fredag 14 september 2012

Du blir ett barn igen...

...när du ser Alexandra Krasuskas underbara tavlor.
Det första du lägger märke till är LJUSET. Hon har använt solen som färgpyts som det tycks.
Sedan lägger du märke till detaljerna. Barnen, djupet, platsen.
Där vill du också vara.
Det är lugnt.
Det är lyckligt.

Därefter kommer själva känslan även in i dig, av både blandad lycka och nästan lite sorg.
(Klicka på bilderna så blir de större.)
 
(flicka?kvinna?)
 
 
(Egen ö)
 
 
(Våran ros)
 
 
(Att falla från himmelen)
  
(Kattungar)
 
Hur känner ni?

Alexandra är född i Polen, men har bott i Stockholm sedan 1981.
Titta bara på hennes underbara Stockholmsskildringar.
Om jag varit "Stockholmsmamma", skulle den här underbara Stockholmsöversikten i konsttryck fått hänga som  på barnens vägg. (50x70 cm 250:-)
 

Eller den här, helt makalösa "lapptäcket" med Stockholmsrutor i olja och akryl.
Finns att se närmare här.
Jag är helt tagen av hennes talang.
Här är hennes egen hemsida.
 

4 kommentarer:

nattugglan sa...

tackar för att du ville va med i min tävling..Ja jag tycker oxå om Alexandras tavlor..de är så varma..!Ha en bra helg.

Mallin - Stjärnflocka sa...

Åh, så fina de är!!!
Älskar "våran ros"! :)
Ha en härlig helg!
Kram Malin

Lotta sa...

Tack! Det är meningen att broscherna ska komma upp i min webshop så småningom. ;)

Jag mår mycket bättre nu och jobbar för tillfället som arkeolog en kortare tid så företaget får stå i princip still. Har dock fått beställningar så jag vet vad jag har att göra när jag slutar. :)

Kram

Min Skattkammare sa...

Hej finaste Bea!
Först och främst vill jag säga hur oerhört sorgligt det känns när du berättar om dina föräldrar och hur tufft livet behandlat dig.
Då är det inte alls konstigt om kreativiteten drunknat i sorgen.

Tack också för dina kloka rader inne hos mig! Tyckte mycket om att läsa dem! Skönt att få bekräftelse från andra som har den erfarenheten. Man kan ju undra vad det är för fel på en?

Ljuvliga bilder....jag tror att jag varit inne på den sidan förut. Vilken fantastisk porträttmålare hon är också!

Dina saker är också så fina! Läckert med Greengatevimplar som matchar till muggarna!

Idag skiner solen på våra breddgrader....eller hur? ;o)
Önskar dig en skön helg i solen!
Kraaam Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...