tisdag 2 juni 2009

Vimpeltyger






Här kommer de utlovade bilderna på de tyger som ni kan välja mellan till er egna, personliga vimpel. Det går jättebra förstås att kombinera hur ni vill mellan tygerna.

Beskriv bara utifrån vilken färgskala det är på tygerna, vilket nummer tyget har räknat nedifrån, exempelvis:
"Det sjätte tyget räknat nedifrån bland de röda tygerna, elefanttyget"

Det går även bra att ytterligare specificera vimpeln genom att bestämma hur många vimplar av varje tyg du villl ha exempelvis:
"Tre stycken röda elefanter, tre vita med röda prickar, tre helröda, tre randiga, tre blommiga och fem vita"
(Det går sex vimpelflaggor på varje meter och de kostar 125 kr/meter)

Beställningar gör ni på
beatrize_74d@hotmail.com

Lycka till!
Fråga gärna om ni funderar över något


Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloglovin

18 kommentarer:

Lotta sa...

Åh, vilka underbara tyger du hittat. Det blå prickiga och de bruna med små vita blommor är mina faviriter. :-)

Jag har äntligen kommit tillbaka till de lite mer roliga delarna med att sy. Nu har jag tid att sy väskor och handukar igen.

Grodmamman sa...

Jösses, vad många fina tyger du har!:) Man blev ju glad bara av att se dem!
Kram

Hannis sa...

Hur får du plats med alla tyger??
Det märks att du tycker om att sy=))

Har suttit och kollat på dina alster och fasiken vad du är duktig!
Önskar i bland att jag hade tålamod att sy,sticka och brodera.
Men jag dyker i färgburkar i stället*fniss*

Ha en fin dag/Kram Hannis

Lilla huset på prärien sa...

Oj, oj, oj vilka fantastiska tyger du har Bea!! Så fina vimplar. Vad kul att kunna sy sådär fint som du! Önskar verkligen att jag var lite bättre. Ska kanske gå en liten kurs... och skaffa mig en symaskin.

Har i alla fall anmält mig till en keramikkurs nu :) Det stod också på min "lista".

Kram Jenny

Klarafina sa...

Vilka vackra tyger!
Titta in hos mig. Det ligger nåt och väntar på dig där.

Synnøve. sa...

Afton på dig.
Man blir ju glad bara man ser dina tyghögar.
Vilka färger.

Önsker deg ei flott aften.
Klems Synne.

Vardags-mirakel sa...

Vilka ljuvliga tyger! Skulle också vilja ha det så vackert på en hylla i syrummet, ha det bra kram Eva.

Natasha sa...

Vilka underbara färger och mönster!

lolla sa...

morning
ojoj vilka fina tyger du hittat....
de rosa och bruna är mina favoriter..
dina amplar är ju så fina.
du har inte lust med ett arbetsbyte? en meter vimpel mot ett virkat litet djur från mig till din dotter ???
kram lolla
www.lollashus.blogg.se

Anonym sa...

Hej Bea!

Jag kan inte låta bli o tipsa om Killebergs Webbutik där du hittar 100 & bomullstyger i massor till toppenbra priser http://www.killebergstygbod.se

Tänkte till din fina vimplar...

Kram
Jenny

In my house sa...

OOOohhhhh, jag älskar oxå att sy Vimplar!!! har typ dina tyger! skratt... Kul... Pyssel är som en drog - jag håller med dig =)

Ha de gottit kram josse

Efwa - Medea sa...

Ååh vilka vackra tyger du har!!

promenader på landet sa...

Vilka jättefina tyger! Jag gillar de röda bäst. Jag ska nog gå in på Tradera i kväll och kika på Madicken klänningen! Jag gillar din blogg bakgrund väldigt mycket var kommer den i från? Ha det så bra! Kram Maria

Bollan sa...

Åhh vilka härliga tyger man blev ju riktigt sugen på att sy vimplar. Synd bara att tiden inte riktigt räcker till förtillfället. Kramizz

Annika sa...

Hejsan!
Fantastiska tyger. Får massor av inspiration och föll direkt för de röda.
Var hittar du alla dessa.
Kram Annika
aaforsberg@hotmail.com

Fröken Fräken sa...

Oj, vad mycket fina tyger. Jag blir direkt inspirerad till en mängd andra fina saker som man också kan göra med dem utöver vimplar :-)

r e b e c k a sa...

o vad mysket snygga tyger!! :)

Maria sa...

Hej.
Letade lite inspiration till att göra vimplar och halkade in här hos dig. Jag kan då säga att om jag inte lyckas göra några fina själv så beställer jag definitivt av dig. Jisses vad finfina tyger du hittat.

Fin blogg. Återkommer.

Mvh Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...