tisdag 28 februari 2012

Stjärnor av hampagarn

virkad stjärna
Visst blev de snygga? Mönstret har du här:

STJÄRNA AV HAMPAGARN

Valfri tjocklek på garnet och den virknål du tycker "löper bra" när du virkar luftmaskor.
Mina är cirka 10 cm från udd till udd.
Sammanfoga 3 luftmaskor med en smygmaska till en ring.
1. Virka 14 fm runt ringen. Avsluta med en smygmaska i första fm.
2. 5 lm. 1 fm i andra luftmaskan från nålen. Därefter en halvstolpe, en stolpe och till sist en dubbelstolpe i var och en av de föregående luftmaskorna. Det utgör själva "udden".
3. Hoppa över två fm och gör en smygmaska i den tredje = första udden fastvirkad.
Upprepa fyra gånger för totalt fem uddar.
4. Avsluta med en smygmaska i första luftmaskan och fäst alla trådar.
(Gör ev. en upphängningsögla)

...

Mina kommer att få följa med till några av mina kunder.
Idag ska vi åka lite skridskor på sjön.
Ha en härlig tisdag!

12 kommentarer:

Marie sa...

Ja, underbart väder =D

Men oj så fiiiiiina

Allt och/eller Inget sa...

Vilka fina stjärnor! Och tack för länken, den fungerade utmärkt. Vilken himla fin halsdekoration, måste nog visa bild på den på min blogg för att den var så läcker. Jag länkar såklart till dig och säger att det var Ditt tips. Tack!! Ha en fin dag! Kram Linda

mina finaste. sa...

Fina stjärnor och mysig blogg! Kram

Thessan sa...

vilka fina! å jag som höll på att leta ihjäl mej efter mönster på stjärnor i vintras när jag virkade mitt lucia tåg.... Hoppas du har en lika solig och fin dag som jag =)

Tina sa...

De är helt bedårande söta!
Jag som inte kan sticka, kan knappt skilja på avig o rät...
Men snickra o måla är ok, det får jag vara nöjd med!

kramkram

Villa Frejas bokblogg sa...

Jättesöta.
Ha en underbar dag på isen. Här har de smält bort.
Kram.

Maria Harrsjö sa...

Jättesnygga ! Snygg matchning !

Hildas hem - Sofia sa...

Så söta de blev! Jag är så impad över alla som är så duktiga på att virka och sticka :)

Jag hoppas att din tisdag är härlig!
Kram Sofia

Malin - stjärnflocka sa...

Hur fina som helst!!! :)

Helena, Craft and Creativity sa...

Finfina stjärnor!

Fröken Foto sa...

Sååå fina! Duktig du är!

By the way... håller med, slätt är inte alltid vackrast ;)

Kram kram Malin

Två hjärtan sa...

Hej Bea,
Du är så pysslig att jag blir sugen på att försöka mig på att virka igen, har innte gjort det sen jag gick på lågstadiet...
Jättefina stjärnor! Vem vet jag kanske pysslar ihop någon en vacker dag :)
/AK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...