onsdag 21 maj 2008

Och vinnaren är....


*drumroll*......MiaMaria

Jag hade inte tur i din underbara tävling, men du hade turen i min. Det var blivande fyraåringen som valde ditt nick bland alla.

"Sååå...vilken väljer du?
"Jag väljer den, för den har två "M" som i "Mamma",
sade han och pekade på "MiaMaria" :-)

Det argumentet köper jag, så MiaMariah - ett paket kommer med posten. Hoppas du ska tycka om den.

Och tack ALLA som ville ha den. Ärligt talat så vågade jag väl inte riktigt tro på mig själv så pass mycket att jag kunde känna mig helt avslappnad...hihi. Det får vara helt slut på såna tankar nu. Jag har lovat mig själv att börja tänka mer som en karl...faktiskt.

Okok, jag VET att det finns många olika karlar, olika känsliga och så, men faktum är att de BEKYMRAR sig oftast mycket mindre. Ibland är det till en nackdel, men oftast till en fördel, för allting löser sig oftast på något konstigt vänster. Och skulle det INTE lösa sig så skulle det väl vara onödigt att bekymra sig FÖRE det hänt?

Jag har blivit bättre på det nu...faktiskt...även fast jag behöver öva lite mer. :-D

Måste bara avsluta med att säga att mina barn kommer ha en DRÖMDAG imorgon. På morgonen ska de gå iväg till ett tivoli som ligger uppsatt i närheten och där kommer de ha öppet BARA för deras avdelning. Vilken dröm va? 2,5-åringen somnade NIO ikväll (!!!) bara för att hon inte kunde somna. Hon kunde inte bestämma sig för om hon skulle åka på grisen eller på en häst. Svåra beslut! :-D

Ikväll har det annars inte blivit många knop gjorda. Maken gjorde nattningen med barnen medan jag sov en liten stund. Jag kände mig jättekonstig och trodde jag åkt på något virus eller något. Nu mår jag bra. Lite försiktig är man nog nu än tidigare då lunginflammation går som en epidemi på jobbet just nu. Det är faktiskt smittsamt, visste ni det? Det visste inte jag förrän hela den här lunginflammationscirkusen började. Hmmm...

Surrsugen ikväll tror jag, men nu orkar ni inte läsa mer tror jag!

Ha en underbar torsdag! Själv slutar jag tidigare på dagen, men återvänder till jobbet då vi har Öppet Hus! Sånt är alltid skoj även fast förstås är lite slitigt att jobba kvällstid.

Kram Bea

8 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Bea!

Men vad glad jag blir!!!!!!!
Vilken underbar unge som tog mitt namn för att det var två m som i mamma....mycket klok...puss på dig!

Ska genast maila dig min adress.

Vilken härlig dag dina barn ska på... inte undra på att de hade svårt att sova.........

Jiphii, jag har vunnit!!!!!!!!!

HA´de så gott!
MiaMaria

Mamma C sa...

Grattis till vinnaren. Klart man inte kan somna med en gång om man ska på ett sådant roligt ställe nästa dag. Givetsvis så är det inte lätt att veta vilket djur som är roligast att sitta på. Jag själv skulle valt grisen, för en gris sitter man inte på i första taget. Men en häst kan man ju göra det på.
Kram mamma c

OttoPippi sa...

Vilka gulliga ungar!! Bestämmer så bra vinnare och tivolifunderingar och allt. Kanske kan de åka BÅDE på grisen och hästen :-)

Hem och Lycka sa...

Grattis MiaMaria till vinsten, söt motivering sonen hade ;-)

Hoppas ni haft en toppendag idag, så mysigt! kram!

Anonym sa...

Jag missade tävlingen helt! Ska delta nästa gång.
/Päivi

Willewira sa...

Två M som i Mamma... underbar motivering!!

Håller med dig...karlar är mindre bekymmersamma... eller så är det för att de betar av en sak i taget. Vi kvinnor ska ju helst ha 1000 saker i skallen.
Vi behöver alla träna på att ta en sak i taget och att inte oroa oss för mycket.

Lunginflammation.... inte kul! Hade det i höstas för första gången - har aldrig varit så trött och haft så jobbigt att andas.
Hoppas du slipper det!

Ha en skön dag!
Kram Willewira

Anonym sa...

Nä men usch, går det lunginflammation på ditt jobb? Hoppas att du klarar dej, det är aldrig kul att vara sjuk.

Ha en bra helg. =)

á Yeliqa sa...

Motiveringen var ju helt underbar och stort GRATTIS till Miamaria :)

Förstår att det var svårt att somna inför en sån kommande dag. Hoppas att hela gänget hade en underbar dag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...