fredag 6 juli 2007

Utbyggnationen - del 3

Nu har det hänt saker må ni tro. De här två och en halv dagarna har gått fort och lindrigt. Klockan 07.30 i morse sågade maken av den bärande stolpen för förstukviststaket. Våra suveränt proffsiga byggkillar väntade in att få sätta fart med grävmaskinen. Treåringen kikade fascinerat på genom köksfönstret. Här ser ni hur stolpen är borta och ersatts av ett snedstag som ska hålla vikten från taket uppe. I badrumsfönstret ligger de hoprullade ritningarna som jag ska scanna in och lägga in här på bloggen. Jag kommer att behöva lite hjälp med "tänket" när det gäller vissa saker tror jag *hihi*

Se så fint gruset ligger på och ramen som armeringsjärnet ska fästas i och sedan gjutas i är helt på plats.


Nu kan vi låta barnen vara ute lite mer på fri hand utan att riskera att falla ner i två meters djupa hål.

Och här den första bilden av det blivande köket! :-D Tjusigt va? Någonstans där avloppsrören sticker upp ska diskhon vara. Svårt att se det framför sig idag, men det kommer en dag då jag kan lägga in bilder på det också, förhoppningsvis inte inom en helt orimligt lång framtid.




Det charmiga lilla budskapet som mötte mig när jag gått och lagt barnen för deras eftermiddagsvila. De var klara vid 13.00 och kunde få påbörja sin semester lite tidigare. Tack killar! Ni har gjort ett toppenjobb!!!

Imorgon ska vi köpa armeringsjärn och lite annat till grunden, ev. betong. Nu har maken beredskap nästa vecka så vi ska inte gjuta grunden förrän han gått av den. Det är så jobbigt om det skulle larma mitt i en gjutning liksom.

Under tiden kommer ni se lite bilder på dotterns "Ilon Wikland" rum som vi ska försöka göra klart den här veckan som kommer. Vi har målat taket. Återstår nu att måla fönstret, slipa väggar, sätta tapet, få upp panel och måla den och lägga golv.

Sysslolösa? Näeee...inte direkt! ;-)

1 kommentarer:

Stina sa...

Det där blir super det...


Nä, jag vill inte säga det till alla. Men det är inte bra alls.:-(
Vet inte alltså...jag orkar inte alls:-(

Puss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...