lördag 26 februari 2011


Nu snurrar vi igång en ny "Använd det du har" utmaning, den sjätte i ordningen.

Vi kommer bli många medpysslerskor som flitigt använder oss av enbart det vi samlat på oss i våra lådor och skåp, under en månads tid.

Nu tar vi tag i den där knapplådan som riskerar att svämma över igen, tygerna som vi köpt in för att "de var bra att ha", alla garnnystan, målarburkar, smyckespärlor och dekorationspapper och slutför de där projekten vi så länge tänkt att vi skulle göra "någongång".

Häng på vetja!

Reglerna är som följer:
1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)

2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under marsmånad.

3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)

4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.

5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!

Oavsett om du väljer att bli medpysslerska i utmaningen eller inte, så blir vi jätteglada om du skulle vilja tipsa om "Använd det du har" på din blogg och bifoga ovanstående logotype i din blogg.

Vi startar den första mars, men du kan anmäla dig när som helst i marsmånad.
Jag lägger upp era blogglänkar här i inlägget allteftersom ni hakar på.

Lycka till tjejer!
Vi är med:
Beas barnslikheter
Mojebarn
Mina pyssligheter
Vindling
Handkraft & Återbruk
Klockarbarn
Moa
Made in Hstd
Mariannes pusselbitar
Vaniljdröm
Gröna grenen
Textilspanieln
Handgjorda drömmar
Randiga tråden
Millan i gula villan
Shamu
Made by Mamma Mia
Livet är underbart
Ellas hus
Helens kreativa rum
Använt och nytt
Flyg fula fluga

Sockenvägens söta
Virrig virkning
Lowellas tråd
Lilla Bus
Mulliga M
HomeRiver
Singh skapar
Klara med K
Mammalito
Fröken P:s Leverne
Villa Lyckebo
Allt kreativt
Ohelene syr
Vaniljbullen
Kaosmammans scrapperisida

By Cheyenne
AltDesign
Fragment 16
Pysseliten

Lillofant
Lilla t
Annesand
och är icke allt som det borde, ibland, med harmonin
Mina glädjeämnen
Avanai
Umulias Syprosjekter
Cesis Egna
Loobis design
Kronor och broar
Saltaste bönan
Rockermom
63 grader nord
Evys hobbyrum
Fijaffas hörna
Återbrukarn
Handarbete och Pyssel
Systrarna Stenlund
Använt & Nytt
Gärdets lantgård
Emiliten

68 kommentarer:

Mojebarn sa...

Wow, jag hann nog först. Jag är med så klart. Tack för att du drar igång detta ännu en gång. Det är så kul!
Kram
Mojebarn

Denice sa...

Jag hänger gärna på. Lite orättvist är det dock - till min fördel, eftersom jag alldeles nyss var på syfestivalen och handlade på mig ett litet lager av både tyg och garn. Men det var så kul förra året, så jag måste vara med igen!

Denice sa...

... och så min blogg såklart, vet inte om man hittar mig om jag inte skriver här: minapyssligheter.blogspot.com

Mojebarn sa...

Åh, glömde. Ursnygg ny logga!

Vindling sa...

Jag hakar på den här gången. Kanske kan få mig att ta mig in i syrummet och få något gjort.

Anita sa...

Jag vill gärna vara med.
Har en relativt nystartad blogg,
anitafixar,blogg.se, så det känns hilma spännande detta :-)

Mvh
Anita

klockarbarn sa...

Jag är med. I år tror jag på att jag ska klara fler projekt. Det gick lite så där med ett projekt i veckan. Nu är jag taggad.
klockarbarn.blogspot.com

Moa sa...

Ett utmärkt sätt att komma igång med bloggandet igen också.
Jag är med.

Jenny sa...

Jag antar utmaningen! Jag behöver verkligen inte köpa på mig mer grejer, både med tanke på ekonomi och plats...

Hem och Harmoni Marie sa...

Vad kul! Jag hinner dessvärre inte vara med men jag ska absolut följa vad ni pysslar ihop.

Ha det gott, kram Marie

Marianne sa...

Jag vill vara med! Nu blir det att rota i skåp och lådor.

Pysselsyster sa...

Hej!

Klart jag vill vara med. Mitt pysselskåp svämmar snart över.

http://vaniljdrom.blogspot.com/

Jessica sa...

Jag antar utmaningen! Jag har massor jag behöver avsluta. Har också en relativt nystartad blogg så det här ska bli kul!

Elisabeth sa...

Vad roligt! Jag är absolut med igen! Blir nyttigt för mig att avsluta saker :) Jag lägger in loggan imorgon, när jag har mer tid att sitta vid datorn och fixa. Tack för tipset, Bea.
/Elisabeth - Textilspanieln

Handgjorda drömmar sa...

Tack för påminnelsen hos mig!! Behöver verkligen en liten "push" vad gäller pyssligheter nu, så det är klart jag är med. Kul!
Må så gott!
Marie

Randiga Tråden sa...

Hej Bea, tack för att du påminde mig, ska bli kul att vara med eftersom jag bara använder retrotyger. Möbler kan ibland få nya möbeltyger. Brittmari

Millan sa...

Jag behöver inspiration för att komma igång igen, så jag hoppar på och hoppas att jag får mer gjort än sist jag var med!!!
Kram Millan
http://millanigulavillan.blogspot.com/

Shamu sa...

Dette var ett veldig bra tiltak, og jeg vil gjerne være med. :-)
Nå venter jeg 2 pakker i posten med mer stoff, knaper osv, men bortsett fra det skal jeg unngå å bestille mer hele mars måned.

Min blogg er her: http://hobbyvimsen.blogspot.com

Maria sa...

Självklart är jag med denna gång, gick lite sisådär förra gången:) Hoppas på bättre lycka denna gång.

Livet är Underbart sa...

Japp, jag är med! jobbar ju bäst under press. =)

Ellinor sa...

Hmmm... Behöver få lite press på mig så jag hänger gärna på.
Ellinor

Hegu sa...

Hej hej! Jag är gärna med denna gång. Jag har massor med halvfärdiga projekt som måste bli klara!!:)

Lotta sa...

Åh, va roligt med en ny omgång, har saknat "använd det du har" för det va länge sedan jag var med. Skulle verkligen behöva vara med för högen med tyger har växt enormt mycket sedan vi flyttade, men jag hinner inte då jag skriver uppsats just nu. :( Ska ändå bli spännande att följa alla i ert skapande.

Outi sa...

Hej Bea! Tack för att du tittade in och gav mig en knuff :) Jag har massor av oavslutade projekt liggande, så jag vill gärna vara med. Förra gången lyckades jag inte hänga med hela vägen, men ett par grejor blev ju faktiskt klara.

Har länkat från http://anvantonytt.blogspot.com/

Nu kör vi så det ryker!
Kram, Outi

FlygFulaFluga sa...

ååh, vad kul!
SDet är precis vad jag behöver, både lite inspiration och en "kom-till-skott-spark"!
Jag är väldigt gärna med!

/Lena

Therese sa...

Jag är definitivt med, mitt pysselförråd har svämmat över och så behöver jag en spark där bak att komma igång med alla mina tänkta projekt... Så JA - räkna med mig!!!
KRAM

Therese - Sockenvägens Söta

Therese sa...

Jag är definitivt med, mitt pysselförråd har svämmat över och så behöver jag en spark där bak att komma igång med alla mina tänkta projekt... Så JA - räkna med mig!!!
KRAM

Therese - Sockenvägens Söta

Johanna sa...

Jajjemänsan! Jag vill vara med!

Lowella sa...

Tack för påminnelsen! Jag hakar naturligtvis på. Har försökt införa Köpstopp med blandat resultat *harkel*, men nu så!

Lisa sa...

Klart jag vill vara med!!!

Sara Serey Larsson sa...

Åh vad roligt! :) Tack för att du kom och tipsade mig. Roligt att kunna vara med från början den här gången!
Självklart är jag med! :)

mulliga m sa...

Det låter jättekul så jag är med. Jag behöver sy lite av lagret innan jag åker till Jönköping i april på syfestival.

HomeRiver sa...

Tack för din personliga inbjudan! Ja, jag är med även denna gång! Så glad att du ordnar.

Singh sa...

Hänger med denna gång! Jag har lite tyg som kan bli nåt :-)

KlaramedK sa...

Låter kul! jag är med! Har för en gångs skull lite ideér till annat än kläder!

mammalito sa...

Jaa... jag vill gärna vara med!! Här är det återigen dags att göra sig av med lite material!!! :)

Jo sa...

Jag hakar såklart på! Jag bara "råkade" köpa på mig tyg igår på Symässan, så det är nog på sin plats med en spark i baken.
Det blir en bra motivering!

Anette sa...

Jag vill gärna vara med! Vilken rolig utmaning! Anette på Villa Lyckebo
http://villalyckebo.blogspot.com/

Caroline sa...

Precis vad jag behöver, både för att hålla lagren nere och för att blogga ordentligt, jag är gärna med!

ohelene sa...

Eg er med! Trenger å komme over vegring mot å klippe i stoffene eg har framfor å kjøpe nytt.

Bullen sa...

Jag är med! Fy vad roligt! :) Jag har mängder av pärlor och tyger och garn och papper... Kan förmodligen göra massor av det jag har! Kul!

http://vaniljbullen.webblogg.se

Bullen sa...

Det kan du helt säkert göra! Det är en sång som heter "Långt bort på ängen", och kommer från boken "Sångägget". Jag har ett stort blått, tunt tyg som vatten och så tänker jag att vi ska stå i en cirkel och ha vattnet mellan oss och sen låter vi grodorna hoppa till sången. Ibland kanske någon groda hoppar ut och så får vi skratta lite och prata om hur många grodor som är kvar och så får någon hämta grodan som rymt och så börjar vi om. :) Tror att det kan bli roligt. Men mina barn är 2-5 år gamla, men det kan säkert funka med 6-7 åringar också...

Susanne [Snusans inredningsblogg] sa...

Vilken kul idé!

bitte71 sa...

JAG ÄR PÅ! Har MASSOR med påbörjade projekt, papper, garner, tyger som väntar på att få bli något färdigt.

http://bitte71.blogspot.com/

Helena sa...

Hej! Jag vill också gärna vara med!

http://bycheyenne.blogspot.com/

Frida sa...

Jag vill också jättegärna vara med. Min blogg är relativ nystartad.

Jättekul idé =)

Katarina sa...

Jag vill gärna vara med!

pysseliten sa...

så kul att du drar igång igen ;)
jÄTTE kul att följa alla duktiga pysslare jag fegar som vanligt tycker inte jag kan något ;( Men vill så gärna pyssla och fixa hemma .Så försöker att testa det mesta .Tack för en bra blogg med massor av inspration.

Helena sa...

Jättekul att du drar igång utmaningen igen :) Så klart att jag vill vara med i den här omgången också!

Kristin sa...

Ja, jag ska nog också vara med. Jag ger mig själv dispens på ett projekt men annars ska jag nog klara av det!

annesand sa...

Så flott!
Jeg er med! Takk for initiativet.

Åsa sa...

Åh! Nu ska jag absolut passa på att vara med! Jag riktigt ser hur glatt mitt pysselrum skulle bli åt mer plats (till att fylla på med nytt pyssel)!

Ska bli jättekul faktiskt!

/Åsa

Fru Mju sa...

naturligtvis hänger jag på i år också!!! det kan behövas :)

Lisa sa...

Jag vill gärna vara med! Hittade precis hit via Fragment 16, och har inte varit med på någon pysselutmaning än! Min blogg är www.avanai.se. Hoppas det är OK att det inte är någon ren pysselblogg utan handlar om lite av varje!

Unknown sa...

Jeg henger meg på :) Umulia tar utfordringen på strak arm, dette blir morsomt :)

Min blogg: www.juliatorgersen.com

Ceci sa...

Hej! Jag är också med... skulle verkligen behöva "bli av med" lite tyger här hemma =)

Charlotta Rehnmark sa...

jaaaa jag vill jätte gärna vara med!
Vad rolig idé och initiativ.

Min blogg har följande adress:
www.loobisdesign.se

/Charlotta

Paulina sa...

Hej! Jag vill hänga på! Jag bloggar från flera adresser men här blir det ifrån kronbro.blogspot.com som gäller!
Kram!

h/saltaste bönan sa...

Härligt!!! Jag är både pank och på.

Rockermom, Anneli sa...

Åh det här passar mig som handen i handsken :)
Det här är precis vad jag behövde se just nu! HAHA med alla mina ofärdiga saker och alla tyger jag inte riktigt vetat vad jag ska göra av!

Boka in mig på detta!

Mvh; Rockermom, Anneli

63 grader nord sa...

Hvilken god idè, jeg skal jammen prøve meg på dette! Litt usikker på om jeg kan få ferdig ett prosjekt hver uke, men skal sannelig prøve - det trenger jo ikke være ett stort prosjekt.

Så fint at jeg kom over bloggen din!

ha en fin kveld!

Evy sa...

Jag vill gärna vara med, det låter jättekul.Hälsningar Evy

Hannak sa...

Jag vill jätte gärna vara med och få lite projekt färdigstälda.

Sussi sa...

Jag hakar på igen!! Tyvärr måste jag "fuska" lite och köpa 1 meter fyllnadsvadd till ett täcke...

Anna Grundberg | bAGus sa...

Hej, vilken toppenide´!
Jag är med, finns en hel del pyssel att ta tag i! :)

/Anna

http://www.bagus-design.blogspot.com/

Caroline sa...

Hänger också på ännu en gång!

http://carolinespyssel.blogspot.com

Anonym sa...

Jag vill också vara med! (men min förra kommentar kom visst inte fram konstigt nog...)

http://jmmix.wordpress.com

Anonym sa...

Jag vill också vara med! (men min förra kommentar kom visst inte fram konstigt nog...)

http://jmmix.wordpress.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...