måndag 25 februari 2008

Den lilla hönan förbereder sig inför påsken

Morgonens papperspyssel med barnen.

Nu har de beställt en katt och en racerbil också.
Gör en egen vetja på:



----


Det är ledig måndag och barnen och jag ska nu gå en solig promenad till biblioteket, sedan ska vi gå på kondis och det blir nog även ett besök på leksaksaffären även om vi inte planerat att köpa något. Vi ska även gå och titta på blomsterhandeln om det finns något fint att locka in våren i hemmet med.

Ha en solig måndag!

Kram Bea
P.S När sonen fick se hönan i bloggen så sade han att: "Min polisbil måste också få vara med i boggen" och så arrangerade han sin vikta bil på samma sätt som jag gjort med hönan. Han funderade på vad han skulle ha istället för ett ägg och det fick bli hans andra polisbil. "Titta, det passar...de är likadana!"

Så här gullunge, this is for you!

12 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Bea,
Låter som en ljuvlig måndag!!! Här ska vi också njuta av solen & mata lite fåglar vid Strömmen.

Du vilket roligt tips du kommer med ☺ Måste spana in mera!

Önskar dig en srtålande dag! Kram Jes

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilket härligt pyssel!

Det låter som om ni ska en riktig mysig måndag!

Kram Pernilla

Mamma C sa...

Åhh. vad skönt det lät. Jag sitter innanför kontorsfönstret och ser solen. Men jag får vänta till kl.16.00 innan man får ta del av den. Det var en riktigt gullig höna ni har pysslat ihop barnen och du.
Ha en fortsatt bra dag Mamma C

lottens vita och gröna sa...

håller med sonen, det har saknats en sån fin polisbil, jättesnyggast!
vilken härlig måndag ni ska ha, må så gott! kram lotten

Dorthe ♥ sa...

Låter som en riktig härlig måndag! Jag följer gärna med på kondis ;-)

Kramar
Dorthe

Lavendel & Romantik sa...

Vad pyssliga ni är då.....Jo,jag har ju möjligen lite mera urval aat få ändra hemma nu när man har tillgång till olika saker.Jag har ju alltid gillat gamalt och slitet,så det är jättekul ju...Ha en härlig vecka Kram/Majsan

MiaMaria sa...

Så fint ni har pysslat tillsammans...
Miamaria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det är klart att bilen ska vara med också :)
Så gulligt.
Kram!

Anonym sa...

Vilken underbar blogg du har! Man blir ju sugen att lära sig virka :-) Det ska bli spännande att följa din blogg och se erat senaste projekt när det blir klart!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej Bea!

Ville bara säga att jag haft med dig i mina inlägg både igår och idag :o)

http://myshabbychichouse.blogspot.com/2008/02/neeej-kaninerna-anfaller.html

http://myshabbychichouse.blogspot.com/2008/02/lekrummets-frvandling.html

Må så gott!
Mia

Pernilla sa...

Vilken fena du är på att pyssla med barnen.. borde man definitivt göra mer. Men jag hör nog till skalan tråkiga mammor som inte orkar. Men en sväng till bibiloteket ska vi nog oxå göra i veckan.

Ha det gott
Kram

Grindelunda sa...

Vilket mysigt papperspyssel. Måste testas.
Må så gott/Gilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...