söndag 4 oktober 2009

Tovade sittunderlag

Barnen behövde sittunderlag att sitta på i skogen nu när det börjar bli lite kyligare ute.
Sonen beställde ett med ett lejon på och då fick det bli den här designen.
"Det stora lejonet skyddar det lilla lammet från faror" Han älskar idéen.

Dottern svarar alltid "katt" på frågor om vad hon tycker om eller vad hon vill ha.
Så hon fick en vilande katt som får påminna om den svarta katt som jag och maken hade i vårt liv tidigare.


Barnen sover över hos sin älskade farmor och farfar.
Jag ska sy klart några beställningar till, sedan ska jag plocka undan lite i trädgården, ni vet:
- ställa undan trädgårdsmöblerna
- göra rent trädgårdsverktygen och ev. olja in några
- skörda det sista i trädgårdslandet
- plocka all chili, slänga den risiga plantan i komposten och göra rent kärlen
- plantera rosa ljung i altanlådorna
Maken håller på att spika upp den sista fasaden på norrsidan och sedan ska ha lägga tak i vår gamla hall som är en fortsättning på köket.
Ha en underbar höstlig och fin söndag!

Kram Bea

11 kommentarer:

OlgaA sa...

Fin lejon!=)

Laila sa...

Men så vackra underlag! Jag blöir så glad när jag kommer in på din sida och ser allt som du skapar med dina händer! ♥

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Tack för kommentaren inne hos mig..jaa, du..det där ska man tänka till om, inrednings stilen, tonen i sitt hem..vad är jag, vad gillar jag..
Precis som du säger så har jag märkt att många hem ser väldigt likadana ut...
Jag inspireras väldigt mycket av bloggar, och tidningar, just nu så kollar jag och blir imponerad av Nina Hartmans hem, följetongen i tidningen Vackre Hjem.Hon blandar in så mycket gamla, antika saker till allt det vita..mmmm..ursnyggt !
Och till det vita tar hon in grått, khaki, korgar och creme toner..precis i min smak.
Sen så twistar man till det på sitt lilla vis, mitt vis.
Har man gamla unika saker i sitt hem så blir det eget, ingen har ju precis samma sak..det gillar jag.
Bara man trivs och tycker om sitt hem och det man skapar där, jaa då är det ok, börjar man känna att det känns opersonligt, då måste man nog sätta sig ner, skriva ner vad man gillar, tänka till eller hur ?
Du förstår nog hur jag menar..hoppas att du fick svar på det du undrade över..
Ha det så bra vännen, hör av dig så att jag vet att du förstår vad jag menar..
Kraaam Anette

Lilla huset på prärien sa...

Jösses amalia vad mycket fint du gör Bea!! Otroligt vackert... filtningskurs... ja det kanske man skulle prova. Jag tror inte mannen blir så glad bara med tanke på att jag nu går keramikkurs varje onsdag och denna veckan börjar min digitalfotograferingskurs (långt ord!) som varar i sex veckor. :) Kanske nästa termin då! Superfina sittunderlag!

Kram Jenny

Annie - Annalunda sa...

Hej Bea!
Så jättekul att höra ifrån dig - och så hjärtans många tack för din jättefina hälsning. Jag niger och bockar och blir nästan generad... :)
Jag håller med dig...det finns så många ting som är underskattade och som är minst lika fina som nytillverkat pyngel.
Oj oj oj så härligt kreativ du är... att tova är faktiskt något jag inte provat på (ännu!) Ändå heter min stora dotter Towa... *hihi* Älskar dina sittunderlägg med så vackra motiv. Nu får jag minsann "plutta" in dig i min blogglista så att jag inte missar alla härliga ting!
Kram Annie

Stina sa...

Du är så duktig du Bea-gumman.
Tack för din härliga kommentar. Alltid lika snäll och omtänksam.;-)
Kram Stina

Smått och gott hos Lina sa...

Så duktig du är. Jättefina tovade saker. Själv har jag börjat på en keramik-kurs. Blev lite inspirerad av dig och Sandra som gått sådana också.

Ha det bra!
Kram Lina

Eva Agnes sa...

Vilka härliga sittunderlag du har gjort.
Stor konstnär, är du.
Tack för besök och kommentar hos mig.
Kramar Eva Agnes

Synnøve. sa...

Hej Bea.
Nu är det länge sen jag besökte dig.
Jag ska skärpa mig.

Har inte helt varit i form så det blir så ibland.

Gillar dina tavlor på katten och lejonet.
Men måste säga att den tovade damen var helt outstanding.
Så läckert...
Säljer du dina alster?

Här skiner solen, men det är kyligt ute.
Huvudvärken gör sig påmind igen.

Ska fixa frukost nu. Maken ska iväg på jobbet snart.
Sköt om dig och ha en alla tiders måndag.
Kramen Synne.

Ett hus i vitt sa...

Åh vad fina sittunderlag!! Och designen är ljuvlig, och du är fantastisk på att ta in dina barn i dina pyssel. Så otroligt inspirerande att kika in här :-). Önskar dig en fin vecka! kram, Anette

Lilla Eken sa...

Hej på dig!
Måste bara berätta hur jag läste in bilden på lejonet och lammet innan jag läste texten; jag såg en liten huskatt vars skugga är ett stort och starkt och modigt lejon. :-)
/I.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...