fredag 2 mars 2012

Ni tänker...

"..men vad vill hon att vi ska se?
Ytterligare ett påbörjat stickprojekt? Vi kan ju inte ens se färgen på garnet! Eller se att hon bara har tre fingrar eller något, av bilden att döma?"

Njae...läs in KÄRLEK i bilden.
Kärlek från en make som i morse skickade iväg sin hustru med ett kuvert med en adress och jämna pengar. "Du ska vara där klockan 10.45, älskling!"
På utsatt tid klev jag så in på en hår- och nagelsalong.
"Är det du som ska ha en manikyr och förstärkning av dina naglar?"
Det var det visst det.

Jag, som aldrig kunnat ha långa naglar, men alltid velat ha det, känner mig nu väldigt vacker och kvinnlig (och lätt, lätt handikappad. Det tog mig säkert fyra gånger så lång tid att skriva den här texten än vanligt...hihi)

(Och för er som är mer intresserade av stickningsprojektet än om min makes kärleksyttranden kan jag meddela att garnet är ljusblått och ska bli en matta i en särskild flätteknik till min dotters rum.)
;-)

10 kommentarer:

Laila sa...

*gapskratt*
Tänk att det var just naglarna som var dom första jag såg! Jag tycker det var så grymt snyggt på dig! ♥ Det var det jag ändå hade tänkt att kommentera. ;-)

Malin på pastill.nu sa...

amen åååh vilken schysst överraskning! Gilla!

Allt och/eller Inget sa...

Vilken make!! Jag hade såna där naglar för några år sen och vet hur handikappad man blir ett tag :) NU försöker jag ha mina egna men i skrivande stund är de alldeles för korta så jag borde be min make skicka mig till ett lika dant ställe nu ;)

Hihi, är du som jag?? En sån där som påbörjar stickprojekt bara. Jag lär mig aldrig att avsluta mina innan jag börjar på nått nytt. Ibland köper jag garnnystan för att de är så fina. Kärlek :)

Kram LInda

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken underbar gåva... och fint blev det :)

Önskar dig en fin helg! Kram Marie

Malin - stjärnflocka sa...

Vackra överraskningar är väl det mest romantiska som finns!!! :)
Ha en skön dag!
Kram Malin

petra sa...

Vilken härlig överraskning. Det är kärlek de.
Fina dom blev.
Gulligt att han tappade stekspaden när du friade. :) bra för vi tjejer kan minsann oxå fria.
Ha en bra dag.
Kram

Marie sa...

Men så rart av maken och så snyggt det vart =D

hönapöna sa...

vad härligt med en så personlig och gullig överraskning... ska nog låta mannen kika in på din blogg...! :-)

Thessan sa...

Tack så jätte mycket, hoppas du oxå har en solig och fin dag!

Helen sa...

Vilken kärlek från maken! Vad kul med en sådan överraskning:) Hoppas att du har en härlig lördag, kram Helen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...