söndag 25 maj 2008

Det kunde jag väl aldrig ha trott!!!???


Oj, oj, oj!!! Jag fick en smärre chock när jag kikade in här.
Det här är verkligen inte Rusta som jag kommer ihåg det!

Definitivt värt ett besök! Jag måste till att budgetpimpa vår gamla altan nu.

Kan ni se det framför er?
I hängmattan i makramé ligger två rosenkuddar. En quiltad pläd av blommiga tyger ligger avslappnat över ryggen på en vit sliten trädgårdsstol. På sitsen står en liten skål med rosa flytblomsljus. I en flätat korg av pil ligger fler kuddar och en extra pläd. Doften från bullarna som ligger på ett turkost våningsfat sprider sig över hela altanen. Barnen turas om att ta marschmallows från en stor blommig/prickig skål.
Det är sommar....på en budgetpimpad altan någonstans i Sverige!

;-)

15 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Det verkar hur mysigt som helst...förutom att jag oxå vill ha lite marschmallows...;o) Kram P.

á Yeliqa sa...

Åh det lät som en riktig SOMMARDRÖM :)

Änglahem sa...

Låter ju jättemysigt!! Budgetpimpning är nog så bra!!

Vi får väl se så småningom hur pimpningen*fniss* gick?

Ha en skön start på sista majveckan!
Kram, Ulrika

Hjärtat Mitt sa...

Nähä! Det kan man ju verkligen inte tro att allt det fina kommer från Rusta!
Det blir farligt för plånboken att åka dit, även om det är billigt.

Kram Mari i Marieholm

MiaMaria sa...

Hej!

Jag tycker att det dyker upp lite vackra saker här och där och där man minst tror det....

HA´en bra dag!
MiaMaria

Mamma C sa...

Det komer att bli super snyggt. Ja Rusta var inte något som man sprang på så ofta förrut. Men dom har mycket fint och bra.
Kram mamma c

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Ja på RUSTA kan man verkligen göra fina fynd ibland...
Dom har verkligen fina saker inne nu....måste dit snart igen...hihihi..

Åkte förbi deras stora lager igår..ville bara in...hiihi..

Kram nilla

Johanna sa...

Det var ju riktigt fina saker det!
Tyvärr finns här ingen Rusta så jag kan bara beundra dessa fina fynd...
Kram!

Sjöboden sa...

Hihihi, ja visst är det kul att fina saker till litet pris! Jag har gjort en del fynd på Netto...
Kram C

Anonym sa...

snygga saker måste jag hålla med om att det är! lycka till med pimpningen

Flingan sa...

Vad mycket snyggt och till vilken billig penning också!
Tyvärr måste vi åka 6 mil för att komma till närmaste Rusta, så det blir inte för ofta. Men dom har definitivt ändrat lite i sitt sortiment.
Kram

Min Skattkammare sa...

Jag var till Rusta i fredags för första gången i livet! Men inte såg jag rosenkuddarna.....hmmm! Däremot bullformarna kikade jag på. Tandborstar och duschgrejer slank med istället!
Vilken ljuvlig gunga på bilden innan, är det din?
Ha´det gott!
Kramar

svartataket sa...

Ja dom har verkligen blivit bättre:))

nea i det gula huset sa...

Ha ha..vilken härlig beskrivning du gjorde! Det luktar sommardröm lång väg!

Visst har dom mycket..men jag kan tycka att det ibland är svårt att hitta alla smultronen när jag väl är där.

Hoppas på att få se bilder sen på din pimpade altan!

Ha det gott!
/Nea

Anonym sa...

Måste tyvärr svärta ner den fina bilden lite, de rosa flytljusen i form av orkidéer brinner max 30 minuter innan de går sönder och vattnet rinner in och släcker ljuset.
Jag ska nog ha en skål med sand i istället nästa gång det känns dags för ljusen, hoppas de räcker lite längre då!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...