onsdag 7 maj 2008

Förkläden

Kan man få för många?

Inte jag i alla fall! :-)

Den ena får bli min och den andra dotterns och så kan vi bytlånas sinsemellan.

De här ska vi använda när vi städar inomhus. (Och självklart har sonen också ett...i jämställdhetens namn...oroa er inte för att jag fostrar ett patriarkat här hemma...hihi)

Jag har frågat om han ville ha det ena rosa förklädet, men det ville han inte.
"Rosa är en tjejfärg, mamma" svarar sonen tålmodigt, som redan indoktrinerats i könsrollernas värld efter 1,5 år i förskolan. ;-)
Nej, nu ska jag natta barnen och sedan ska jag se "Rent hus" (om det fortfarande går, har missat några avsnitt....är det någon som vet?)

Kram Bea

21 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så söta förkläden! Är det du som har gjort dem?
Kram!

Anonym sa...

Hej!

Ja, Rent Hus är ikväll. Dck måste jag ju se Frusna Män... eftersom jag är uppifrån ;) Men får se Rent Hus sedan :)

Gulligan sa...

Vilka fina förkläden!!!Tyckte också mycket om din förklädesklänning.

Smått och gott hos Lina sa...

Så söta! Har du sytt dem? Du är ju jätteduktig.

Kram Lina

Sanna sa...

Tjusigt sytt! Du är så makalöst duktig!

Hur jag orkar? Det gör jag väl inte egentligen. Antagligen är det fyra års uppdämd ilska som brakar loss just nu. Egentligen vill jag bara dra täcket över huvudet och aldrig mer kliva upp tror jag.

Jodå, rosa är en tjejfärg här också. Men Gustav älskar rosa ändå och köpte rosa strumpor med äpplen på sist vi storhandlade. "Mina kärleksstrumpor" kallar han dom för. Men tiden går fort, i december fyller han fem min lilla bebis.

Grindelunda sa...

Vilka söta förkläden. Och det ser så härligt ut där de hänger på torkvindan.
Här i Jämtland har det varit kallblåst i några dagar, så någon tvätt har inte kommit ut på linorna. Men de har lovat att sommarvärmen kommer till helgen...hoppas :)

Kram från Gunilla

Mamma C sa...

Vad fina dom var. Klart man inte kan ha rosa om man är kille :-) Dom lär sig snabbt de små liven. Jag kollade på Leila bakar kl.21.00
Kram Mamma C

Hjärtat Mitt sa...

Vilka underbara förkläden!
Nästan synd att städa i dem :)

Kram Mari i Marieholm

LantlivsAnette sa...

Hallo där..
Nu har jag fått sjaletten, åhh så fin den är...
Jag kan inte visa den på bloggen, för hon som ska få den (till sin dotter )hon läser min blogg varje dag...
Hoppas att pengarna har kommit in också...
Ha det så bra Kram Anette
P.s vilka fina förkläden...

sissabo sa...

Söta förkläden :)
Ha det gott
Hälsn Jessica

OttoPippi sa...

Vilka fina och gulliga!! Men vilken färg FICK sonen på sitt då??? Väntar med spänning på bildbeviset :-)

Strömming sa...

Jättesöta förkläden :)

Apropå knappar, det går åt några stycken så jag beställde en tång idag faktiskt samt ett stooorpack med knappar, nu har jag att gödsla med men det kommer nog att gå åt. Byebye till att banka! Lycka till med dina knappar :)

Jättesöt Pippiklänning också!!

Anonym sa...

vad roligt att du hittat till min blogg! Nuhar jag lagt dig i Google Reader så kan jag ha koll på din. Här fanns ju jättemycket fint!

Anonym sa...

Jättefina förkläden ju. =)

Ja lite udda är det nog att han aldrig hade satt sin fot på Ikea, men nu har han nog fått mersmak på stället tror jag.

Anonym sa...

söta förkläden! jag är oxå (precis som ottopippi) lite nyfiken på vilken färg sonen fick :-)

LinSar sa...

Va mycket fint du har i din blogg.Tack för kommentaren jag fick av dej.Alltid kul när man ser nån ny som kikat in hos en.
Trevlig pingst på dej.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Sååå söta förkläden!

Vill ha....*LER*

Önskar dig en underbar solig pingsthelg med massor av mys å fika...

~~*Kram Nilla*~~

White Season sa...

Underbara förkläden och vilka härliga färger, passar ju inte mina killar heller :-)
Trevlig Pingsthelg, Kramar Malin

Anonym sa...

Vilka fina förkläden det blev.

Fodret på väskan sydde jag först ihop, sedan har jag ahdsyttfast det i botten ochg runt kanten. Tog mig halva natten och halva dagen. Ville inte förstöra utsidan med en extra söm.

Ha en bra helg

Kram Lotta

Min Skattkammare sa...

Tittar in här lite nu och då, och du gör så otroligt mycket fint!
Du är jätteduktig!
Allting är fint och förkläderna är urgulliga!
Önskar dig en härlig pingst!
Kram Kicki

Stina sa...

Vad söta de är.
Kramis gumman. Stina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...