onsdag 16 januari 2008

Sånt jag dragit mig för att berätta...

Ja, nu kan jag inte skjuta upp det längre....dessa "sanningar om mig själv". Jag har blivit utmanad av:
http://grindelunda.blogspot.com/
http://karinsblommiga.tradgardsblogg.se/
http://njutensmula.blogspot.com/
http://bonniesvitarum.blogspot.com/
http://vitavillavillekulla.blogspot.com/

Tack tjejer...men jag har dragit mig för att jag inte vetat vad jag ska skriva.
Jag har så mycket jag velat visa för er, eller berätta för er, men tänker väl att ni inte tycker det är så intressant att läsa om MIG.

Nåväl...jag beslutade för att jag ska släppa in min MAKE här...
..så här kommer Mr Bea och beskriver mig, ok?
.......................................................................................................................................................................
1. Hon är kontinuerligt trallande och överför det på barnen. Det är ett evigt sjungande här hemma, vilket är härligt.
2. Bea är en bra mamma...för att hon bara är det, jag kan inte beskriva det med ord ens.
3. Hon är en bra fru. Hon är omtänksam, kärleksfull och har framförallt humor. Utan det vore det inte kul. :-)
4. Pysslig. Hon har alltid idéer för olika saker hon ska hitta på och sitter oftast och pysslar och fnular...men...problemet är att hon är....
5. ...för ambitiös. Det gör att hon aldrig är nöjd med det hon gör. Även om hon gör ett jättebra jobb så ser hon ändå kritiskt på det. Bättring.
6. Idérik. Hon hittar alltid på olika sätt att lösa problem på.
7. Bea har också gott öga till hemmet och gör det bästa av det vi har och har alltid gjort det.
(Jag vill även lägga till ett åttonde...hon har ett sjuhelvetes humör, man skulle inte kunna tro att hon har det när man först träffar henne.)
.....................................................................................................................................................................................

Fast när han såg hur orolig jag började bli här bredvid när han skev det så lade han till: "Fast det är ju inte en nackdel att du har temperament, det gör ju att du får ut vissa aggressioner och jag tror inte att det är bra att gå och pysa med dem inombords.)

Sanningarna får stå för honom, han skrev ju nästan bara rara saker och inget om att jag kan ta på mig för många projekt, behöva mycket egentid periodvis eller att jag inte delar hans sportintresse. ;-)
Jag lämnar utmaningen öppen nu då jag tror de allra, allra flesta redan fått denna utmaning då jag gått och dragit på den så länge.

Den här dedikerar jag till min make, från min absoluta favoritfilm "Funny girl" med Barbra Streisand. Hon var bara 21 år när hon gjorde den här scenen.
Den är verkligen värd 2 minuter och 37 sekunder av din tid.



Kram Bea

18 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Bea!

Tack för gullig kommentar..hua vad klockan var mycket, ska ju upp tidigt i morgon...underbart att få så många fina komplimanger av sin man....härligt!

Hoppas att det är ok att jag länkar din fina sida????

Ha det gott och godnatt!
Hanna

anna k. sa...

Åh, vilken bra lösning du hade på utmaningen! Dessutom, vilka fina saker maken berättade!

Kram och hoppas du får en fin torsdag!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilken underbar make...kul ide att låta någon annan beskriva en.Gjorde så när jag skulle skriva om mig själv till en jobbansökan...Faktiskt jättebra.Man kan ju bli lite "hemmablind".
Kramelikram Pernilla

Ann-Catrin sa...

Vad fint att låta maken skriva...och vilka superlativ sen... härlig läsning!!
Nu ska jag lyssna på en ung Streisand.
Många kramar A-C

Lantliga drömmar sa...

Så fint din make skrivit om dig! :-)
Och du, det är precis den bilden jag fått av dig; en härlig mamma, en god fru och en glad och pysslande tjej! :-)

Ha det gott!
Kram Heidi

Maria sa...

Hmmm....undrar vad min make skulle skriva om mej *blink*........

Kram!!

Smått och gott hos Lina sa...

Vilken gullig make du har. Och det stämmer faktiskt in rätt bra på den bild man får av dig även över nätet :-) Ja förutom den där sista punkten då.

Ha det bra!
Kram Lina

Bonnie´s vita rum sa...

Mysigt att maken ville hjälpa till!
Ja det e inte det lättaste att skriva om sig själv.

Kram Bonnie

Linneagården sa...

Hej Bea.
Vad smart att låta maken skriva om dig & det var ju snälla & jättebra 7 "ting" om dig. Det är väl bra att man har ett humör ibland oxå!!
Tror att man skulle kunna se en liten film här med B, men tyvär funkade inte det på min dator nu, tråkigt!
Ha en jättebra dag. Kram på dig.

Stämningsfullt sa...

Åh så fina sanningar din make skrev om dig!

Elzie sa...

Verkligen kul att läsa vad maken tänkte och tyckte. Och jag håller fullkomligt med honom. Var inte så kritisk mot dig själv!!! Du gör så jättefina saker så det finns ingen anledning till det.
Hoppas ni får en riktigt bra helg.
(Blev så glad när jag läste det där om trallandet, själv är jag likadan *s*).
Kram Elzie

MODERN COUNTRY sa...

Kjempemoro å lese! Ser ut som du har litt mer tålmodighet enn meg, iallefall til å finne mer enn en løsning. Her går jeg rett på uten å se meg om, kun med mål for denne ene lille tingen. Litt for impulsiv var jeg ja, haha

Du, jeg er ikke så flink i Svensk, men betyr sjuhelvetes humör, dårlig humør? Mener, temperament? fniss...

Ha en skjønn helg!
Klemmer

Grindelunda sa...

Haha...härliga sanningar från Din make. Fiffigt att låta han skriva.

Här hos oss är det också MYCKET sång och även en hel del temperament.
Hoppas Du får en skön helg. Kram Gilla

Nilla sa...

Vilken bra idé att låta mannen skriva ner sanningarna om dig! =) Och det var ju bara snälla goa saker han hade att säga om sin fru!

Vilket bra inlägg du hade här nere med! Man behöver påminnas ibland och tänka efter. Tack för påminnelsen!

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Nilla

Annas resa sa...

Bea! Jag kan nog inte hjälpa dig så bra angående den virkade korgen... Den blev bara halvfärdig men jag virkade alltså en låång rektangulär bit som blev både sidor och botten på korgen. Sen virkade jag två mindre likadana fyrkanter som blev de två andra sidorna. Sen sydde jag ihop allt med en mattrasbit. Korgen blev absolut inte fin och därmed inte uppvisningsbar på bloggen...:)
Jag är bara nybörjade på att virka i just mattrasor, men ska lära mig mer snart!
Hursomhelst så ska du använda åttans virknål när du virkar mattrasor.
Besök också fina virkbloggen
Virkverket som jag länkat till på min blogg!
Lycka till!

Dorthe ♥ sa...

Där ser du...det var ju det jag visste....Du är en helt underbar människa!!!

Kramar
Dorthe

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åhh vilken smart lösning på "sanningarna" och vilka fina ord din man gav dig. Håller med Lina - bilden av dig har inte förändrats utan snarare förstärkts. Kul att läsa!!

Hoppas att allt är bra!
Ha en toppenhelg!
KRAM

Verkstedet sa...

Dette var koselig å lese! du er nok en snill dame, som jeg ganske sikkert alt har tippet;)
har i kveld lagt ut bilder av gutterommet om det er av interesse!
uansett- ha en kjempefin helg!!!
klem fra karoline i Norge

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...