fredag 10 oktober 2008

Inredningstidningar


En stor norsk inredningstidning bredvid en stor engelsk inredningtidning.
Jag förstår ju att de köper in reportage utifrån, men ibland kan det bli lite pinsamt. :-)

Det kastanjeträd som ni kan skymta på den undre tidningen (Country Living) finns även porträtterad i den övre (Vakre Hjem)
Även det söta ljuset med bladen finns med i båda - som jag för övrigt blev inte så lite inspirerad av att göra.

:-)

Sånt är livet!
Nu ska jag ut på galej med en väninna i någon timma.
Jag ska bara invänta att maken ska komma in till barnen igen eftersom han är ute och målar de sista takplankorna. Han passar på när det är regnuppehåll. De är fyra meter långa och kan inte målas inne i garaget så det gäller att svepa snabbt med penseln på dagarna. :-D
Ha en underbar lördag!

Kram Bea

12 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Oj då.. helt samma bild också.. lite pinsamt..

Finns något till dig hos mig!

Kram,Lotta

Mamma C sa...

Där ser man, bäst att göra en snabb titt innan man köper något utländsk tidning. Ha en bra helg
Kram mamma C

Marina sa...

ja, det där blev ju nästan lite pinsamt lika.

Anonym sa...

Hej!

Länge sedan jag kikat in. Attans också, märker att jag missat en tävling. *muttrar*

Pinsamt med reportaget :-D

Du har alltid så fina pysselidéer du! Har gått och grunnat på hur jag ska få till mossbollar/hjärtan utan oasis och du hade ju en ypperlig idé!!! Ska testa med tidningspapper och aluminiumfolie :-) Skulle inte orka med varken nät eller oasis utan vill komma undan så enkelt och billigt som möjligt ;-)

Tack för inspirationen!!!

Kram, Fluffiga moln

Skatan sa...

Jag läste fel. Läste att du skulle ut med en galen väninna. Hade i o f inte varit fel det heller :)

Önskar en fin helg!

/Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilket knas!
Att det skulle bli samma bilder.
Ha en fin lördag.
Kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Nämen! Vad fånigt.. kram!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Tycker faktiskt det sker lite då och då...vilket är alldeles för ofta för mig. Alltså att samma reportage finns i två tidningar. Kanske råkar jag ut för det för att jag köper både en hel del norska som svenska tidningar?

Hur som helst...ha en riktigt trevligt kväll!

Hannis sa...

Pinsamt,pinsamt med tidningen..

Hoppas du får trevligt galej!!

Sara Mårtensson sa...

Oj.. så det kan bli..

Önskar dig en trevlig helg!

Kram Sara

Brunkullan sa...

Hm...visst kan man köpa repotage...men borde inte grafikern göra en liten annorlunda layout? Dessa är ju på pricken lika..med text och bild fördelning.
Men man kanske inte FÅR ändra layouten? Det kanske är co skyddat?

Dock kunde man ju väntat till nästa år att göra just detta köpta repotage kan man tycka..
Susanne

Anonym sa...

Det havde jeg slet ikke opdaget. Og jeg har endda begge blade! :-)

Jeg forsøgte det med bladene på lyset, men jeg lod dem nok blive for tørre inden jeg satte dem på. Det blev i hvert fald ikke godt, så nu står lyset bart igen. :-)

Jette/Danmark

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...