lördag 14 november 2009

Fjärde projektet i "Använd det du har - november" 2009


Använt:
Vitt garn "Bambino bomull"
Rosa Alpaca
Knappar från en "Tommy Hilfiger"skjorta
Mönster:
nämligen det här mönstret som jag bloggat om tidigare i februari
Tänk, jag trodde ALDRIG att jag skulle lyckas uppnå mitt nyårslöfte, "Att lära mig sticka" och kunna sticka denna ensemble.
Men...det verkar ju gå åt helt rätt håll.

Jag stickar jämna maskor, men har svårare för att se hur jag "plockar upp" maskor från en kant så som jag fick göra med ärmarna. Där blev det lite godtyckligt.

Det här setet tog mig dessutom BETYDLIGT längre tid att sticka än vad jag trott, jag vet inte ens huuur många timmar, men det är i alla fall roligt att kunna påbörja och slutföra inom en rimlig tidsram ändå och kunna bli av med små garnnystan som är svåranvända annars till större projekt.
Dottern ska få den i julklapp.

Kram Bea

5 kommentarer:

klockarbarn sa...

Heja på!
Man kan ju brodera upp små garnnystan också. Jag brukar skicka med barnen en del smånystan (man kan ju inte spara allt när man stickar så mkt som jag) till vävramarna på dagis. Det uppskattas.

m sa...

Så fint det blev! Jag tycker det är så kul att göra såna små "riktiga" kläder. Vilken bra hemsida du tipsar om. Så många fina mönster där finns!

Call design sa...

Blir en kanonfin julklapp till din dotter och garanterat uppskattad!

och att vara nybörjare tar tid men tänk vilket steg du tagit och du vågade göra det likaså. Bra jobbat och du skall vara mäkta stolt över dig själv!
Många må gott kramar

metamorphosis sa...

Vilken stilig ensamble!

Tack för tipset om hemsidan! Har just upptäckt charmen med att sticka dockkläder så den sidan läggs till favoriterna!

Ruuthie sa...

Åh, så fina kläder, blir alldelens varm i kroppen. Tack för en underbar blogg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...