söndag 20 april 2008

Sonens "Skotte" - My son's softie scotty dog

My son fell in love with this stuffed cutie from Allsorts "I want a black one" he said determined and went for this fabric. Of course I had to make one. :-) (I'm such a softie myself)
And a juicy bone to go with the dog.
See the free pattern here. I love that girl! :-)
My daughter has chosen a white furry fabric, but I think I will make her a kitten instead. (She LOVES cats, and I know just the one to make for her)
................................................................
Jag fick lite egentid av maken idag. Han åkte iväg med barnen till stan och var borta hela eftermiddagen så att jag fick möjlighet att samla inspiration och sy lite av det jag ville sy. (Han vet precis hur han ska göra sin hustru nöjd och glad) :-D

Jag kantade 17 stycken sjaletter som jag ska brodera sedan och så hann jag "pynta" hunden med sitt halsband. Benet tråcklade jag ihop medan jag satt med barnen och tittade på Disneyfilmer från 30-talet. Det är så roligt att få möjlighet att använda sig av langettsöm.

Nu ska jag avsluta dem, dotterns virkade kofta och den väska som ni ser nedanför. Det ska bli spännande att tova den då den redan nu är liten. :-D
Ha en underbar söndagskväll!

Kram Bea

23 kommentarer:

Mjuka sa...

Gud vilken söt!! Vill ha!!
kramar Malin

Julia sa...

Du är en sån mamma jag vill bli! Som pysslar och donar! Så fint! =)

Mönstret var bara en bild på en fin hund, var det meningen?

Beas sa...

Tack tjejer...vad rara ni är!

Näe...jag märkte inte att mönstret var en och samma bild...ändrat nu.

Tack för att du upptäckte det Juleja! :-)

Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Här har flitens lampa lyst...massor du fått gjort idag.

Vilken söt hund!

Ha´det så gott!
Miamaria

Änglahem sa...

Oj vad jag har missat här!!

Dina röd/vita vimplar är jättefina!!! och lilla Anna i bakgrunden! Finns hon än?!

Vad du har varit flitig idag, ja det är du ja iofs alltid!! Lilla vovvsingen är jättecharmig!! Vad spännande att få se katten sen!

Ha en skön start på nya veckan!
Kram/Ulrika

Mamma C sa...

Många järn i elden här vettja. Så söt den var vovven.
Ha en skön söndagskväll du med
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

underbar vovve, du är sååååå härligt pysslig och underbara ting gör du! ha det gott! kram lotten

Eva Agnes sa...

Hej Bea!
Tack för besöket hos mig och kommentaren.
Ännu har jag inte gjort mig av med TV:n men jag funderar verkligen på att göra det. Det är ingen mening med att ha en såan apparat stående och betala dyra licensavgifter när den inte varit igång mer än högst tio gånger på ett år.
Vilken fin skotte din son har. Jag älskar skottar. Jag har haft två. Levandelltså.
Kramar Eva Agnes

Cathrines blogg sa...

Så flink du er!!!

faster atta sa...

Jag är kär... ti-hi... I din lilla vovve! Så nu har jag hämtat hem mönstret och lagt i min gömma. Kommer bli perfekt 2 års present till vår minsta lilla prinsessa! Tack!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken söt vovve du har gjort och helt underbara sjaletter, du är en fena! Så vackert med sånt gammeldags broderi, kanske man skulle beställa en, om de passar mitt huvud...

Tja, visserligen har jag ett "vanligt" bloggnamn i folkmun men att starta en blogg med samma namn, besöka så overkligt många på så kort tid, radera alla kommentarer jag och en del andra hann skriva hos henne( det tog ett halvår innan jag visste ens hur man raderade kommentarer på min egen sida..) OCH raderade sin egen blogg denna morgon, och dessutom brukar man väl kolla in bloggvärlden ett par månader el några veckor innan man skaffar en egen blogg,så man har lite "koll på läget", svårt att HELT missa mej då...Tja det gör knappast en "nybörjare"...och inte för att jag är kändast i stan men jag har bloggat i 14 mån, har ca 800 besökare per dygn, finns med på alla länklistor vars bloggar hon besökte, hade lämnat många kommentarer ovan henne, är med på många blogglistor i Sverige osv... att hon kände till de flesta men inte mej, det ser jag lite skumt, och att hon dessutom kopierade Mias ( Hem & Lycka) bilder och text rakt av fr hennes blogg! Jag tror det handlar om ngt annat... vill man ha en seriös blogg vill man knappast ha en blogg med samma namn som är så inarbetat som mitt..och är det mot all förmodan ett stort missatg, ja, då är det ändå märkligt... men, det ser ut att ordna sig. Jag har bloggen i ett sådant seriöst syfte även om det är en "guldkantsblogg" men den ger mej ohyggligt mycket, inkl arbete, så då vill man liksom inte beblandas med ngt helt annat om man söker efter mej på googles...

Ha en bra ny solig vecka! Mari.

Anonym sa...

Alltså...du kan ju allt du. Duktiga Bea. Kram Stina

Ann-Catrin sa...

ja du bea.. jag har sagt det förut..och månne du tröttna på mig men jag måste bara säga...
VAD DU ÄR DUKTIG!!!!

Den där lilla sötingen är ju helt bedårande... och vad du hinner med..ja jag fattar inte!!

ha det gott kram A-C

anna k. sa...

Vilken supermamma du är!!! Förstår om sonen är nöjd :)

Erika sa...

kikar in och svarar i din blogg.

Magnolia kuddarna i soffan är från Hemtex. Hittade dem i min butik vid barnhörnan.

jättesöt liten hund du hade sytt.

Erika

H A N N A S - F O R M sa...

HEJJJJJJJ Bea!

Det var ett tag sen...tack för din kommentar hos mig...vad fiiiin hund, du är så otroligt härligt pysslig!!
Sjaletterna är underbara!

Ha det gott vännen!

KRAM
Hanna

Granne med Selma sa...

Gillar din blogg. Det finns något för alla att läsa i den. Sen gillar jag att kunna titta på filmer också. Häftigt med väskan...
/Sussie

Amoroso sa...

Så tänker man alltid, en annan tid :-) Jag tänker inte att jag läser så mkt egentligen men det kanske jag gör, haha? Fast jag har inte heller läst Harry Potter, även om alla andra tycks ha gjort det. Undrar hur mkt vi missat ...?

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men vilken söt skotte....vill ha sak!!!!

kram Pernilla

Kamomilla sa...

Tack för din fina kommentar hos mig, det värmde så i mitt hjärta :)
Vilka underbara sjaletter du tillverkar, de är så söta!

Kram, Kamomilla

Anonym sa...

Vilken tur att jag hittade hit, din blogg är ju helt fantastisk!

Anonym sa...

Fin blogg du har :)

Unknown sa...

gu vilken söt:)
å fin blogg du har:)
den kommer jag å besöka flera gånger kan jag lova;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...