måndag 15 september 2008

Keramikkurs

Fylld av inspiration från sommarens besök hos "Lustfyllt" och den otroligt talangfulla Lena anmälde jag mig till en kurs i keramik

Första kurstillfället är nu, om en timma. Gissa om jag har bilder av hur jag önskar att det ska se ut! :-)
Så här....

Eller så här...

Och helst så här...


Jag gissar att jag kommer bli lätt besviken....jag får komma ihåg att även små tummade sneda skålar kan vara charmiga i all sin enkelhet.

Fast helst vill jag ju skapa fram en hel "Mateus"liknande kreation för julmaten i jul...hihi...tänk er...stor mattallrik med liten assiett ovanpå...och så liten skål.

Drömmar, drömmar, drömmar....can't live without them! :-D
Ni glömmer väl inte bort att tävla gott folks!?

Nu ska jag laga lite mat till telningarna innan det är dags att packa sig iväg för att förverkliga
sina drömmar...hihi

Ha en underbar kväll!

Kram Bea

14 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Lycka till! Ska bli kul att se dina kreationer :-)

Kram

chokladblomma sa...

Ha en trevlig kväll och lycka till!
Kram A

Pixi sa...

Lycka till ,det svårare än man tror iaf när det gäller att dreja ,så ha skoj! =)

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt Bea! Jag önskar dig lycka till med din kurs. Längtar tills jag kan anmäla mig på min första... undras vad det kan bli... blomsterbindning kanske?!

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Roligt :)
Lycka till!!
Kram på dig :)

Karin sa...

Kul med keramikkurs! Jag ska gå trädgårdskeramikkurs i helgen med ett par bloggare. :) Ha det gott! Kram Karin

Maz sa...

Åh vad roligt! Jag gick också en keramikkurs för ett par år sedan och skulle gärna göra det igen! Så härligt att knåda fram små kreationer! Ska bli spännande att se dina!

Camilla sa...

Härliga bilder! Lycka till med dina alster! :-)

Mamma C sa...

Ha det så bra på din kurs nu. Ska bli kul att se din servis till jul nu :-)
Kramis Mamma C

Skatan sa...

Men så grymt roligt! Vore det inte för pyret i magen och att jag inte hinner gå så många gånger, skulle jag absolut också anmäla mig till en kurs! Det är så jädra roligt. Hoppas du gillar det :)

Kram,

Anna

Wiveka sa...

Den där översta kommer du säkert att kunna knåpa ihop. Och när du gjort det kan du räkna med en beställning från mig...

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha , ha jag hoppas det blev några lyckade alster igår ;-)
Väntar med spänning på vad det bidde !
Kram/Lotta

Unknown sa...

Härligt, och när du gjort ett antal uppsättningar med serviser till dig själv och inte har plats för fler så hojta till så köper jag några av dig;-)
Kram

Willewira sa...

Man behöver drömmarna för att våga gå. Men även målen för att nå drömmarna!

Ta ett steg i taget. Kanske kan du börja med en dockservis... "Beus" kan den heta...;)

Men vet du, jag tror du kommer nå dina drömmar till slut. Dock inte första lektionen...
Njut och ha roligt! Det är oerhört avsplappnande att sätta händerna i lera.

Sköt om dig vännen!
Kram Willewira

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...