lördag 22 september 2012

10 enkla sätt att välkomna hösten - del 7



 

7. Höstfint med kransar

Det är ju så otroligt fint med kransar. Det är enkelt och roligt att påta ihop och inte kostar det särskilt mycket mer än lite tid.

På bilden har ni en mosskrans med rönnbär från ICA-Kuriren.
Där får ni beskrivningen på hur ni kan göra en likadan.
Lite Halloweeninspirerad, men den är ändå så söt.
Källa: brightboldbeautiful
Den här tycker jag var så söt med linnet.

Äppelkransen och Bosse Rappnes krans hittar du här.
Här är mitt tidigare tips på hur man gör ett mosshjärta.
Jisses, vad det är länge sedan. Dottern var tre år, nu har hon precis fyllt sju år.
Titta bara på de där små fingrarna....naaaw.
Ytterligare lite inspiration från dottern och mig i form av rönnbärshjärtan.
Inlägget hittar du här.
Glöm inte hjärtan av tillklippta äppelgrenar, mossbollarna och kransarna av "Lammöron".
Det finns så otroligt mycket inspiration där ute bland er bloggare.

Har du någon fin krans som vi kan få se på din blogg? 

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

de där sista med rönnbär är helt ljuvligt ju!

nu känns det lite som jag redan skrivit det här, men jag är så förvirrad. jag tror inte jag rekomenderar instagram längre, trots att det är så kul, för jag är helt förvirrad över vart jag ska fokusera just nu så det är mest pannkaka överallt. ska jag blogga, pinna, instagramma, facebooka eller ska jag kanske ta hand om mina barn och jobba? ;-) Men det är nog nyhetens behag, det lägger sig.

Gärdet sa...

Oj vad du inspirerar! Blir supersugen på att göra höstfint!Vet inte vart jag ska börja bara... vill ju gärna kombinera det med en ordentlig höststädning ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...