söndag 25 mars 2012

En söt, önskad svamp...

...är det här.

Barnen och jag brukar spela "Mario Kart" mot varandra och både de och jag
tycker om de söta svamparna från spelet.
Jag virkade två stycken amigurumisvampar till dem för att det
ÄR ju bara så roligt att virka.

...

Snart är det dags att åka iväg med barnen till dansinstitutet igen.
När barnen är på sina dansklasser fördriver jag väntan i loungen med att virka/sticka.

Behöver jag tillägga att jag är ensam om att göra det och att jag nog anses
vara lätt "exotisk" av den anledningen.

En son sade till sin pappa:
"Pappa, titta hon stickar!"Han väsviskade tillbaka:
"Ja, det gör hon" och hyssjade på honom att han skulle vara tyst om saken.

Övriga föräldrar sitter fördjupad i bildskärmarna på sina telefoner, men ibland
när jag tittar upp från handarbetet kan jag möta någons nyfikna blick - som sedan snabbt viker av
ner mot skärmen igen.

Ibland känner jag mig "tantig" när jag sitter och knåpar med mitt, men för det mesta bryr jag mig inte ett skvatten. Fram för mer offentligt skapande vetja.

Kram på er!

6 kommentarer:

Jo sa...

Haha, ja, sådär kan man känna sig när man handarbetar "offentligt". Jag stickar i bilen på väg till jobbet (sambon kör) och har fått ett par förvånade blickar av medtrafikanter. Jag tycker att det är slöseri att bara sitta av 2x 1 timme som bilresan tar så det känns inte konstigt alls för min del. :)

Helena, Craft and Creativity sa...

Jag tycker INTE att det är tantigt och jag skulle snarare bli supernyfiken och inte kunna låta bli att fråga vad du virkar för något. :-) Precis, fram för mer offentligt skapande!

Svampen är bedårande!

Ps. Du har helt rätt i att jag fick lite mindre dåligt samvete för mina bandinköp efter att jag använt dem till fåglarna... Haha! ;-)

Pysselmajorna sa...

Den blev super söt. Ja det går lite garn om man ska göra den stora.
Jag sitter alltid och stickar och virka på offentliga platser och vist får man en o annan undrande blick :)

sanna sa...

Det är skönt att kunna använda väntetid till något vettigt, som sticka :)

Nyman sa...

Vilken söt svamp, Mario det är ju så kul :D Måste testa att virka en sån svamp.

Ha en trevlig kväll,
Malin

Fröken S sa...

Åh, vad jag känner igen det där om att vara ensam om att sitta och sticka eller virka på mer eller mindre offentliga platser. Jag är visst den enda föräldern på dotterns fotbollsträningar som har virkningen med mig... Fram för mer offentligt skapande, jag står på mig och fortsätter!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...