fredag 19 september 2008

Om vikten av att...

... alltid ha en rulle självhäftande plast i bilen. Tänk att löven bara väntade på oss. Vi ropade till träden:
"Snälla...släpp ner ett löv till oss!"

Tacksamheten lyste i barnens ansikten när träden följde våra uppmaningar och släppte vackra solgula björklöv rakt i våra utsträckta händer.
Väl inne hos sin älskade farmor och farfar igen så lade vi ut alla våra promenadfynd på bordet.
Vad skulle vi göra av denna gyllene skatt?

Kartongen från ett av den nyblivna treåringens paket, kombinerat med gammalt skrivpapper och en rulle självhäftade plastfolie som fyndats på Lidl och glömts kvar i bilen...blev en
HÖSTSYMFONI!

Nu är jag nyfiken på hur ni tänker.
Är det den högra eller vänstra som skapats av födelsedagsbarnet på sin treårsdag (flicka)
Är det den högra eller vänstra som skapats av fyraåringen. (pojke
)
Själva valet av nyanser och placeringen av löven är ganska signifikant för hur de är som personer faktiskt.

Jag tycker de blev helt ljuvliga och de ska självklart ramas in och placeras i deras rum som ett varmt välkomnande av en härlig ny årstid - HÖSTEN.

Kram Bea

6 kommentarer:

Petra C sa...

Det verkar som om någon annan än jag och mina barn haft en höstig promenaddag idag. Vi tog den långa vägen från dagis och hem. Vi gjorde inga lövtavlor men väl en bukett av de blommor vi hittade längs vägen.

Hälsningar Petra

Mamma C sa...

Vilka fina och söta hösttavlor det blev av er promenad. Ha en bra helg
Kram Mamma C

Änglahem sa...

Grattis till stora tösen så här lite i efterskott! Det är stort att bli tre år, då är man ju ingen bebbe längre...utan stooor!

Jag bara älskar din fantasi och engagemang (blev det rättstavat?) när det gäller dina barn! Dom har tur som har dig till mor!

Hrmmm...vänster, höger...är det en kuggfråga detta?*fniss*, höööger är nog pojkens och vänster tösens...tror jag.

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Jag tror att den vänsta är gjord av lilltösen. Vet inte varför det bara känns så.
mvh smillasplats.blogg.se

Lilla huset på prärien sa...

åh herregud vad du ger mig dåligt samvete. jag var inne hela dagen igår med mina barn (iofs för en hade lite feber... men ändå) och gjorde inte mycket mer än att titta på film. jag måste bara bli lite mer pysslig!!

jag tror det är den lille pojken som har gjort den vänstra! det ser ut som någon har ansträngt sig att löven inte ska ligga PÅ varandra på den andra... .säkert en liten flicka ;)

kram jenny

Skatan sa...

Hej!

Tittar in en snabbis för att önska en trevlig helg. Skogen bjuder ofta på det bästa pysslet...själv skall jag ut och försöka på tag på lite härligt mossa!

Ha det bra.

Kram,

A.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...