söndag 10 augusti 2008

Och vinnaren blev...



Grattis!

Det var mycket riktigt Gränna, eller "Godisstaden" som mina barn sade lyckligt för sällan har de sett så mycket godis på ett och samma ställe. :-)

Jag tänkte på er direkt när jag såg den här vackert skapade rosklubban.
Hoppas den smakar!
(För äta den SKA man...livet är för kort...och gott...för att sparas på)

Det är mycket riktigt Amalia Eriksson som är fotograferad på vykortet. I mitten på 1800-talet blev hon änka och för att försörja sig och sin dotter bad hon om stadens tillstånd att försörja sig och sin dotter med tillverkning av finare bakverk och den s k polkagrisen (som man tror inspirerades av den då mycket populära polkadansen. Från början var det inga "grisar" utan mer som små karameller, men snart kom hon att göra de populära "stängerna" och det är nog två sådana hon håller i på fotografiet.

Det var dagens historielektion det hihi...that's girlpower for ya...eller en verkligen känsla för entrepenörskap. :-)

Tack Amalia!


...


Och inte var det sluttävlat där inte. Näppeligen!

Den här veckan kommer jag ha en liten utlottning VARJE DAG där jag varje kväll, måndag till fredag, lottar en vinnare av de som skrivit en kommentar i föregående inlägg.

Vad kan du då vinna?



???

Ja-a...så tänkte jag också innan jag kikade runt lite, bland annat på Lottas blogg men blev så inspirerad av att göra en och frågade henne hur hon hade gjort sin. Kanonfin tutorial Lotta!
Vi vill gärna se fler tuts från dig.




Och vad är det då, kanske det fortfarande är några som tänker.
Jooo....du har pappersnäsdukar i den föööössståååås. :-)
Glutta in i den så ser ni vad som döljer sig där inne.

Jag älskar att sy dessa och kan omöjligt behålla alla som jag syr själv och familj och vänner har redan fått, så jag hoppas att ni inte har något emot att vinna en.
Perfekt och roligt sätt att använda de små spillbitar av tygerna som blir när jag syr andra saker.

Ok...då börjar vi då....imorgon kväll drar jag första vinnaren av de som kommenterat i det här inlägget.
Lycka till!

Nu ska jag titta på "Lilla huset på prärien" igen. Jag är ju inne på andra DVD-boxen som maken köpt åt mig och nu är det så roligt, för det kommer avsnitt jag aldrig sett tidigare.

Hoppas ni kikar in i veckan och tar chansen så jag får skicka iväg lite vinster kors och tvärs genom Sverige!

Ha en underbar kväll!

Kram Bea

39 kommentarer:

Camilla sa...

Vilka mysiga "fodral", mycket trevligare än att ha näsdukarna liggandes i handväskan och bli söndersmulade...! :-)

Himmelbit/Njut en smula sa...

Vad fiiina!! Hur mysiga som helst! Klart jag inte har ngt emot att vinna en sådan ;-) :-D.

Hoppas helgen varit bra!
Kramar

Stämningsfullt sa...

Vilken fin idé! Vill gärna vara med och tävla :)
Kram!

Sara Mårtensson sa...

Så fina! Vill självklart vara med och tävla! Du gör så fina saker!! :-)

Anonym sa...

Tackar! Suger åt mig allt beröm. Det kommer nog några till tuts frammöver. Mönster av något slag blir det i alla fall. Ska släppa en korsstygnsserie om ett tag.

Dina fodral blev underbara.

Surfade runt på whip up idag och hittade massa saker jag ska fixa. Bland annat ett fodral till en ipod och en skräppåse till bilen.

Tinnar och torn sa...

Hejsan! En sån vill man ju gärna vinna. Men det är imorgon det börjar antar jag? Kram Petronella

Willewira sa...

Det var ett finurligt påhitt för näsdukar. Så mycket finare än ett vanligt paket.

Vill gärna vara med och tävla!

Ha en bra måndag!
Kram Willewira

Mamma C sa...

Grattis till vinnaren. Jag vill vara med och tävla om denna fina sak att lägga näsdukarna i.
Kram mamma c

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Oj oj oj! Flitens lampa lyser verkligen dygnet runt hos dig Bea! Du får tänka på elförbrukningen:-)
Så söta fodralen är!
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Så söta - jag anmäler mig direkt. Och eftersom du gillar Lilla huset på prärien hoppas jag på extra mycket tur ;)

Kram Jenny

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men du så fiffigt...å söta var dom ju oxå..

Roligt med utlottning varje dag...

Hoppas på tur!!

Kram Nilla

Livets Ljusa Stunder sa...

vilka fina näsdukshållare. trodde nästan en stund att det var blöjpåsar.

Jennie sa...

Verkligen fina! Vill gärna vara med och tävla. Då gäller det att vara på hugget i veckan och se vad du hittar på!
Älskar verkligen dina val av tyger, de är så underbara. Var hittar du allt? Jag kan knappt hålla mig tills jag fått färdigt vårt hobbyrum så jag kan ha symaskinen uppe jämt, då ska det sys som bara den. Har så många ideér i huvudet, många tack vare dig!!

Lillstuga sa...

Måste självklart vara med och tävla! Vill bara säga att tack vare din blogg har min egen symaskin hittat ut ur garderoben mycket oftare än förut! Tack!
kram Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefina fodral!
Kram Marie

Anonym sa...

Vilka underbara fodral! Jag hoppas på tus :-)
Miawa

Anonym sa...

Vilka underbara fodral!!!
Jag hoppas på tur :-)

Anonym sa...

Hej!!
Vilka underbara saker som du gör!! Jag är ofta inne och kikar på din blogg, men skriver aldrig, men nu när det var utlottningar på G kunde jag inte låta bli...hi hi.
Är mycket imponerad av alla ideer.
Kram
Sara

Sara sa...

Hej!!
Vilka underbara saker som du gör!! Jag är ofta inne och kikar på din blogg, men skriver aldrig, men nu när det var utlottningar på G kunde jag inte låta bli...hi hi.
Är mycket imponerad av alla ideer.
Kram
Sara

Unknown sa...

Men vilken söt, vill jättegärna vara med i utlottningen..

kaos i ett vitt hus sa...

alltså, det låter så enkelt när du säger att du syr upp såna på alla stuvbitar du får över å jag förstår inte ens hur du gör! skulle oxå vilja kunna sy som du! ska försöka mig på att sy en liten sminkväska å det kan nog ta evigheter.. :-)
ninna.

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din kommentar!!!

: )

Kram & ha det GOTT!

/ Jenny

<3

Anonym sa...

Åh, jag vill så klart vara med och ha chansen att vinna jag med!
Din blogg är toppen, och du syr så otroligt vackra saker. jag blir superinspirerad, och en vacker dag sätter jag förhoppningsvis igång jag med...

Anonym sa...

Åh, vilka fina fodral du syr. Skulle passa perfekt nu när både jag och min dotter ligger i feber och förkylning.
Helen & Cornelia

Nettan sa...

Tack för titten hos mig =0).
För nu kunde jag ju titta in hos DIG !! ( Tror jag varit här förr ).

Vad fina " näsduksfodral " du sytt.
Skulle inte ha ngt. emot & vinna ett ;0)

Kram, Nettan

Annie - Annalunda sa...

Hej Bea och tack för hälsning! Oj oj oj så mycket fint du gör och visar här i din blogg. Tala om kreativitet... det inspirerar!!!

Kram Annie

Anonym sa...

och du är så välkommen tillbaks! /M

matilda sa...

du måste nog vara lite av en superkvinna, förundras över din energi varje gång jag är inne på din blogg :)
självklart vill jag vara med och tävla också!

Lilla Blanka sa...

Hej Bea!

Prestationsångest, du..? Du syr och trollar fram underbara alster hela tiden..det är JAG som skall känna prestationsångest *hihi*

Jättefin förvaring till pappersnäsdukar...!

Kram du goa!
//Mia

-- sa...

Vilka supersöta fodral! Det var ju perfekt för att få användning av sina spillbitar. Ha en bra dag! Kram Maria

Cupcakes & Hoyas sa...

Jag hänger på! =)
Tack för gulligt inlägg på min blogg..men när det gäller virkade tekoppar är du mycket duktigare..så beställningen kvarstår. =)
kram Ylva

Anonym sa...

Hej Bea!
Dessa var ju ljuvliga! Helst den rosaprickiga;-) Du får gärna skicka den till dalarna...

Kram på dig! Lena

Susanne sa...

När man inte kan sy själv så får man tävla hos dig! :-)
Ha det gott!
//Susanne

Anonym sa...

Vilka fina näsduksfodral! Något som jag verkligen skulle behöva i min arbetsportfölj för att sedan ta ur pappersnäsdukar och lägga ut på altarringen till snyftande brudar (eller brudgummar för den delen)och tärnor, eller att ge vid sorgehusbesök.

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Tuuuuusen och åter tusen tack för paketet! Sjaletten är så söt att man går under! Moa sade att hon ville ha den på dagis i morgon:-) Näsduksfodralet hamnade i min handväska på en gång. Du är så otroligt duktig och påhittig Bea! Tack snälla!
Kram

Anonym sa...

Åååh, vilka fina fodral! Perfekta att hänga på väggen bredvid sängen eller soffan i förkylningstider. Älskar din blogg. Min har inte kommit ur startgroparna än, för både jag och maken blev sjuka och vi har en bebis. Skulle behöva lite uppmuntran för att orka bli frisk :-)
Kram

Erika sa...

De där såg ju riktigt smarta ut. Mycket trevligare än plastförpackningen. Mycket söt att ha i handväskan för alla småsnoriga näsor som snart börjar rinna till nästa vår & sommar :-)

Anonym sa...

Åh, vad fina! Hoppas hoppas jag vinner, ett sådant vore toppen att ha i handväskan!

Anonym sa...

Jag skulle använad den varje dag för jag är mammaledig och använder näsdukar till det mesta kladd... så den skulle verkligen få åka ut överallt och se nya platser... säljer du dessa om man har otur....
asawallgren72@hotmail.com

MVH Åsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...