hos mig! Dina skapelser ser jättehärliga ut - och barnsliga är dom inte utan sagolika ;-)

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Kul att du tyckte om mina arrangemang här hemma. Gröna växter är tacksamt då de inte dör lika lätt som de färggranna :) Jättefina vimplar du tillverkar! Vilket rum passar vimplar bäst i? Det måste vara bra att drunkna i tyger när man gör såna på beställning!
Ha en bra dag!
Kram Annika

Solange sa...

thanks for visiting my blog, I hope you liked it.
I love those old pins and old cover from the fleamarket, they are so special. I think you are lucky to have found those treasures :-)

have a nice evening,

Solange

Johi sa...

Tack för vimpelsvar. Jag vill ha en vimpel i mer marint och vitt och vad jag förstår så är din vimpel mer ljusblå/vit eller?

Mamma C sa...

Åhh, så kul med gamla mönster.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

oj nu blir jag nostalgisk, det där är jättemycket från min barndom, suck! kram lotten

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Vad glad jag blev,du är den första som lämnat en kommentar. Tackar och bugar! Jo jag tovade tofflorna i 60 grader tillsammans med några tennisbollar. Den ena stora försökte jag sen krympa genom att höja värmen till 95 grader men..hmr.. det gick ju inte. Se bara till att garnet inte är förbehandlat för då fungerar det inte enligt dom som vet. Lycka till med väskan!! Godnatt från en nattsuddare till en annan, haha...Pst Jättefina vimplar du syr,kanske blir en sån till liten Leia ist.

LantlivsAnette sa...

Åhh vilket fynd du har kommit över..en riktig skatt..
Du är så flitig och pysslig du..och vilka fina sjalar du visar där i kanten,som man kan ha sådär på huvudet,med monogram och allt..hmm..ska fundera,fin doppresent skulle det bli...jag återkommer om det sen..
Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...