måndag 29 mars 2010

Silkespappersblommor

Inlägget av gulliga Bodil påminde mig om att jag inte bloggat om de silkespapper jag själv tipsat om. Så här ser den ut....min stora, rosa silkespion... ...eller snarare dotterns då! :-)
Den hänger högst upp i hennes tak i barnkammaren.

Det känns extra roligt att jag kunnat använda mammas gamla silkespapper.
Det kändes så högtidligt när jag vek det papper som legat sparat i minst 24 år. Hon hade det i sin butik som hon hann öppna precis innan hon dog.

Att få använda det på det här sättet kändes vördnadsfullt.
Hoppas mamma skulle tycka det var ett bra sätt att använda pappret på.

Ha en underbar måndagskväll och hoppas att tidsomställningen inte "nött" på er för mycket! :-)

Kram Bea

4 kommentarer:

Helena sa...

Samma problem här, frustrerande! Helena

Boviksmarinan sa...

Hej hopp..
Gör snygga vimplar. Vad kostar dem? Skulle vilja ha en till vår sons rum. Glad Påsk!!//Kramis L

Sanna sa...

Hej!
Du har något att hämta inne hos mig.

Sanna

HomeRiver sa...

Vilken gigantisk blomma! Jättefin. Och jag gillar jättemycket när man kan använda material med historik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...