torsdag 20 december 2012

Med gemensamma nappatag har jag och maken klätt om fyra stycken stolar till köket.
Jag använder mig av ett smutståligt, galet slitstarkt tyg (typ hur många tiotusentals Martindales som helst).
 
Bilderna blir som de blir så här i vintertid, men tänk er hur möbelsnodden i ljus krämvit gläääänser och hur köket verkligen fick ett ansiktslyft när de tidigare fula överdragen rivits av och BRÄNTS i murspisen.
 
(Ta gärna en extra titt på karmstolen längre bort i köket.
Döm om min stora förvåning när Mrs Ewing drog ut en precis likadan i en matsalsensemble i ett avsnitt av de tidiga "Dallas"avsnitten de visar nu. :-D
På undersidan står en massa information om stolen, bland annat att den är tillverkad i USA, så det är otroligt häftigt faktiskt. Tänk att jag fyndade den för bara 40:- på en loppis.
:-)
 
...

Hur går det med julbestyren förresten?
Här känns det faktiskt otroligt lugnt.
Till och med datumljuset är precis nedbrunnet i "fas", vi brukar alltid behöva vrålelda ikapp annars.

3 kommentarer:

MirEll sa...

Riktigt fina stolar. Själv har jag sneglat länge på mina köksstolar och de otroligt slitna tyget på sittytan, det måste göras något åt...
Nu börjar jullugnet infinna sig, bara två klappar kvar som ska inhandlas imorgon annars är allt klart...tror jag. ;)

Hanna sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
Kram
Hanna

Mariette sa...

Fina stolar, enkla och ljusa!
Ha en fortsatt fin julhelg.
Kram Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...