söndag 26 oktober 2008

The white company

Just nu känner jag mig lite ambivalent.
Att det är vitt som gäller är det ingen tvekan om.
Men är det:
- gammaldags, lantlig touch
- stilren, skandinavisk touch
- trendiga vita toner
eller mer
- ruffig vit fransk/dansk stil
som jag egentligen vill ha?

Jag gav mig ut på känsloresa på nätet och hamnade på "The white company".
Mycket klokare på min egen stil blev jag inte. Däremot klappar mitt hjärta när jag ser dessa bilder och jag får en hel del uppslag inför julens pyssel och på hur jag vill inreda barnens rum.

Det räcker...för ett tag! :-) Hoppas jag kan dela med mig lite av känslan via bilderna nedan.
Ha en underbar söndag!

Kram Bea














24 kommentarer:

Skatan sa...

KÄnsloresor på nätet är inte fel! Det ägnar jag mig åt varje gång jag besöker alla inspirerande bloggar - som din till exempel!

Kram!

Min lya och jag sa...

Åh så mycket fint!!! Självklart så inspirera du med dina inlägg, somm alltid:-)
Ha en bra dag!!!!

Kram Linda

Willewira sa...

Förstår ditt dilemma... känner samma tvehågsenhet...

Men dessa bilder är underbara och jag förstår att du blir inspirerad av dem!! Vilket dockskåp!!
De rutiga boxarna!
Allt!

Ha en skön söndag...
Kramar
Willewira

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina bilder!!
Jag är också lite sådär just nu att jag velar hit och dit i smaken.... Det finns ju så många fina stilar att inspireras av!

Tack snälla du för den snälla kommentaren hos mig :) Vad glad jag blev av dina ord!

Hoppas ni får en bra dag.
Kram!

Nilla sa...

Åh vilka vackra bilder! Här velas det också och jag kan inte säga att jag har en specifik stil annan än a la Nilla *skratt*

Ha en skön söndag!

Kram Nilla

Mamma C sa...

Ja här hemma finns nog inte någon specifik stil alls. Här hoppas det från det ena till den andra. Bättre att ha lite av allt så slipper man vela. Mycket fina bilder du hittat. Ha en regning men bra söndag.
Kram Mamma C

Linda sa...

Samma problem här också! :)Det finns så mycket vackert, som t.ex. dina bilder!

Lallis - liv och leverne sa...

Men du!
Så fina bilder:)
Kram Lallis

StrandviksVillan sa...

Åååh vilka ljuvliga bilder!
Samma huvudbry för mig om stilarna, vet bara att det franska är INTE jag, typ madonnor och spetsar.
Men om du läser min blogg har du kanske märkt att det bara blir mer och mer vitt även hos mig. Har blivit starkt influerad av alla andra fina blogghem.

chokladblomma sa...

Åh, så fina bilder! Det är när jag ser så mkt fint som jag nästan, bara nästan, skulle vilja försöka få ett barn till! Jag har två buspojkar! Tänk att få inreda ett tjejrum! Suck..:)
Men mina grabbar är BÄST!
Ha en bra dag!
Kram

Mitt vita hem sa...

Vilka underbara bilder, man blir ju onekligen sugen på att skaffa fler barn så att man kunde få inreda ett lite flickrum igen.
Kram Heidi

Anonym sa...

Vilka underbara bilder!
Svårt det där med stilar, jag är nog en blandning av lite olika.

Ha det bra.
kram!

Hem och Lycka sa...

Snygga bilder!

Jag tror det är få som har en stil rakt igenom utan de flesta blandar nog. Huvudsaken är att man själv trivs med den. Min egen har jag kommit fram till att den är en blandning av New England, lantligt, vitt och rufft ;-) Och håll med om att man ska ta det bästa från alla världar ;-) kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det där är verkligen så svårt! Vad har man egentligen för stil? Skulle nog ha riktigt svårt att definiera mig, men kanske kan man få vara lite ambivalent...det skadar väl inte? :-)

Ha en fin söndagskväll!

Grodmamman sa...

Det är när jag ser sådan här bilder jag skulle önska att min dotter vore 1 år och utan egna åsikter!=) Så underbara bilder!
Kram

IKT i min vardag sa...

Jag har också funderat på det där! Vilken stil har jag egentligen? Jag tror inte att man kan ha någon speciell stil, typ enbart New England rakt av. Stil ska ju vara personligt och säga något vem man är. Jag är alltså..."New England inspirerad med en nypa av shabby-klassiskt-franskt-lantligt-modernt." Vad ska man kalla den stilen tro? Shabby England modern? ;)

Jag blev iallafall VÄLDIGT inspirarad av dina bilder!

Kram

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint...det blir till att börja tiiverka små barn igen ... hur var det nu kan man beställa flickor;-)

Kram Maud

Ingunn sa...

Så mange inspirerendebilder;)Likte veldig godt konsollbordet som du viser!

Hilsen Ingunn

Färjtorp sa...

Fantastiska bilder!
Det fanns i allafall mycket där som jag gärna kunde ta hand om =)

Man hittar alltid mycket inspiration på nätet både tips och idéer och det är ju så bra.

Kram Johanna

Caroline sa...

Härliga bilder, synd att mina barn är lite för stora nu.
Stil är svårt, jag föredrar nog en blandning av saker jag tycker om, och att hålla hemmet och inredningen levande, inget får bli statiskt!

Anonym sa...

Ja det där med stil är inte helt lätt - vi har just köpt hus och ska börja inreda på allvar och jag velar hela tiden hit och dit mellan diverse olika stilar..... :D

Marie sa...

Här blir det oxå lite problem när man inte vet exakt vad man vill ha, om man ska hålla sig till en stil eller blanda hej vilt eftersom man hittar så mycket snyggt som man vill ha.

Otroligt fina bilder, så jätte mysigt med barnrum. De är nog de roligaste rumen att inreda om du frågar mig.

Kram Marie

Villa Hemma sa...

Ljuvliga bilder!

Jag gillar det industri-vita, lite ruffligt. Finns inte så mkt småblommigt här hemma :-D

Men helt klart är det ju att "Vitt rules!"

- Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Jag känner väl igen mig Bea - ibland är det svårt att veta vilken stil man har egentligen. Och jag influeras på så många olika håll... ibland blir jag lite avis på människor som har en stil och kör stenhårt på den.

Underbara bilder du visar!

kram Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...