fredag 27 februari 2009

Använd det du har - marsutmaningen

Nu är det dags igen, tjejer! :-D
Förra gången var vi inte mindre än sexton stycken medpysslerskor som flitigt använde oss enbart av det vi samlat på oss i våra lådor och skåp under en månads tid.
Vi var jätteduktiga och det kändes så BRA efteråt.

Nu ska vi ta tag i den där knapplådan som riskerar att svämma över igen, tygerna som vi köpt in för att "de var bra att ha" och slutföra de där projekten vi så länge tänkt att vi skulle göra "någongång".

Häng på vetja!

Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under mars månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)
4.
Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till
http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs länkar till varje deltagare ut så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!



Oavsett om du väljer att bli medpysslerska i utmaningen eller inte, så blir vi jätteglada om du skulle vilja tipsa om "Använd det du har" på din blogg och bifoga ovanstående logotype i din blogg.

Lycka till, tjejer!



Vi är med:

Beas barnslikheter
Mitt lilla lingon
Ulliga Gulliga saker
Plingen
Ottopippi
Två hjärtan
Heimlaga syblogg
Två nystan
Jonnakaos
Vackrast är det vi älskar
Om livet i ett skatbo
Lockas lilla längtan
Zan
SysterYster
Livet är underbart
Lillofant
Engelska villan
Carolines pyssel
I nöd och lust
Frun på landet
Handarbete/Pyssel
Gulligan
Jennifer goes Japan
Näbbgädda
Lyktor och tyg
Fyra i huset
Writing Mum
Lilla Flisans hus
Husmys
Henriettas pyssel
Alla goda ting
Mojebarn
Lillstickan goes wild
Tokigt å likt
Little Oaktree
Jennys blogg
Oggatoj
Batmamma
Inspiration M
Ilda
Malinsmångahanda
JenJen's blogg
Tuvaliten
Millan i gula villan
Västmanländska i Skåne
Ting inne och ute
I ett litet hus

87 kommentarer:

Ph sa...

Vilken bra idé! Jag hänger på! Har sedan i julas sagt att 'Det där gör jag snart' om en massa pysselprojekt... så det blir utmärkt med utmaningen! :)

Veronica Tingvall sa...

Jag vill!!!
Kram/Veronica

Anonym sa...

Jag hoppar nog över utmaningen denna gång. Känner att jag är allelles för stressad med företaget plus att mars är en jobbig månad av andra orsaker. Tror inte jag hinner med att avsluta ett projekt i veckan, men jag kanske bidrar med något enstaka projekt. =) Vi ska ju dessutom börja renovera vardagsrummet. Räknas sånt pyssel?

Kanske smittas jag av er krativitet, man vet aldrig.
Ska i alla fall bli spännande att följa era projekt.

Flingan sa...

Jag hänger på . Absolut.
Har sagt ett tag nu att jag är sugen att sätta mig vid symaskinen igen.
Kanon att utmaningen kom just nu då!
kramis

Anonym sa...

Hej! Tack för fina ord på min blogg. Här var härligt att vara, så inspirerande. Ska botanisera runt lite mer. Det där teckningswapet var ju en kanonbra idé!

Mimmi sa...

Så synd! Jag hade så gärna velat vara med den här månaden, men med tanke på allt jag skall sy till marknaden som är i början av april så lär det saknas ett och annat. Förhoppningsvis passar det mig bättre nästa gång. Lyckat till med era projekt!

P.S Tack för härlig inspiration - ett exemplar av "Rensa i röran" fick följa med mig hem från bokrean. ;-)

Fröken Fräken sa...

Aha! Christiefantast du med! Du måste vara en hyvens person alltså! ;-)

Superbra utmaning!! Tyvärr brukar pysslandet låsa sig för mig om jag känner att nu ska här pysslas ihop en sak i veckan. Tänker jag att jag inte ska få idéer brukar jag istället få massor.. Men jag ska försöka att bara pyssla med det jag har hemma och inte köpa så mycket nytt...

OttoPippi sa...

Med tanke på min lön denna månad borde jag verkligen joina! Jag skall försöka!!!! Vilken tur att jag skall till symässan i morgon (sista dan på februari)!!!! :-) :-) :-)
Vet dock att jag kommer att behöva köpa en dragkedja till en beställning. Gills det???
Kram å trevlig helg!!!

Två hjärtan sa...

Hej!
Hoppas att jag får man vara med även om det mest är för att få sakerna gjorda överhuvudtaget? Mitt mål är ju att få sakerna klara NÅGON gång... och om jag skulle få till det jag tänkt under mars månad vore väldigt trevligt och överraskande både för mig och vissa andra!
Ha en trevlig helg!
/AK

Skatan sa...

Hm...måste jag sy hela tiden eller får jag ta tag i andra liggande projekt som inte kräver inköp? Har så mycket att välja bland seru ;-)

Kram!

Esbe sa...

ÅH, det låter så kul, men jag törs inte ge mig in på en sådan utmaning, eftersom jag redan nu ser hur kravberget skulle öka. Och det ska ju vara kul att pyssla och dona :)))
Men lycka till alla ni andra, så hänger jag kanske på någon annan gång!

Grodmamman sa...

Tack för din kommentar på min blogg!
Har sett denna utmaning förrut och jag skulle så gärna vilja vara med, men inser att jag nog inte ska ta på mig mer arbete nu än jag redan har. Kanske att jag får inspiration av er som är med till att få gjort lite jag med!:)
Kram

Anonym sa...

Spännande o få se vad det kommer bli för fina saker under utmaningen!

Ha en härlig lördag!

Heimlaga sa...

Jag hänger på!

Tomtan sa...

I'm in!!! Eva I TvaNystan...

jonnakaos sa...

För förta gången tänkte jag hänga på en utmaning och ser fram emot detta, så jag vill vara med :)
behöver lite extra pepp ibland .

kram

Katarina sa...

Jag vill vara med!!
Vilken toppenidé!

Skatan sa...

Ok! Jag är med... :) Alltid skall jag väl kunna skaka fram någonting ur kreativitetsgömman (läs; huvudkontoret)...

Sov gott!

/A

Veronica sa...

Jag är med så klart!

Kram Veronica ;o)

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle vara jättekul att vara med, men känner just nu att jag har lite för mycket. Hoppas att den återkommer längre fram.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Zandra sa...

Vilken strålande utmaning! Detta kan jag behöva för precis om du skriver finns det många "bra att ha" saker på hyllorna. Jag måste dock reservera mig för en vecka då jag dessvärre inte kan lägga upp någon bild (ska ut och resa).Däremot tror jag att jag ändå kan bli färdig med något under den tiden :-)

Annika sa...

Hade lite tråkigt o då är en tur i rymden bästa medicinen..... din blogg är alltid lika trevlig....:) utmaningen lockar men just nu kommer jag inte åt varken symaskin eller tyglager... allt finns bkom grejer som ska tillbaks in i sovrummet bara vi blir klara..... Kram Annika

Zandra sa...

Jag hänger med helt klart! På så sätt tvingas jag bli klar med en del kommande-babyn-projekt som jag funderat på ett tag.

StrandviksVillan sa...

Jag är så jätteglad för att jag deltog förra gången, MEN... hoppar över denna gång :( Känns som tiden inte räcker till just i mars.
Ska bli spännande att se vad alla ni andra fixar till ändå!

Maria sa...

Rolig idé som jag såklart blir sugen på...men avstår den här månaden. Kommer det igen?

Maria sa...

Hej och glad måndag! Jag har lite halvdåligt med projekt just nu men har tipsat om idén på Bloggen. Hoppas det kan bidra till fler deltagare och nu SKA dörren bli klar!!

Skatan sa...

Jag är igång!

Dagns inlägg = mitt första bidrag...

Yeeeeiiii ;-)

Tulipa sa...

hej!
Tänkte anmäla mina barn till teckningsswapen men vad är det för adress?
När jag skriver in det du skrivit i förra inlägget så går det inte. Finns inget som heter så...

Kram Mariette

millandante sa...

Om tekniken vill och mina kunskaper är med mig så ska jag tipsa på min blogg! Så bra utmaning!!
Kram

Zandra sa...

SÅ, nu är mitt första projekt uppe också. :)

Anonym sa...

Hallå! Vi hoppar gärna på, så himla skoj. Det ligger alltid endel tyg som "väntar"

Kramar SysterYster

Lycka till!

Livet är Underbart sa...

Och Bea, du har övertalat mig=) Jag är med! Mitt tyg skåp är ju sprängfyllt av matrial så ett par "underverk" ska jag väl få ihop.

kram jenny

Helena sa...

Jag hänger på! Har en del saker liggandes som jag ska försöka få färdigt nu!

Engelska Villan sa...

Jag tänkte haka på! Der blir en bra sporre för mig att bli klar med min gardin till köket! Tyget ligger och väntar på mig...
Kram Anna

Caroline sa...

Jag kommer också med i utmaningen!

Susann sa...

Ok, jag är med!
Ska göra vad jag kan för att få gjort nåt!

Bra initiativ!

Skatan sa...

Hej!

Självklart - jag blir bara glad. Tron på förmågan är lite halvsvajig för tillfället så din fråga gör mig bara ärligt glad :)

Kram,

Anna

Nilla sa...

I'm in! :D

Jenni Jen Jen sa...

Foo shooo! Har alldeles för många ofärdiga saker här hemma!!! :)))

Gulligan sa...

Jag är med!!!

Handarbete/Pyssel sa...

Denna utmaning är verkligen den rätta för mig!
Har redan kört några veckor med UFOn... Men Köpstopp är inte fel det heller :)
Så jag hänger på!

Kul att hitta till din blogg! :)
Ha en skön dag!

Anonym sa...

Åh vilken bra idé! Dock ska jag inte anmäla mig... inte den här gången i alla fall! :-)

Anonym sa...

Åh vilken bra idé! Dock ska jag inte anmäla mig... inte den här gången i alla fall! :-)

Zandra sa...

Kul att du gillade amningskudden. Har ett babynest uppskriven på listan här bredvid symaskinen också, så kul att höra att du hade så mkt nytta av ett sådant!

Ser att ett par av länkarna till bloggarna ovan inte funkar förresten, så du vet.

LillaFlisan sa...

Jag är gärna med!!!

Kram

Flisan

Min rosendröm sa...

Åh!! JAg har massa syprojekt på g, så jag är med!!!

Gud va spännande, gillar sånt här.

/NIna

Anonym sa...

Åhhh, vad jag våndas! Ska jag vara med eller inte?? Jag har ju ingen symaskin!!

Jag tror att ja står över denna gång , snyft!

Kramar Elena CN

Gilla Yoga sa...

Jag vill också vara med, det låter jätteroligt!!!

Min rosendröm sa...

Är det någon speciel dag som man skall visa upp det man gjort i veckan?

/nina

Lyktor och Tyg sa...

Hej Jag hakar på!! Jag vill gärna vara med så gott jag kan och hoppas jag hinner ett projekt i veckan.
kram Kristina

Lönnen 13 sa...

Hej!
Det här verkar kul, jag vill gärna
vara med.Bra sätt att få något gjort med alla tyger jag har.
Kram Anneli

Henrietta sa...

Detta låter toppen kul! Jag hänger på!
www.henriettaspyssel.blogspot.com

LillaFlisan sa...

Tusen tack för din kommentar!

Du anar inte hur mycket den betyder.... Jag har haft så dåligt samvete för att jag säger NEJ, tack till Awarderna. Nu har jag fått sån positiv respons från fler bloggare som känner det likadant och då känns det ju så mycket bättre!

Visst är man larvig! :-)


Stor kram

Flisan

Ph sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ph sa...

Vad kul det ska bli!
Och vad glad jag blev för ditt inlägg! Alla skrattar när jag nämner 'Vad du än trodde', men jag älskar den! :) Den här är också en youtube-favvis: Nox
Och den HÄR mannen... Safina

(de första 5 sekunderna är hemska, men resten är sagolik!) Enjoy!!

Kram, Ph

Ph sa...

Äsch, det där med länkar blev inte så bra... Men sök på Alessandro Safina (Luna är vackert, jag älskar nästan alla hans låtar) och gruppen Nox (från Ungern, gillar Forogj, világ).
/Ph

Nilla sa...

NÄE va trött jag blir! Sitter och syr och har kanske 20 cm söm kvar på ett projekt. Så böjs tvillingnålen när jag syr över en korsande sömsmån. Baaah! Det var ju så nääära så skulle projektet vara i hamn. Får man dispens på synålar i Marsutmaningen? Utan tvillingnål kan jag inte slutföra några av projekten jag hade tänkt. :(

Äppelträdet sa...

Får man haka på?

Här har pysslats oerhört dåligt denna vinter och nu vill jag få fart på virknålen igen. Passar super med en spark i ändan!

Mojebarn sa...

Tänk att jag inte hittat din blogg tidigare. Men desto roligare nu. Hur lyckas du ta så fina kort på allt du gör??
Jag vill gärna vara med i utmaningen. Jag har inte varit med i några andra "nätgrejor" innan, få det blir första gången.
Just det här att använda det man har passar mig perfekt.

Min rosendröm sa...

Jag har lagt in första avslutade projektet nu och för mig med tummen mitt i handen så är gardienr en stor grej :-D. Hoppas det rullar på nu, maskinen och jag var inte bästa kompisar denna gång.

/Nina

Min rosendröm sa...

Såklart får du låna bilder till projektet, inga problem.

/Nina

Paulina sa...

Jag vill gärna haka på!
Får pyssla undan första veckan snabbt som attan, men sen är jag ikapp!

Millan sa...

Jag vill gärna också göra ett försök med utmaningen, förhoppningsvis ska jag hinna med!

á Yeliqa sa...

Kul utmaning!!! Klart jag hänger med :D

Lilla Eken sa...

Halloj Bea!
Den här gången hakar jag på! Pyssel redan igång! :-)
Fixar länk hit och loggan ikväll.
/I.
PS. Vad kul det ska bli att se vad alla pysslar fram. :-)

Nilla sa...

Nu har jag bloggat om första veckans färdiga projekt! :D Så skönt det känns!

Nilla sa...

Det är OK att du använder mina bilder till collaget!

Millan sa...

Så, nu har jag gjort mitt första projekt till utmaningen, finns på min blogg och jag har även en utlottning om det. Min blogg hittar du här
http://millanigulavillan.blogspot.com/

Millan sa...

Glömde skriva det, att det är ok om du använder även mina bilder till collaget!

Vecka - Vecka sa...

Jag tror minsann att jag också måste vara med! Har varit förkyld i några dagar nu och äntligen tagit tag i mina tyghögar!

Kram,Lotta

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med jag också, behöver en spark därbak :)

Anonym sa...

Nu har jag bestämt mig. Jag vill vara med! Tvekade lite eftersom jag inte läste om detta förrän i fredags. Men jag kom igång och sydde lite idag så nu har jag tagit igen den missade veckan.

Anonym sa...

Hittade hit via en medpysslerska i marsutmaninge, och vill också vara med! Har just gjort mitt första projekt.

Västmanländskan sa...

Åh, vad roligt! Är det för sent att hänga på?
Sydde just en liten sak av en liten stuvbit jag hade hemma. Jag tänkte blogga om den imorgon. Denna utmaning skulle ju vara perfekt för att ta tag i några olika projekt jag har funderat på.

Västmanländskan sa...

Oj, vad snabbt svar.
Ja, sätt gärna upp mig på listan - jag lägger ut mitt första bidrag imorgon.

Millan sa...

Du får gärna sätta upp mig också på listan! Verkar som om du missat mig...Det är på min blogg millanigulavillan som jag skriver om utmaningen(har två bloggar)!

TuvaLiten sa...

Är det försent att hoppa på? Har redan bloggat om ett bidrag förra veckan fastän jag inte visste om utmaningen ;-)Känns som en lysande ide att få lite ordning i tygskåpet.

Jenny sa...

Hej Bea! Jag hänger gärna på, det lät spännande, jag hoppas ej det är försent - vi är ju en vecka in i mars. Jenny

Vecka - Vecka sa...

Hej!

Skulle ännu säga att jag deltar med min blogg inspiration M, så om du kunde ändra Lottaspace till den adressen.
http://inspirationm.blogspot.com

Hälsningar, Lotta

knappologi sa...

Hej hej!
Jag tyckte det var en hemskt rolig idé men har inte riktigt tid att delta. Har ändå länkat från min blogg, kanske är ngn annan sugen. Tycker iofs att jag ständigt försöker jobba undan och använda det jag har i mitt pyssel, men lustigt nog hittar "nya" tyger hem till mig hela tiden...
Hälsningar Mia

Anonym sa...

Hej! Lite sent, men nu har jag också hoppat på!

Anonym sa...

Hittade din utmaning i dag via Jennys blogg. Klart jag vill vara med. Jag har skrivit om den här:
http://ilda.quiltar.net/?p=1307

Nu ska jag skriva lite om det jag sytt klart i mars i bloggen.

Millan sa...

Så nu har jag pysslat ihop mitt andra bidrag, och har planer på fler...Passar på att tacka för ditt fina förslag till vad jag ska göra av mitt blommiga tyg, har hittat lite tyg som passar till...men har ingen aning hur man syr en volangkjol...får se om jag hittar något mönster nånstans!

Millan sa...

Så, nu är volangkjolen klar(har suttit med den nästan hela dan)! Tack snälla Bea för all hjälpen, och för att du har den här utmaningen för den har ju fått mig att våga börja sy, och det är jättekul!

Nilla sa...

Nu har jag bloggat om mitt andra bidrag!

Hoppas det inte räknas som fusk att köpa en ny symaskin mitt i utmaningen. ;)

Nilla sa...

Ojoj nu har jag lyckats få ihop ytterligare ett bidrag denna veckan. Det får betraktas som bonus!

http://nabbgadda.blogspot.com/2009/03/flodhastbody-nr-2.html

Nilla sa...

Okej! Tredje veckans bidrag är klart! Till utlottning, en vårmössa för barn.
http://nabbgadda.blogspot.com/2009/03/prototypmossa-till-utlottning.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...