måndag 8 september 2008

Det ska stöpas i tid...

...det som pysslerska ska bli!
:-)

Här avslöjar jag hemligheten med varför jag får så mycket pysslat.
Ni ser ju min händige medhjälperska som koncentrerat nålar ihop tygerna till vår kudde.
Hade jag fotat från en annan vinkel hade ni sett saxen bredvid henne och de prickiga tygerna som hon klipper "vimplar" och "hjättan" (hjärtan) av.

Och så här blev vår patchworkkudde när den blev klar!

Grönt och rosa är så hett i höst.
Jag behöver också ha in lite "hetta" i vårt svala vardagsrum, så det här är första kudden i en liten ensemble.
"Fiiin!!!" tyckte tvååringen. "Jag ÄLSKAR rosa"
Hon var nöjd med sitt arbete.

...

Ikväll blir en tidig kväll. Jag har lite feber, ont i halsen, snuvig. Ni vet...september och skolstart och allt vad det innebär. Det hör till.
Men energin är inte riktigt på topp så det får räcka med en liten kuddstackare idag tror jag.

Hoppas ni andra håller er ifrån virus, både luftbärande och nätverksbärande.

Kram Bea

20 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Så otroligt fin bild på din söta dotter! Man riktigt ser hur koncentrerad hon är på det hon gör. Superfin kudde blev det också!

Krya på dig!

Kram

Smultronstället sa...

Ja fy för alla baciller som flyger omkring just nu... Vad mysigt ni verkar ha!=)

Anonym sa...

Vilken underbar kudde. Vad hon är duktig. En medhjälpare säger man adldrig nej till. :-)

Hem och Lycka sa...

Vilken söt medhjälpare du har! Och bloggen har ju blivit jättefin, hoppas det löste sig för dig. kram!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Sicken fin kudde! Och vad tur att du har hjälp.

Ush ja..snuvan och halsontet har nått mig också. Och jag kan inte ens skylla på barn som drar med sig smittan hem. Får skylla på maken istället.

Ha det fint och krya på dig!
//Jill.

Mamma C sa...

Det dröjer nog inte länge förens hon tagit körkortet på symaskin. Kommer ihåg att man fick göra något sådant när man började med syslöjd i skolan. Men det var på den grå tiden så det är nog annorlunda idag. Kudden blev jättefin. Krya på dig.
Kram mamma c

Y sa...

suverän tygkombination! och söt tjej. Förstås :-)

Stämningsfullt sa...

Med en så söt medhjälpare förstår jag att det blir mycket gjort :)
Vet vad du talar om när du talar om virus. Här hemma är det sjukstuga AB typ :)
Krya på dig!
Kram.

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fin kudde och duktig hjälpreda!
Hoppas du känner dig bättre imorgon, kram Marie

Anonym sa...

Vilka söta grejer ni gör !

Grodmamman sa...

Så du kör med barnarbete du!:) Skämt åsido, himla söt liten hjälpreda du har.
Kram

Camilla sa...

Mysigt, vilken duktig assistent du har! Hoppas att du kryar på dig! :-)

Marina sa...

Baciller har vi en del här i familjen. Faktiskt bara jag som klarat mig ännu så länge men de tkommer säkert på mig också.
SÅ söt hon är den lilla när hon nålar och pysslar! Skönt att få lite hjälp ibland.

Skatan sa...

Den där kudden påminner väldigt mycket om ett lapptäcke vi hade när jag var liten...färgerna gör mig en smula nostalgisk!

Kram och godkväll.

kaos i ett vitt hus sa...

va duktig hon é lilltjejen! har du sett att jag lyckats få in en bild bakom rubriken i "kaos i ett vitt hus"? *stolt* :-)
kram, ninna.

Karin sa...

Hej Bea! Vilken söt och duktig medhjälpare du har. Gillar verkligen kudden, tygerna är verkligen underbara. Vill (och ska!) sy nya kuddar till min soffa. Tror du rosa och blått fungerar i höst? :)

Krya på dig! Kram Karin

Hjärtat Mitt sa...

Aha, det är därför :)
Ja, det ska ju börjas i tid, eller hur.
Sötare medhjälpare får man leta efter.
Och kudden blev ju jättesöt oxå.

Kram Mari i Marieholm

Malin - I min trädgård sa...

Men vilken underbar liten hjälpreda! Klart ni får mycket pysslat :).

Kram M

Strömming sa...

åh tänk när man kan pyssla MED sina barn, inte bara ÅT dem! vilken härlig bild!!!

Villa Nystuga sa...

Finns det alltså hopp om att barnen kommer att le när mamma tar fram symaskinen??? Just nu är det inte alls populärt :)

Det är alltid kul att kika in hos dig och se dina härliga projekt. Jag är dock nyfiken av mig och har därför gett dig en lite annorlunda utmaning i min blogg ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...