söndag 23 augusti 2009

Midsommarnattsdröm - eller älvklänning

Åhhh...jag har nog ägnat en timma åt att drömma om den här underbara klänningen till min dotter från Grosgrain. Det är också otroligt hur LÄTT den verkar vara att göra. Hon kallar den en "Midsommarnattsdröm", men det är lika mycket en underbar älvklänning i mina ögon...vilken skapelse.






Några meter tyll i olika skira, ljusa nyanser. Vikta på mitten och klippta i remsor och så KNUTNA runt ett resårband.
Enkelt?

Ta sedan några murgrönaremsor och linda lite ståltråd på dem. Vira dem runt resårringen med tyllband.

Kjolen är färdig.

Vingarna?
Kemtvättsgalgar formade till två droppar.
Vit fjäderboa som viras runt stommen.
Fastsurrade med lite tunna guldband.


Mitt hjärta dunkar fort, fort!

Tyvärr är det nog lite "over the top" att klä min dotter i detta på hennes dansskola, men ändå.
Ljuvligt!
Nu ska jag leta i mina tyllgömmor.

13 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig koja i inlägget under, förstår verkligen att du blev sy sugen.
Dansklänningen går ju inte av för hackor den heller och snyggt med murgrönan till.
ha det gott Marie:)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken klänning. Låter ju enkelt om det sedan är det är en annan sak.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

mitt skärgårdsliv sa...

Sådan klänning hade man haft som liten... när man lekte att man var en liten älva ;) Undras om dottern skulle vela ha en. Ha det bra!

Gilla Yoga sa...

Vilken underbar klänning!

Kan tänka mig att det finns en hel del småtjejer som skulle älska att få en sådan, min egen inbegripen!

Kram Linda

Villa Solberga sa...

Åh tänk vad min dotter skulle bli glad om hon fick en sådan! vilken dröm!

/Jenny

Johanna Dolk sa...

Vilken maräng-klänning! Kanske något för en maskerad? men hur ofta är det sånna? otroligt söt var den iallafall!

Jeanette Hornbeck sa...

Hej Bea!
Min dotter går runt sådär hemma, inte i en så fin men i liknande köpvarianter.
Blir också ursugen på att prova att göra en.
Kram Jea

ANNAANNA sa...

Alldeles ljuvliga bilder.

Å du, jag har skickat vidare en award till dej, läs mer här: http://wonderings.blogg.se/2009/august/jo.html

LIVS LYST sa...

Så skjønne bilder av den søte lille jenta i den herlige kjolen!!

Hilsen Liv

Slow-Eva sa...

Vilken skapelse!
och häftiga bilder också.

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Åh, vilken fin klänning. En sådan skulle man haft när man var liten och söt :) Trevlig vecka. Vänligen Johanna

Emma sa...

Vilka underbara bilder, så fina!

Olga sa...

Eller, varför inte???
Jag tror skulle göra SUCCÈ på dansskolan i denna ljuva kreation!
Underbart!!

/Olga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...