söndag 18 maj 2008

"Använd vad du har" - tredje projektet UTLOTTNING

Det bidde, sent omsider, en förvaringspåse. Man kan knäppa den runt tvättlinan och ha den som förvaring för klädnypor, eller så kan man fästa den runt vilken galge som helst och kanske ha skärp i den i garderoben. Den går även att fästa runt spishandtaget och dölja flottiga, omaka grytlappar i. :-) Eller hänga den på toaletten och ha bindor, bomull eller någon extra toarulle.

Den är cirka 24 centimeter bred och 34 centimeter "djup" så det får plats ganska mycket saker i den, oavsett vad man vill ha i den.

Om du vill bli ägare till den så skriv bara en kommentar om att du skulle vilja ha den så skickar jag den till dig, eller så lottar jag om det är fler som vill ha den. (Tänk nu om det är INGEN som vill ha den. Lite pinsamt, men det bjuder jag på...hihi)

Det var det tredje projektet! Jag har inte riktigt varit duktig och följt min egen utmaning då det är mer än en vecka sedan jag slutförde det andra projektet. Å andra sidan så gjorde jag ju då TVÅ saker på en och samma förmiddag, så det räknas väl som en liten bonus, eller hur? :-D

Jag ska sy något mer idag tror jag minsann...frågan är bara VAD bland alla tusen saker jag vill göra. Det är bara blunda och peka på något av de hundra "to do" objekten. :-)

Pysslar du med något just nu? Vad i sådana fall?

Kram Bea
Ett litet "P.S" - i morse satte jag saxen i mitt tyg med klassiska kompositörer och det bidde en väska. Jag måste bara vänta in makens starka nypor. Jag har klätt knappar med tyg och orkar inte trycka ihop dem efteråt. *svag* Men...när de är påsydda så är väskan klar och då lottar jag omedelbartbums om förvaringen.
(Tänk att ni ändå ville ha den, jag var lite orolig faktiskt...jag är ju så OTROLIGT självkritisk, men det vet ni ju redan...hihi)

28 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken smart ide, med en påse man kan hänga på en hängare. Den va jättefin. Det börjar bli farligt att läsa andras bloggar. Får bara mer saker att göra. :-)

MiaMaria sa...

Hej!

Så smart!
Klart man vill bli ägare till den!

Och så flitig du har varit med att göra inlägg...härliga grönsaker vackra tavlor......

Må så gott!
MiaMaria

Flingan sa...

Snygg ju! Jag vill gärna bli ägare till denna fiffiga förvaringspåse.

Projekt som jag har framöver är att brodera , av det fina bokstavsmönstret du la ut. Jag ska brodera dotterns namn på en väska.
Är tanken iallafall. Får se om jag kan skramla i hop lite tråd till att börja.
ha en underbar dag!
kram Plingen

MiaMaria sa...

Lycka till inne hos mig Bea!

Anonym sa...

Åh, tänk att få en sån! Lottar du ut galgen också?! ;-)(Var har du fått tag på den, förresten? Jättefin!)

Anonym sa...

självfallet skulle jag vilja bli en lycklig ägare till den smarta och fina förvaringspåsen. det skulle helt klart göra våran bliviande torkställning galet mycket piffigare

Broarne sa...

Hej
Brodera är verkligen avkoppling. För ett tag sen så broderade jag julsaker och lyssnde påp tal böcker samtidigt, snacka om att försvinna från världen...
Just nu står sömnad på schemat jag ska lägga ut en del av det på bloggen framöver för stt se om det finns något intresse...
Annmarie

Mamma C sa...

Vilken fiffig idé med denna påse. Man kan ju ha den till många olika saker. Jag virkar ett par tofflor till mitt barnbarn, som hon har sagt vilka färger hon vill ha. Visas på bloggen senare.
Kram Mamma C

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din kommentar!!!

Jättefin & smart påse du gjort, den vinner jag GÄRNA : )

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Åh så fin..jag tillhör dem som inte får tilldet. /ahnna

Ann-Catrin sa...

Godkväll du flitiga!!

Oj vad det pysslas här..jag är ingen hejare med tyg och sånt..

Apropå korgserien från Rice... den är i allfall årets modell.. köpte den i början av det här året.. och den fanns i rött oxå.... gå in på hemsidan och kika.. jag gär oxå stormförtjust i den!!

Kram på dig A-C

Eva Agnes sa...

Det fattar du väl Bea att man vill ha den påsen... :-)
I alla fall jag.
Vad gulligt du har skrivit i min blogg om att du liknar mig.
Det känns gott att läsa sådana ord.
Storkramar till dig och ha en riktigt skön vecka.
Eva Agnes

H A N N A S - F O R M sa...

HEJ du goa människa!

Så klart man vill vinna en sådan skapelse!!!!!!

Å, du är så underbart pysslig, stor kram för all inspiration!!!!
Hanna

á Yeliqa sa...

Så fiffig lösning. Den skulle jag mer än gärna vilja bli ägare åt :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

klart man vill ha den!

jag pysslar med att sy mammelucker åt mig å töserna.

Kram nilla

Anonym sa...

Ja jag vill ha den.Oj så fin den var , tänk så praktisk.

Sofia sa...

Åh! Vilken sötnos den var. Klart jag vill vinna den!

Tack för en väldigt bra och inspirerande blogg förresten!

Mvh Sofia, huset på ön

Gårdsromantik sa...

Men så klart vill alla ha den!

Jag också.

Är du sugen på att tävla själv så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare lottar ut lite inredningting bland er som lämnar kommentarer.

Kram Maud

MODERN COUNTRY sa...

Men oj så fin den var! Supergod ide og så klart jeg ville vinne den! Klemmer

Maya The Piraya sa...

Hejsan!

Jodu! Jag har faktiskt hittat ditt namn på kinesiska!

Jag är väldigt tacksam för det där som du skrev om min berättelse.
Jag har gett den till min svenskalärare och han har haft den i någon månad men har inte läst den än... Snacka om seg!

Jag har tänkt skicka in den till ett bokförlag när han hade läst den och sagt vad han tyckte om den... Men men...

Jag håller faktiskt på med att pyssla. Jag gör egna bokmärken med kinesiska tecken på till mina klasskamrater.

Ca 13 stycken hittills. :D
Jag kanske lägger in bilder på dem innan jag ger bort dem.

Om du skulle vilja ha ditt namn så kan du skicka den e-mail till mig så skickar jag ditt namn till dig.

Du kan skriva till mig här:

majathefish@hotmail.com


Ha det bra!
Kramar / Mammas Flicka

Hem och Lycka sa...

Shit vad du är duktig på att sy, jättefin påse!

Vad roligt att du köpt en rosenmandel du också, visst är de fina! kram

Evelinas hus sa...

Hej du rara,
Jag skulle verkligen behöva klädnypsförvaring, smart. Hoppas jag vinner annars får jag väl försöka mig på att sy själv.
Jättefin ser den ut!
Ha en fortsatt bra måndag.
Kram Caroline

Lilla Blanka sa...

Hej Bea!

Jag har missat dina senaste inlägg märker jag, så nu hade ja glite att läsa igen..och OJ vad du är flitig och duktig, tycker du trolalr fram det ena efter det andra av vackra fina saker!

Jag har inte hunnit blogga så myskcet på sista tiden, det har varit en massa annat, både hemma, med jobbet och med de ideella arbetsuppgifter jag håller med i simföreningen.

Tycker i alla fall att din kreation är superfin och sjulle gärna vilja vara med i utlottningen om den :)

Kram vännen!
Mia

Lilla Blanka sa...

ojoj förlåt vad mycket stavfel..hoppas du kan läsa ändå :o

Lavendel & Romantik sa...

Klart att alla vill ha en sådan....Och klart att DU KAN måla....Ha det gott Kram/Majsan

Anonym sa...

Nej, min mamma finns inte mer. Känns faktiskt lite kontigt att använda upp material hon haft. Funderar en del över vad hon hade tänkt med en del tyger. Nu ska jag använda några till läpptäcket jag ska göra av en del av hennes kläder.

Vad är det för tutorials du har hittat? Har letat en del på nätet men inte hittat något roligt.

Min UFO lista är störst på broderisidan. Har några tavlor jag ska göra klara någongång i framtiden. Däremot är att göra listan mycket längre och den blir längre varje dag. Har dessutom en del mönster jag måste designa klart.

Det ända som är planerat på sysidan nu är lapptäcket, men det vill jag göra senare när jag känner att jag har lust. Blir ju lite speciellt eftersom det är mammas kläder. Har en sjal jag ska sticka också. Ja du ser listan blir längre. :-)

Funderar på vad jag ska hitta på nu under utmaningen.

matilda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hjärtat Mitt sa...

Klart att man vill ha den. Den är ju jättefin!

Kram Mari i Marieholm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...