tisdag 9 oktober 2007

Jag - en "morphare"

På nätet finns det ett gäng med "morphare". Morphning i dess rätta betydelse innebär egentligen att rent filmiskt förändra något/någon inför en kamera, typ som när man låter Mr Jekyll förändras till Dr Hyde. :-)

Men...även "fotomontage" kallas morphning och det är det jag har börjat göra. Jag är en nybörjare och började genom att ladda hem en demoversion av Photoshops släkting "Paint Shop Pro" och började testa mig fram, sedan blev jag fast.

Här kan du själv prova på programmet kostnadsfritt
http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1181657927030

Här kan du se lite olika exempel som jag gjort. Varning! Jag är nybörjare!

Före
Efter
Före
Efter
Före
Efter (åldrad)

Efter (som brunett)
Efter (som ung flicka på gammalt fotografi)


Före
Efter

Det här var ett axplock av alla jag gjort som jag är mer (eller mindre) nöjd med. Jag är en nybörjare som hela tiden söker nya "morphoffer" så om du vill vill morpha kan du kontakta mig så morphar jag dig i mån av tid. :-)

7 kommentarer:

Nilla sa...

Tack snälla för kommentaren och roligt att kunna inspirera =)

Vad duktig du är att morpha! Nåt jag aldrig prövat på =)

Hoppas ni mår bättre imorgon.

Kram Nilla

MiaMaria sa...

Tack för titten!

VAd duktig du är!
Har aldrig provat att "morpha" (varför heter det så?).
Vore kul eftersom jag gillar att fixa med foton fast på ett enkelt sätt.

Ha det! // Miamaria

Brunkullan sa...

Vad kul! Och vad du kan!
Skulle vilja gå en photoshop kurs..för jag fattar inte nått av det..hihi!!

Susanne

Anonym sa...

ahh, det där måste jag ju testa :D

Anonym sa...

Men lägg av va roligt! Och du e duktig, inte för jag sett några andra morphingar eller vad du kallade de för! Verkar roligt!

Kram!

"M" sa...

Vilken kul grej...jätteförändringar...det vore ju nåt...mvh "M"

Jessan sa...

morpha verkar ju skitkul, men jagär säker på att jag inte skulle klara av det. Är sååå oteknisk!!
Kul sida du har...kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...