söndag 6 maj 2007

Skuggan av vårt liv

Barn och skuggor har ett särkilt förhållande. Treåringen springer i kapp med min skugga "Jag står på dig mamma", Lucky Luke som drar snabbare än sin egen skugga roar. Det produceras skuggteaterfilmer för barn, man gör skuggdjur vid läggdags och i "Nalles blåa hus" fascineras barnen av "Skugg-Ann" som kommer på väggen när man sjunger efter henne.

Vid middagstid i går framträdde underbara konstverk som fascinerade hela familjen. Jag tog kameran och begav mig ut på en jakt efter fler skuggor.


Tvååringen i sin barnstol och de vackra klotformade värmeljushållarna.



Lilla vita växthuset och min hjärtformade blomställning med "Hjärtan på tråd"

Den vackert utsmyckade vita lykta vi fick i inflyttningspresent.


På väggen i tvättstugan återspeglas en del av min bomullsplanta, min murgröna som är uppbunden på en spiral och den lilla hylla jag håller på att måla vit.


De vackra vita penséerna vaggar i sin zinkkruka utomhus.

"Skuggorna"
Skapad av vår medvetna natur,
ett rörligt stillben för en stund,
en verkligt sällsam kultur,
visar sig blott någon sekund.

Någon sekund, för att sedan vara borta,
utan att lämna något avtryck,
varken långa eller korta,
men i sällsamma stunder - ett intryck...
...eller uttryck

(c) Beatrize_74d

6 kommentarer:

DRÖMHUSET sa...

Vilka ljuvliga bilder på skuggorna.
Tänk vad lite kan bli så mycket, rena rama konstverken =0)

Kram Sofie

Lotta sa...

Vilka konstverk!Får nog ge mig ut och leta skuggor tror jag.

Ha en härlig måndag!
kram Lotta

Julias vita drömmar sa...

Å gud vilka vackra bilder du tagit!

De skulle jag faktiskt framkalla om jag vore du....alldeles ljuvliga!

Stina sa...

Du är ju go du! Härliga bilder. Kram Stina

Stina sa...

Nja, jag tror att det är en vanlig vit påsklilja, eller daglilja.
Madonnan tror jag är spetsigare i blomman och har smalare blad. Puss

Stina sa...

Jag tror att min heter Ice Follies.
Tror jag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...