tisdag 26 augusti 2008

Spegel, spegel på väggen där...

...säg mig vem som mest frustrerad är.

Blivande treåringen har fått hög feber, hosta och snuva efter höstens första dagisdagar.

Helt förståeligt naturligtvis...men hur gör man egentligen när båda är så insnärjda i sina jobb att det leder till frustration och besvikelse för många människor som är tvungna att jobba dubbelt och boka om möten etc. Vi har ingen ekonomi heller för att täcka upp på jobbet, så är jag borta så innebär det att mina kollegor får jobba dubbelt för hur som helst är det ju 21 barn som ska tas om hand oavsett om min dotter har feber eller inte.

Naturligtvis har vi rätt att vara hemma barnen. Naturligtvis VILL jag vara hemma med mina barn när de är sjuka. Naturligtvis.....har vi ändå dåligt samvete när vi ändå är hemma.


Nu är barnen som tur är välsignade med en underbar farmor som kommer över och sitter med febriga dottern och maken tar ut ledighet imorgon eftermiddag.
Guld värt verkligen!

Hon är värd alla rosor i världen!

Det är även ni som givit mig denna

Tack Svedin och "Ett hem på landet"
Man ska välja sju stycken att skicka den vidare till. Jag vet att några av följande redan har fått den här utmärkelsen, men jag väljer er ändå. Alla sju är gamla godingar från "Vita hem"-tråden och har på olika sätt del i att jag inreder mitt hem som jag gör idag:
Julias vita drömmar
Jordgubbar med mjölk
Sedan är det fler från det forumet jag också skulle vilja nominera...jag älskar alla tjejer där...så fyllda av inspiration och inredningsglädje.
Nu är det dags att gå och lägga sig känner jag. Kvällsarbete imorgon och jag vet inte hur natten kommer se ut med lillstumpan heller.

Hoppas ni alla håller er på benen. Inga förkylning eller andra dumheter va? ;-)

Kram Bea

13 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Tack, snälla, söta du! Och grattis till din egna utmärkelse, den är du väl värd! kram

Anonym sa...

Tack söta! Vad roligt! Du är verkligen värd utmärkelsen själv!
Kram Kram!

Skatan sa...

Jag hoppas att nattens sömn blir god så att ni får kraft till kommande dagar. Huvva, det är riktigt eländigt när det hopar sig så där och när orken tryter. Sov gott!

Kram.

MiaMaria sa...

Grattis till din Award den är du så värd!!!

Och varför ska man behöva känna så tro....det är ju faktiskt inte alls bra. Men visst är det så man tycker....fast man skulle egentligen bara va hemma med gott samvete och ta hand om sina små, det bästa man har......tror nog att vi alla tycker likadant i denna fråga.....tyvärr...

Men så bra när det finns någon som ställer upp....

HA´det gott!
MiaMaria

Mamma C sa...

Grattis till din utmärkelse, den är du värd. Inte lätt när barna blir sjuka. Man försker att pussla ihop det så gott det går. Vi har oxå en sjukling hemma nu. Men han klarar sig själv. Förkyld och feber och 20 år. Men man pysslar med dom i allafall. I mina ögon är han en liten plutt än.
Kram Mamma C

Veronica sa...

Hejsan i förkylningstider. Jo, det är lite "småhängigt" om jag ska vara ärlig. Vi har nya inskolningar och som vanligt medför det en massa nya "giftiga" baciller. Hoppas att jag klarar mig undan feber och elende... Hoppas din lilla kryar på sig, jag förstår verkligen ert dilemma!

Kram Veronica

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Grattis till utmärkelsen, den är du väl värd! Usch, inte skoj me dsjuka barn. Vet precis vad du menar med att man självklart vill vara hemma med dem när de är sjuka, men ångesten finns där och gnager ändå:-(
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen!
Ja visst är det trist när barnen blir sjuka och ma får den där känslan? För självklart är det så att man inget annat vill än att vara hemma då men samtidigt har man sin pliktkänsla och allt. Svårt det där...
Hoppas att det går över snart :)
kram!

Brunkullan sa...

Grattis:)

Och du syr så mycket fint! Påsar, vimplar och scharletter:)

Susanne

StrandviksVillan sa...

Jaa, det här samvetet man ska kämpa med hela tiden som förälder... Nu när jag började jobba igen valde jag deltid för att hinna med bättre hemma, så förhoppningsvis ska sjukdagarna bättre pricka in då man har ledig dag och så är det lättare att byta ihop dagarna då.
Krya på er!!

Stina sa...

Tack!!:-)...söta Bea.
Du är så rar och go du.
Puss och kram Stina

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen! Väl förtjänad! Jag halkade in här och ondrar om jag får lägga till din blogg på min blogg?
/ Hanna

IKT i min vardag sa...

Dåligt samvete, det vet jag allt om...Hoppas lilla dotter piggnat till. Vilken söt award du fått, grattis! Jag har varit här ofta men aldrig länkat, det är nog dags nu om det är ok?

Kram Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...