måndag 2 november 2009

Första stickprovet

Fantastiskt.
Vilken maskin.
Vilket resultat.
Vilken hastighet.
Vilket PRIS!!! (300 pix)

Jag är ungefär så nöjd som jag kan bli! :-D

Ikväll har jag en hel del lektionsplanering att göra,
men om jag hinner undan i skaplig tid så ska jag försöka att
hinna pyssla lite.

Mitt första projekt i "Använd det du har"
får bli:

- Fingerdockor med sagotema från Kalikå
Det blir fina julklappar till barnen det.

Så! Nu när jag skrivit det på bloggen så bara MÅSTE jag väl göra klart dem!? ;-)

Ha en underbar måndag!
Kram Bea

11 kommentarer:

OlgaA sa...

Så kul! Ibland önskar mig en stickmaskin. Fram för allt när ska stickas sådant som en scarf... Jag håller på med en. Hoppas att jag hinner november ut ;)
Sen har jag börjat att sy till Julen. Och två projekt är att hitta på kvar :D
Kul blir det!
Ha en trevlig vecka!

Bollan sa...

Åhh skit va fint va bra de blev när ni väl fick i gång den. ska också tipsa jag har tovat ett par tofflor, sååå nöjd över mig själv.

kramizzar

Mojebarn sa...

Det blir verkligen jättefint stickat. Och snabbt! Det är man ju inte bortskämd med när man stickar vanligt. Jag är så avis. Om du någon gång tröttnar på stickmaskinen, så är jag spekulant, hi, hi.

Jag har hur många projekt som helst som jag skulle vilja göra under utmaningen, men har bara bestämt ett än så länge. Nu väntar symaskinen.
Kram
Mojebarn

Grodmamman sa...

Vilket underbart syrum du visar i förra inlägget!
Snyggt stickat också!
Kram

Bollan sa...

Svarar: jag gjorde de plant fast jag hade målat upp en mall på skumgummit som jag gick efter.

kramizzar

Therese sa...

Åh, snacka nostalgi!!! Min mormor har varit stickerska på fabrik och har en sådan, men använder den inte längre, jag msåte nog dit och be om en kurs å kanske tigga till mig apparaten... ska bli kul att se vad du gör. Min mormor gjorde verklgien ALLT på sin maskin! Och en tumme upp från din man tar jag som en fjäder i hatten för mina receptbrädor, då karlar brukar vara mer svårflörtade... iaf min ;-) Önskar dig en toppen dag, och visst är bloggen udnerbar, skriver man att man ska göra något så får man ju en viss press att faktiskt genomföra det med... KRAM!

Kajsa sa...

Vilken fin och inspirerande blogg du har! Hittade hit via Call designs logga om "använd vad du har-utmaningen". Och nu är jag anmäld och ska lägga till din blogg på min lista!

Inger sa...

Väntar med spänning på dina fingerdockor. Vad använder du för mönster?

Inger

Brunkullan sa...

Vilket fynd! Spännande att se allt skoj du kan hitta på med den:)
Susanne

Lycka är ~ Onnea on sa...

Ska bli roligt att se fingerdockorna.
Stickmaskin är nåt jag funderat på, men tycker nog så massor om att sticka för hand.
~Marita~

Anne-Lie sa...

Vilket fint syrum! Men var köper man så billiga stickmaskiner? En sådan vill jag verkligen ha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...