onsdag 9 december 2009

Rocky road? *check*

Ytterligare en sak kan bockas av på "att göra" listan -
Leilas "Rocky Road" godis.
Bitarna ska slås in i små cellofanpaket och tas med på den ljusstöpning jag ska på imorgon. :-)
Här finns receptet och därifrån har jag också lånat bilden.

Utöver det ska jag ta med mig ett recept till värdinnan på något som passar till rött vin och är lätt och gott att göra i stora formar, grytor.
Det ska vi sedan äta nästa gång vi gänget träffas och då är det någon annan som har med sig
något recept.

Jag har jättedåligt med "grytrecept" eftersom det ofta ingår god svamp, creme fraiche, lök och annat som inte äts här hemma. *mycket kräsen familj*
Jag känner mig helt "gryt-förlegad".

Har ni några goda tips att dela med mig av till imorgon tro?

I övrigt sitter jag nu här och håller tummarna för att "Arga snickaren" ska gå ikväll.
Den vill jag bänka mig framför tillsammans med maken.

Ha en underbar onsdagkväll!

Kram Bea

8 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Japp, jag kan också bocka av Rocky Road från min att-göra-lista... Visst är de goda?! Mums...

Ha det gott, kram Marie

Cathrin sa...

Ah, jag försmäktar. Rocky Road-godis måste jag bara ha till jul. Ljuvligt, känner hur bitarna smälter i munnen (snålvattnet rinner nästan nu).

Retar mig lite på att jag inte tänkt på att göra något att ta med mig till julpysselkvällen jag skall på i kväll. Måste åtgärdas bums är jag rädd. Tack för inspirationen, nu måste jag baka något. Tyvärr har jag inget bra gryt recept att dela med mig. Gör som jag gör när jag virkar - kör utan beskrivning. Ibland blir det jättebra (Främst på senare tid, det tar tid att lära sig) ibland vill ingen i familjen äta...

Kram
Cathrin

Nilla sa...

Stifado! Grekisk köttgryta med tomat, kanel, nejlika och lök. Sååå gott!!! Hojta om du vill ha mitt recept. ;)

Kalkstenssommar sa...

Men tusen tack för all paketinspiration Bea!

Hoppas allt är bra med dig.

kram L

ps är chefen gladare nu....

Nilla sa...

Det receptet jag har är liknande det du hittade. Ska se om jag kan gräva fram det och skicka det till dig! Klart värt att provas!

Nilla sa...

Nu har jag mejlat dig receptet. Såg när jag läste igen att lök inte gillas av de dina därhemma. I mitt recept är lökarna hela och går lätt att plocka ur så det ska nog gå även för nån som inte gillar lök. :)

Kalkstenssommar sa...

Tack för komplimangen om kransen!

Vi har en dörr med "låtsas spröjs", dvs de går att ta loss. Jag har då lossat uppe på den lodräta pinnen i spröjset och i kransen har jag satt fast en liten ögla bak som jag sedan trär över spröjspinnen. Sedan trycker jag tillbaka pinnen. Voila! klart.

Vi hörs o ses!

Kram L

Bollebygdsbo sa...

Låter u väldigt gott!
har alltså kollat in receptet. ;)
Tack för tipset.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...