söndag 3 augusti 2008

Dotterns goda smak

Det här hjärtat är till dig Sofia!

Jag blir alldeles generad av alla fina ord.

Det här hjärtat har goa Stina gjort. Det var den första inredningsdetaljen till min dotters rum och den låg i en liten ask ungefär ett halvår innan vi ens hade påbörjat rustningen av rummet.


Den hänger ovanför hennes säng. Hon säger att hon brukar ligga och titta på den när hon ska somna. Men igår låg hon och tittade på en annan liten sak.

Det här lilla arrangemanget kunde hon inte slita sig från i blomsterbutiken igår. Expediterna sade att de aldrig sett en sådan blomsterintresserad liten blivande treåring någongång.

"De brukar mest vilja springa runt och titta på fröpåsarna...skönheten i blommorna ser de ju inte på samma sätt som vi stora" menade de. Jag vet inte om det stämmer, men jag vet att min dotter inte alls hade lust att följa med mig runt och titta på andra blommor.
"Men mamma, jag vill inte ha någon annan, jag vill ha den HÄR"

Och självklart köpte jag den. (Jag är ju en sucker för söta små blomsterflickor med god smak). Hon har själv pyntat på fönsterbrädan och flyttat runt saker så det blir precis som hon vill ha det.

Och ni ser...återigen så får jag justera det röda temat i hennes rum. Ni ser ju åt vilket färgtema det lutar när dottern själv får bestämma! :-)

Kram på er alla goa!
Bea

1 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad gulligt att hon tyckte om blomarrangemanget! Månne det bliva en florist av henne så småningom ;-) kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...