måndag 26 oktober 2009

Gör finaste pyntet själv

Cosas har fått in lite av sitt julsortiment, bland annat den här vackra vikta stjärnan. Den kostar 49:-
Det är billigt, om du inte har tiden eller tålamodet att vika en själv.

Men...om du har gott om tid på dig till jul (vilket du har nu) och har ett vitt pappersark hemma
(vilket du troligtvis har) så tycker jag du ska försöka knåpa ihop ett dussin själv.

Jag hittade en beskrivning på Hemmets Journal.
Tar man det steg för steg, sakta men säkert, så tror jag inte det är några problem att få ihop dessa. Jag har försökt själv tidigare, men då har jag varit lite stressad och då har jag fixat det till bokstav "I" ungefär. Du fixar det nog bättre.

Jag har tänkt att jag ska ge den här beskrivningen en chans, jag arbetade utifrån en jag hittade på "Skapligt enkelt" tidigare. Den här kanske är lättare?

Tänk tanken att man knåpar ihop ett tjog av dessa, då skulle man alltså SPARA 1000 kronor!
Vad skulle man kunna göra för de pengarna istället??? Hihi...! ;-)

...

Roligt att så många av er vill vara med och tävla om vimpeln. Jag har en till på lut, så om du inte vinner den här gången kanske du har bättre lycka nästa gång.

Jag planerar att ha en till utlottning inom en snar framtid.

Imorgon drar jag vinnaren efter att jag varit och tovat.
Lycka till ni goa!

Kram Bea

Edit: Knappa timman efteråt sitter jag här med en helt egen stjärna.
Det är som med allt - inte svårt när man väl lärt sig! :-)
Första sidan ser ut som *humhum*, men andra sidan är riktigt fin. *stolt*
Fråga gärna om ni undrar över något.

4 kommentarer:

Mia sa...

Hej
Jag köpte ett färdigt kitt med remsor och beskrivning förra året, men det gick inte så bra. Jag hade nog också varit lite stressad. La ner dem i en låda som nu är dags att ta fram igen.

Mojebarn sa...

Tack snälla Bea för att du letar upp mönster på allt möjligt åt oss alla.
Sådana här stjärnor "är min barndom". Min mamma gjorde dem och jag har många kvar ännu. Men hittar jag bara tiden så har jag ju nu ett mönster att gå efter när jag vill göra fler. Jag borde passa på att virka några stjärnor också. Så många idéer, så lite tid.

Men det ska i alla fall blir mer plats nu i november :-).

Kram
Mojebarn

Bibbi Maria sa...

Jaaa, tack såååå mycket för alla dessa mysiga tips!

Anna sa...

Måste bara säga att jag älskar din layout!..kanske på grund av att jag gillar prickar =). Stjärnorna blir bara lättare och lättare att göra och när man har gjort ca 10st så sitter det ganska bra i fingrarna!
Tack för fin inspiration!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...