lördag 21 juli 2007

"I love you a latte" - en förebild och variant på Leilas "Cupcakes"

Igår fyllde jag år. Någon som också fyllde år var svärfar. Vi fyller år på samma dag. :-)


Jag gjorde en variant av Leilas "Cupcakes" som hon gjorde i onsdags. De var mycket uppskattade. Särskilt svärmor älskade dem då hon inte tycker om någon form av tårta.

Men...jag har fått en ny idol och en ny inspirationskälla på samma tema. Hon heter Betz White. Under sin föräldraledighet låg hon och småslumrade efter en heldag med sonen. Då kom hon på idéen med "Teacup pincushions" då hon insprerats av trenden med cupcakes.

Kika på inslaget och inspireras!

Här ska inhandlas ulltröjor på "Myrorna" i morgon. :-)


http://www.marthastewart.com/portal/site/mslo/menuitem.3a0656639de62ad593598e10d373a0a0/?vgnextoid=4d4fed7957d42110VgnVCM1000003d370a0aRCRD&video_id=0&rsc=related

11 kommentarer:

Lantliga ting sa...

Vilka supersöta cupcakes, ser väldigt smarriga ut. Själv bakade jag Leila inspirerade banan och chokladmuffins igår, de var goooda. Ska nog kanske försöka mig på cupcakes till nästa helg, var det svårt? Kram Maria

Hem och Lycka sa...

Aoo, vad gott det ser ut!

På min gatan i stan sa...

Mmm...det ser ju supersmarrigt ut! Får man ta en? ;-)

Kram!

Susanne sa...

Va gott det såg ut då.
Jag älskar att baka och det är kul att pröva nya recept och testa lite nya kombinationer själv.
Kram

Stina sa...

Vilka godingar...Puss

På min gatan i stan sa...

Jajemen! I egen hög person spatserade man runt med en åsna!!! :-)

Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken konditor du är!! Så läckra bakverk och tårtor!! Är säkert lika goda som de är vackra att se på!!

Nej, min dalahäst har jag köpt färdigmålad på Gruvgatan 13 i Falun!

Ha en fortsatt skön vecka önskar Mari ; )

Blommiga Karin sa...

Hej!
De såg verkligen smarriga ut...mums!
Vad kul det låter med en koja inomhus.
Förstår att det känns jobbigt att gå tillbaka till jobbet efter varit hemma med barnen.Tiden går ju så fort när de är små.
Min dotter fyller 11år snart...vet inte vart åren tagit vägen??
Tur att bara barnen blir äldre=)
MVH Karin

Anonym sa...

Leila är ju så duktig och man blir alldeles tokigt baksugen varje gång man har tittat på hennes bakprogram!

Brunkullan sa...

De ser ju riktigt goda ut!!
Och vad fiffigt med de filtade tekopparna:-)
Perfekt för barnrummet (om man skippar nålen och syr fast "grädden" istället:-) )

Susanne

Anonym sa...

Vilken alldeles underbar idé, dom är ju ursöta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...