söndag 20 december 2009

Svar på några förfrågningar

Ibland får jag frågor om mönster på olika saker. Nu har jag samlat några förfrågningar i ett och samma inlägg - kanske några projekt som ni vill pyssla med i mellandagarna. Håll till godo.


PULSVÄRMARE
Jag tycker mest om pulsvärmare som kan användas ovanpå eller under ett plagg inomhus för en dekoration till den tröja man har på sig.
Det är perfekt med en dekorativ pulsvärmare när tröjan tumlats lite för varmt och krympt i armlängden. :-)


De här tycker jag om i alla enkelhet. De ska vara en DEL i ens outfit tycker jag och då tror jag på enkla mönster.

De här tycker jag är så fina som en ensemble. Jag har gjort båda i gräddvitt tjockt ullgarn och fått många komplimanger för dem.
Den här tycker jag mycket om. En förlängning av den befintliga tröjan.
Vill ni ha fler mönster på pulsvärmare kan ni surfa in här.

BRODERIMÖNSTER till Nalle Puh

Jag har många broderimönster. Följande mönster har jag fått från "Free pattern" sida någongång för länge sedan. Det är en fin årsalmanacka med Nalle Puh motiv.
(Klicka på bilderna så blir de större)
Det är lätt att göra om månaderna till svenska.











PIPPITRÖJA


Mönster finns på ICA-kurirens hemsida.
Nästan en "måste" tillsammans med Lovikkavantar och vit ullmössa.

FILT AV MORMORSRUTOR


Om du är sugen på att prova på att virka en filt av mormorsrutor kan du hitta noggranna instruktioner här.

Lite tips utifrån andra förfrågningar bidrar jag med senare.

...

Hoppas det går riktigt bra i julstöket. Här är vi mer i fas än någonsin.
Jag tvättar de vita överdragen till soffan, i övrigt är vi färdigpyntade och färdigstädade i stort sätt. Det är bara julskinka och julgran som ska till och det ska maken åka och fixa nu.
Medan barnen är borta ska jag slå in deras paket och lägga i ordning tills de kommer hem. Jag längtar efter att se deras miner! :-)

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

7 kommentarer:

Helena sa...

Hej Bea! Vad snäll du är som delar med dig av dina mönster, ett par snygga pulsvärmare är nog det perfekta mellandagspysslet för mig! Ha en fortsatt mysig fjärde advent! Helena

Mina dagar sa...

Dom där pulsvärmarna kommer jag att börja på snarast! Tack för tipset och mönstret!
Virkar ibland mormorsrutor men av någon konstig anledning så glömmer jag bort hur det var man gjorde när det är dags att göra en ruta igen???!
Hoppas nu att dina instruktioner får mig att komma på hur man gör!!

Vi klädde granen igår och la klapparna under, dottern stor trivs med att klämma och känna och längta!
Ha det så bra!
/Eva

Therese sa...

Men vilken klapp du levererar Bea - tack för dessa tips!!! Du är en inspiratör som dessutom är synnerligen generös - TACK! Kram
Therese - Sockenvägens Söta

Lilla Blanka sa...

Hej goa Bea!

Åh vad gullig du är, tack för att du delar med dig ♥ det är så svårt att hitta tycker jag, man villar runt i cybervärlden och så är det antingen beskrivningar på engelska eller så är det nån länk som inte funkar osv osv

Ville också kika in och önska dig och de dina en underbar jul!

Största kramen
Mia

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej på dig!

Önskar dig en riktigt god fortsättning på julen!

Kram Jenni

HomeRiver sa...

Vilka bra tips! Trevlig fortsättning önskar HomeRiver!

SKOOGSTROLLET sa...

Det är kanske dags nu att skicka en försenad julklapp i form av en award. Dock är publiceringsdatumet väldigt missvisande då det gick rätt många dagar mellan första raden och den sista i inlägget, så det hamnade före inlägg som skrevs däremellan. Du hittar awarden under den 5:e december.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...