söndag 19 februari 2012

Inte för att jag vill skryta...

...eller det vill jag ju. Hemskt gärna i det här fallet. :-)
Min man har idag:
- klippt äppelträd
 -stekt raggmunk på 3 kilo potatis så att det ska bli över till frysen
- repat och lindat en hel mönsterstickad axelvärmare med allt vad det innebär av fnurror och trassel
Bland annat.

Det sistnämnda gjorde han trots att en efterlängtad UEFAcupmatch precis börjat. Jag sade hela tiden till honom att "Du behöver inte hjälpa mig, du kan se matchen", men han ihärdade.
"Vi gör klart det här nu"

När vi till slut blev klara, efter nästan en timmas slit med alla garnnystan, sade han glatt. "Sååå...nu hinner jag i alla fall se lite av andra halvlek". "Men...åhhh..." tyckte väl jag med dåligt samvete.

"Äsch...det var det värt...alla gånger!"

Att aldrig egentligen behöva be om något, att veta att han finns där för oss i alla lägen, det är en högre vinst än alla miljoner i världen.

Min allra käraste, mest älskade vän.
19 år tillsammans i år. Tiden går för fort.

5 kommentarer:

Stina sa...

Härlig gubbe du har.
Jag har också en sån.:-)

Ja, nu är den där hemordnar-resan klar.
Det känns faktiskt så... och det är så skönt. Kram Stina

Livet i träsket sa...

Du ger så mycket inspiration! Underbart!!
KRAM!

Min Skattkammare sa...

Hej pysselfia! :o)
Klart att en sån kär make och vän tål att skrytas över. Ja, ibland blänker det till och man ser liksom bortanför den vanliga vardagslunken. Det är härligt!
Jag måste ju tacka för din härliga kommentar! Tänk att ha ett "fan" när man blivit några plus-år i livet....hi hi...det hade man inte väntat sig. Det är tydligen aldrig försent! ;o)))
Kram på dig finaste Bea!
Kicki

Gottegrisen sa...

Det är kärlek det!!!

Glassen smakade fantastiskt!!

//Linda

Coolg8 sa...

ÄLSKAR DIG !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...