fredag 8 maj 2009

Maskinskrivningskurs

När jag studerade på universitet så märkte jag hur mycket tid man egentligen satt framför datorn och skrev ihop uppsatser och olika inlämningsuppgifter.

Jag lånade då en kurs i "maskinskrivning" på biblioteket och knattrade mig igenom den och det gick betydligt fortare att få klart uppgifter efter det.

Hos "Millan" fann jag det här testet som jag var tvungen att prova på. Skoj!

58 words

Speed test

Testa du också vetja!

I övrigt går inte saker och ting så "fort". Tusen saker som måste göras, bland annat ska jag bedöma 42 stycken delprov i svenska och matematik. Varje delprov tar cirka 40 minuter att rätta, så jag vet egentligen inte VARIFRÅN jag ska få tiden.

Nåväl...som vanligt kommer det ju ordna sig i slutändan, men just nu är jag in i döden stressad.

Då är det ändå härligt att kunna vara ledig på fredagarna och vara tillsammans med barnen. De har nyss duschat och nu sitter de och leker med ett litet dockhus tillsamman här bredvid. Snart ska vi bege oss ut i trädgården och till återvinningsstationen och lite andra ärenden.

Det ser ut att bli en solig och fin dag!

Ha en underbar fredag!




Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

7 kommentarer:

KakanH sa...

Jag skrev 30 ord per minut. :P
Vi fick sitta på data undervisningen i skolan med en pappkartong över händerna och så skulle vi skriva olika saker som kom upp på skärmen. Det var jättenyttigt. :D

Efwa - Medea sa...

Jag trodde jag var snabbare än jag var. 43 ord per minut blev det på första testet. Jag säger första för det känns som om jag kan bättre. =)
När jag gick i femman hade vi maskinskrivning som test för att se om elever i den åldern var mogna att lära sig skriva maskin. När jag sen köpte dator i mitten av 90-talet letade jag i hjärnan och mycket riktigt satt tangenternas placering där någonstans. *dags att testa igen*
/Efwa

StrandviksVillan sa...

Det där var kul!
Jag fick 45 rätt och 2 fel båda gångerna jag testade.

Ha en fin fredag med barnen!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ska göra det där testet lite senare idag, har ju engång i tiden jobbat på en skrivbyrå så lite sitter väl kvar.
Hoppas att du inte får allt för stressigt med allt rättande utan kan sno lite tid här och där.
Trevlig helg och goa kramar Marie:)

Millan sa...

WOW, så snabb du är att skriva...Jag fick ju inte alls ihop så många ord...

Ha en jätteskön helg!
Kram!

Mamma C sa...

Ja här blev det 39 jag trodde jag var snabbare. Måste testa igen, ha en trevlig helg.
Kram Mamma C

Petra sa...

Åhh stackars dig! Jag har åk2 nu och fasar redan för nästa år när jag ska sitta med de nationella proven! Jag har bara svenska men med 55 elever... Hoppas hoppas hoppas de lyssnar på er som har upplevt detta i år och ändrar lite så det blir enklare!

Lycka till!!

//Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...