söndag 23 september 2012

10 enkla sätt att välkomna hösten - del 8

8. Testunden den bästa är

Våren har påskmust och flädersaft, sommaren har jordgubbslemonad och rosévin,
vintern sin heta glögg.
Te hör verkligen till hösten.
Personligen dricker jag hellre te ur kopp än mugg.
Det är något med känslan av att vara fullt upptagen att hålla ett fat i ena handen och koncentrerat balansera en liten kopp i ett alldeles för småttigt öra.
Full koncentration på själva tedrickandet liksom.

Jag har samlat ihop några kaffekoppsfavoriter från Tradera.
De vackraste kostar inte många kronor.

Sen kan jag bara inte motstå "PIP designs" vackra servis.
Jag får gåshud, så vacker är den.

 Koppar, fat, skåldar, kanna OCH muggar finns att köpa hos "House of Hedda"
 När vi pratar om tekannor så måste jag ju bara visa den här lilla samlingen.
 Det här är ju också ett sätt att använda tekannor på. Vackert, eller hur?
 Jag kan inte se mig "mätt" på den här. Believe or not, men ALLT är tårta som du ser på bilden.
Nu är det bara att samla på sig "några" tekannor. :-)
Bild från Greenwellies.
Är du lite händig med stickorna kan du säkert klura ut hur du gör dessa "cozies"

Vill du sy en tehuva har du ett fint grundmönster här.

Nu till teet.

Tebutiken har plockat i ordning ett "höstpaket". Kanske det smakar?


 "House of tea" har ett ekologiskt te som jag skulle vilja prova.
Vad sägs om Keemun smaksatt med kanel, kardemumma, kryddnejlika, ingefära och svartpeppar?

Innan jag köper en massa goda teer så måste jag nog sörpla i mig lite av de jag har. "Kärleksmums", "Choklad och grädde" och "Dajmte". Slisketislisk. Men gott. :-)

Vilket är ditt favoritte?

5 kommentarer:

Inger sa...

Är ingen stor tedrickare, njuter hellre av kaffe ... men ibland är det gott med te ... när jag är lite frusen, som jag ofta är på hösten ...
det jag har i burken just nu är ...
Earl Grey/lime-te ... rött rooibos te smaksatt med bergamott-och limearom samt rosor och citrongräs ...

tack än en gång för en kul
"följetong" på bloggen

kram Inger

Dagar av lycka sa...

Jo te är verkligen gott och eftersom jag inte dricker kaffe så blir det lätt en del ;) Fast jag gillar bäst att dricka ut mugg även om koppar oftast är mycket finare!

Ha en fin början på den nya veckan!

Kram
/Anna

Mariette sa...

Jo visst är det gott med te, särskilt till frukost och sent på kvällen!
Koppen på första bilden- med fjärilarna var SÅ söt! Blev också väldigt inspirerad av den härliga bilden med kaffekannor som en lite fontän, vilken idé!
Kram Mariette

Hanna sa...

nej men du så många fina bilder.
Ha en fin start på den nya veckan.
kram
Hanna

FruNeroLindström sa...

Åh så mycket höst-härligt jag hade att spana in nu efter helgen. Underbara arrangemang, kransar och tekoppar.
Själv är jag ju en riktig kaffe människa, men till kvällen tar jag gärna en kopp te om det är ruggigt. Men tyvärr blir jag så hopplöst kissnödig när jag ska sova sen även om det är koffeinfritt ;)
Hoppas du haft en riktigt trevlig helg. Kram Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...