söndag 31 augusti 2008

Fem sanningar

...framvuxna från söndagen den 31 augusti
- "Flyga drake" av Khaled Hosseini är den bok man bara MÅSTE läsa för att lära sig mer om sig själv
- Kolmårdens djurpark är stoooort, men att det inte är för stort för våra småttingar att knega fram själva utan protester alls. Duktigt!
- Makens hår behöver desperat klippas, det framgick med tydlighet när vi stod vid gorillorna och jag funderade på vilken sida av staketet jag var. :-) (Det är lugnt, maken står bredvid och flinar, så ni behöver inte oroa er för att familjefriden är hotad!) :-D
- Det uppladdningsbara batteriet i eltandborsten behöver laddas väldigt ofta. *brrrr...brrrr...br...r.................. ... .. . *
- Jag önskar att jag konstant hade ett par smidiga assistenter att piffa omkring mig så att jag skulle kunna ha lika välordnade pysselytor som Martha.

Tack för era goa kommentarer från förra inlägget. Fast jag började nästan känna att jag skrivit ett "Tjoho vad bra jag är, eller hur" inlägg. Fast...then again....varför skulle man inte få göra det...det är väl egentligen bra att påminna sig själv om hur lite "dålig" man är och istället framhäva det man är rätt nöjd med.

Nåväl....nu ska jag gå och klippa min rara Gibbon här hemma.
Ha en ljuvlig måndag!

Kram Bea

10 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Exakt, du är ju en hejjare på att sy, såklart att du måste vara glad för det. Jag instämmer...Heja Bea...ska bli jättekul att se vad det blir av dina planer...tycker du är supermodig som vill och vågar! Kram Petronella

Anonym sa...

Vilken skillnad motför klippet du skickade. Så där vill jag ha det när vi är klara med renoveringen. Lika ordningsamt i allafall. Var sak på sin plats helt enkelt. :)

Här är det inte hår som klipps utan tyg, men det verkar aldrig ta slut. Riktigt tradigt att klippa hundratals småbitar av två meter tyg. Får se det från den ljusa sidan att när det är gjort dröjer det ett bra tag innan jag behöver göra om proceduren. Ha en bra kväll.

Lilla huset på prärien sa...

Åh ja, det hade väl varit skönt med en liten assistent som tassade runt och dammade och sorterade lite... vilken lycka. Och så bra med lite "tjoho vad bra jag är!!" det tycker jag många fler ska skrika lite oftare.

Kram Jenny

Camilla sa...

Härligt med en tjej som vågar vara stolt över att du är duktig!! Go girl! Kram Camilla :-)

Unknown sa...

Godmorgon, klart du skall ge dig själv en klapp på axeln, du är ju fantastiskt duktig.
Hur går det med köket?
Ha en mysig dag.
Kram

Skatan sa...

Gillar din humor : ) Gorillamake - det är inte illa det!

Kram,

Anna

Marina sa...

Kul med sanningar!
Här är inte heller så välstädat på pysselbordet. Vet inte vad som ska till för att det ska vara så. Men jag vill nog inte ha det SÅ rent iofs.
Man får väl vara nöjd med sig själv i bland. Det är ltie förbjudet här allt som oftast. I vårt land alltså, eller mer i kvinnovärlden kanske???? Ha det bra och var nöjd!

Lilla Blanka sa...

Hej Bea!

Helt underbart inlägg.. :D
Du borde jobba som krönikör vid sidan av sy-andet!

Härlig Martha bild!

Kram vännen
Mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

hahahahaa...goa du.......du skriver så härligt.njuter varje dag jag är här.du får mig att må bra!!!!!

FORTSÄTT !!!!

Ska klippa min gorillahane här oxå idag....hihihihi...

självklart ska man berömma sig själv.Lika väl som man lätt säger vad dålig man är på ditten å datten.

Kram Nilla

Grodmamman sa...

Härligt med någon som vågar säga att "jag är bra!" Vem skulle inte vilja ha en assistent här hemma och även ha ett sådant välordnat pysselbord. Ja, ja drömma kan man ju alltid!:)
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...