söndag 25 oktober 2009

Förberedelser inför december

Jag har tittat på Panduros sortiment av julpyssel och ting.
Just nu pågår en stor julrea.
Änglavingarna är ju så bedårande.
Jag har sytt egna (se här) men de här fjädervingarna är helt bedårande.


Vackra tags till adventskalendern. Det som går att fixa enkelt SKA fixas enkelt.


Jag har lagt ut mönster på dessa, men om du inte har lust att virka egna så kan du här köpa ett sexpack för 29 kronor.
Här hittar du mitt virkmönster.


Strutar ÄR ju inte svåra att göra, men det kan ändå vara skönt att ha ett litet "kit" att starta med om man aldrig någonsin gjort dem tidigare. Panduro har härliga startkit på fina strutar som kan kickstarta din kreativitet.





Tilda. Den här söta damen tycker jag särskilt mycket om på grund av hennes skira färger.
Hon finns som plywoodfigur till lågt pris. Det skulle vara jättefint att dekorera en liten flickas paket med.


De här är otroligt enkla att göra. Nu finns materialsatsen till reducerat pris.
Jag har gjort en liknande fast i garn, det fungerar ju också. Ni ser säkert hur enkelt den är konstruerad om du kikar på min bild här.






Lackstänger, så otroligt vackert. Vanligt ofärgat postpapper, jutesnöre och lack. DET är jul.





De här tvålseten är underbara för man har allt på plats på en gång.
Jag har gjutit tvålar tidigare och det är otroligt roligt. Jag är sugen på att köpa en hel sats. Det är oftast billigare än att köpa delarna var för sig.




Tildas julinspirerade paperstack är ett måste, särskilt nu när priset är nedsatt.



Jag är ingen "scrappare" alls, men den här stämpeln kan jag tänka mig. Vad fint att stämpla direkt på postpappret, eller på en bit osyrad, riven bit papper.


Fina klistermärken till paketkalendern. Tänk er...ett snöre med vanliga klädnypor.
24 små paket inslagna i vanligt vitt ritpapper med tunt bomullsband knutet runt det. Och så siffran mitt på paketet. Enkelt. Effektfullt. Tovning är fantastiskt. Även om man kanske inte faller för den här typen av tovad julgranskula så är variationerna oändliga. Jag ser naturfärgad ull framför mig, med vitare, inpickade detaljer i form av just sådana här spiraler kanske, eller stjärnor...eller beströdda med små glaspärlor eller med vita band surrade runt.


Kunde inte motstå att ta med den här lilla flugsvampen. Om ni ännu inte provat på att tova så skulle jag verkligen rekommendera er att våga ge er på en sådan här liten rackare. :-)
Materialsats för genomförande finns till reducerat pris just nu.
Vem vet, det kan bli en början till ett oändligt tovningsäventyr.

5 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Heej Bea!
Jag har aldrig varit in på Panduro......Brukar skicka min man men sist tog han med sig en katalog :o/. Nu bara måste jag in dit! *ler*

Ha det gott! Kram Erika

Helena sa...

Så mycket fint!

Anonym sa...

Hej du! Härlig blogg! Helt underbar! Fina saker och kreativiteten flödar! Ha en toppendag! Länkar från min sida om det är ok. /petra.h

Ylva sa...

Hej, kikar in här lite. Vilken härlig julinspration jag fått nu!!! Jag vill gensast börja slå in en massa paket o göra adventskalender!
/Ylva

Li.W sa...

Hej! Jag följer din blogg :) Den är så himla fin och inspirerande! Jag var inne på Panduro och köpte mig en sådan här gullig sats med flugsvampar som jag tänkte tova. Såg ju inte så svårt ut... Gjorde en provsvamp, den blev inte alls så fin som på bilden :) Får nog öva mycket mer, men skam den som ger sig :)
Ha det så bra!
Kram Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...