lördag 16 augusti 2008

Fredagsvinnaren och gratis mönster

Grattis "Nillas hem"!!! Du hade turen att kamma hem det sista näsduksfodralet i den här veckans tävling. Meddela mig vilken färg du vill ha.

Jag önskar att jag hade möjlighet att skicka alla varsitt näsduksfodral, en del av er har ihärdigt tävlat varje dag den här veckan. Jag får fundera på om jag kan premiera er särskilt på något sätt.

...

Näsduksfodralen säljer jag till nästan självkostnadspris, 30 kronor för ett fodrat näsduksfodral med papperservetter.

För en hundring får du fyra stycken fodrade fodral med näsdukar.
Kanske delar du med dig till dina familjemedlemmar, eller så har du några stycken egna att lägga på olika ställen. Bilen, handväskan, fickan, arbetsplatsen etc. :-)
Kontakta mig om önskvärd färgsättning och antal. Jag har hur många stuvar som helst som äntligen ska få fylla en välbehövlig funktion.
(Betalning sker via bankgiro.)

Har ni sett en sådan vacker kjol? Här finns en länk med MASSOR av gratismönster. Jag blev lite förälskad i den här kjolen. När man skriver ut den så skrivs delarna av mönstret ut på separata A4-ark som du sedan tejpar ihop och klipper ut. Jag har inte provat, men ska absolut prova att sy den här, eller en tredelad volangkjol till lillan av bitar med tyg jag har kvar.

...

Nu ska jag och maken kika efter coverlockmaskiner på nätet. Jag har siktat in mig på att köpa en till mig själv inom en nära framtid. Har ni några förslag på modeller?

Kram Bea

18 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej Bea!

Oj vad många glada vinnare det är nu :) GRATTIS till alla! Jag glömde säga vilken färg...men du har kanske redan skickat fodralet till mig...om inte så fick det vita med små rosor mitt lilla hjärta att skutta till ett par extra slag :) De andra är ju lika bedårande försås!

Kram vännen, och tack för tipset om mönster! Man kanske skulle börja sy lite igen..det var ett tag sedan.

Mia

Lilla Blanka sa...

...glömde säga att bilden på köket är sååå vacker!!!

Mimmi sa...

Hej, jag är en ständig läsande av din blogg även om jag inte kommenterar så mycket. Men nu när du eftersökte coverlock så kunde jag inte låta bli att kommentera, är själv sugen ( och skall när föräldraledigheten är slut och pengar börjar strömma in) att köpa en coverlock. Drömmen är väl att köpa "Theas" Pfaff 4874 ( http://kokalal.blogspot.com/2008/02/min-nya-pfaff.html ) som tyvärr inte går att köpa i Sverige ännu, men vill man ha ett mer ekonomiskt alternativ så är ju Janome CP1000 ett bra alternativ, ett mellanting är ju annars Pfaff coverlock. Men det gav ju kanske inte så mycket mitt inlägg. På sytråden på FL ( http://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m33634622-343.html ) så kan du be om mer omdömen från dem som har dessa maskiner.

Mamma C sa...

Grattis till vinnaren.
Kram Mamma C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Får passa på att gratta alla glada vinnare här :) Så snällt av dig att lotta ut så många :)
Lyxigt med en ny, fin symaskin! själv kör jag med svärmors gamla med instruktionsboken i högsta hugg, haha.
kram!

Sara Mårtensson sa...

Grattis alla vinnare! Det har varit otroligt roligt och spännande att vara med! :-) Det har förgyllt min vecka kan jag lova!

Anonym sa...

Tacksamheten av att hitta någon likasinnad är ömsesidig. :-)

Här händer det som sagt inte så mycket just nu. Umgås mest med maken eftersom han ska åka iväg nästa vecka, vilket innebär en hel del sytid för mig samt fortsatt företagsplanerande.

Har inga bra förslag på maskiner. Jag har ju mammas gamla husqvarna och overlocken står oanvänd och måste in på service så jag har inte kunnat prova en sådan än. Drömmer dock om en broderimaskin. :-)

rino sa...

tack för mönsterlänken, ska kolla upp den:-)

Himmelbit/Njut en smula sa...

Du är generös du, som både ger bort det du sytt och även säljer billigt! Jättefina är de!

Jag borde väl kunna ge dig mer tips om en bra overlock-maskin eftersom jag jobbat på VSM (som har varumärkena Pfaff, Husqvarna Viking och Singer). Men mitt sista projekt där (innan mammaledigheten) var en top-of-the-line overlock för HV som hade ALLT! 40 sömmar, bland annat en massa vackra dekorsömmar. Men denna har tyvärr inte kommit ut på marknaden ännu. Så jag är lite bortskämd med det bästa ;-) :-D. Jobbigt när man fått ha en massa "rolls royce" hemma - ekonomin tillåter inte riktigt att köpa det man egentligen vill då ;-).

Ett litet tips är väl ändå att satsa på "de stora" varumärkena och lägga några tusen för att få en riktigt bra maskin. Speciellt du som syr så mkt.

Ha det toppen!
Kram

Anonym sa...

Är med och tävlar ännu. Vill ha ett näsduksfodral!

Pysselsyster sa...

Hej Bea!

Vad dy pysslar och fixar. Alltid kul att titta in till dig :-)
Har ni tapetserat köket än?
Jag talade varmt för tapeten "Svante" från Sandbergs du vet.
Känner nu att jag måste ta tillbaka mina rekommendationer ang den. Efter endast tre månader på väggen har den förlorat sig totalt. Färgäktheten är lika med noll :-(.
Tapeten har gått från ett härligt mellangrått mönster på kittvit botten till en beigebrun historia.
Mycket trist!

Hoppas, hoppas att du valde något annat.

Min Skattkammare sa...

Vad snäll du är som lottar ut såna där fina fodral! :o)
Den där kjolen gillar jag också, längden och skärningen på volangen. Du syr kläder också....inte illa!
Idag är det pysselväder (eller städväder....blää)
Ha det så bra idag, vännen!
Kramar Kicki

Nilla sa...

Tjohooo!!! *hoppar in yr av glädje* Vilken tur jag hade då =D

Ska maila dig meddetsamma! Det här var verkligen en toppen nyhet =)

Hoppas ni får en skön kväll!

Kram Nilla

Nilla sa...

Tjohooo!!! *hoppar in yr av glädje* Vilken tur jag hade då =D

Ska maila dig meddetsamma! Det här var verkligen en toppen nyhet =)

Hoppas ni får en skön kväll!

Kram Nilla

Hjärtat Mitt sa...

Tack för länktipset. Jag ska genast in och kika.

Kram Mari i Marieholm

Pixi sa...

vad bra sida,tack för den!! =)

Smultronstället sa...

Hej, oj vad du e produktiv, blev nyfiken på dessa näsduks fodral, det har jag aldrig hört talas om:)

Tack för tipset ang gratis mönster det kanske kommer till anv. nångång.

MÅ så gott
Kram M

gratis mönster sa...

jag har en sida med gratis mönster på virkat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...