måndag 23 juli 2007

Och ett-tu-tre blev bordet en koja

Idag har vi planterat rosor. Vi har även köpt gjutrör till den nya rosenpergolan för att förankra den, undersökt priser från cementgjuterier, kapat till panelen till dotterns rum och tagit ur mattan ur hennes rum.

Efter en lång arbetsdag behöver vi ta lite tid bara att leka med barnen. Den nyblivna treåringen önskade sig en koja. Gardinerna, som ändå låg på tur att tvättas, fungerade utmärkt som koja åt en treåring, en tvååring och en mamma. :-)



Barnen tyckte att mamman skulle fylla år igen och serverade henne varm choklad ur plastkoppar, tårta (en plastaubergine) och fick presenter, bland annat den fina plastdinosauren som vaktar kojan ovanpå bordet.

Sedan blev mamman sjuk förstås och behövde undersökas. Avslutningsvis läste treåringen en saga för den sjuka stackars mamman. "Det var en gång en liten liten anka. Hej hundarna. Hur är det med er. Och så mötte han en katt. Hej katten. Hur är det med dig." reciterade sonen ordentligt för varje blad.

Jag kommer sakna det här i höst när jag går tillbaka och jobbar 80 procent. :-(

Andra bloggar om: ,

7 kommentarer:

Lotta sa...

Låter underbart! Visst är det härligt att få delta i barnens fantasier, härligt att leka!

kram
Lotta

Ellie sa...

Hvilken søt saga sønnen din leste for deg :-). Ser at jeg glemte å svare på om jeg har bilde av Comstance Spry. Desverre har jeg ikke det. Den var så frekk at den døde fra meg før jeg fikk kjøpt digitalkameraet.

Stina sa...

Du är ju söt du...


Men nu vet du, kan jag byta till det blommiga när jag vill. Jag älskar det tyget också. Det känns kul att kunna ha det så...Puss

Birgittas minnen sa...

Vad klokt och rart det låter din tid tillsammans med dina barn, det gäller att ta till vara de stunder som kommer, de minns man långt efteråt och gläds åt. Kram och ha det gott.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Å men det ser koseleg ut med hytte under bordet.
Slik lekte eg også når eg var liten, og mine barn da dei var mindre.
Så godt at noko er likt i generasjoner.

Susanne sa...

Mysigt! Det är så härligt när man verkligen är med och leker med sina små. Goa ungar du har!
Kram

Hem och Lycka sa...

Du vann! Kika i min blogg och maila mig din adress så får du dina smultronfrön på posten.. Kram Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...