tisdag 3 november 2009

Söta tum-renar

De här söta små skapelserna hittade jag på "Family Fun" när jag sökte efter olika typer av handdockor! :-)
De här ska barnen få göra som julkort i år. Så söta och personliga och roligt att ha kvar deras små tumavtryck och tänka "Var deras tummar verkligen så här småååå...helledunamig då"?

...

Jag är hemkommen från tovningskursen. Jag har fortsatt att tova på det halsband jag visade för ett par inlägg sedan. Jag ska fästa en knapp som lås baktill och så ska jag sy på några pärlor, sedan är den klar för att visas här på bloggen.

Jag har precis förberett allt inför utvecklingssamtalen den här veckan och orkar inte pyssla något mer ikväll. Tre timmar blev det ändå totalt, men jag sitter och surfar runt på era bloggar och inspireras.

Så OTROLIGT roligt att "Använd det du har" har översatts till engelska och att så många norska pysseljäntor är med oss.
Härligt att vi kan inspirera varandra över landsgränserna.
Det är så roligt att följa er alla.

Nästa måndag har jag funderat på att publicera ett inlägg med ett färgkollage över alla skapade ting under veckan. Om du av någon anledning INTE vill att just din kreation ska synas bland de andra här på bloggen så kan du bara låta mig veta det.

Hoppas ni har en riktigt härlig vecka!
Sköt om er!

Kram Bea

6 kommentarer:

Bluewhiskey sa...

Tackar och niger och du vet du vad.. Nu har jag fått klart ett till litet miniobjekt :)

Himla bra initiativ av dig detta!

Helena sa...

Hej Bea! Vilka supersöta tumkort. Jag har en liten fråga angående utmaningen, är det tänkt att man ska pyssla saker av tyg och garn osv eller är det fritt fram att pyssla med vilket material som helst som man har hemma i skåpen? Kram Helena

Therese sa...

Vilken toppen ide, den "snor jag" och tipsar mina läsare om också vid senare tillfälle, men länkar naturligtvis dig - för i mitt fall blir det inte julkort utan en perfekt farsdagspresent till Lurans älgjagande pappa nu på söndag :-) Kram kram

Mina dagar sa...

Måste fråga,jag som är ny på detta. Ska jag fota det jag har gjort och lägga upp bilden på min egen blogg eller? Kanske låter lite IQ0 men jag måste bara fråga!

Bibbi Maria sa...

Himla söta! Tackitack för alla dina bra tips! Kram Maria

Laila sa...

Aha! Den var också bra!

Man kan använda bara tummen om man vill. Sen ritar man dit en tomteluva och några fötter också. Ett litet tips bara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...