onsdag 14 november 2007

Tomten kom tidigt i år

Fick paket idag från underbara Sofia som har butiken "Me and my home" Beställde lite småsaker för en tid sedan som jag ska visa er på plats sedan, men just nu lånar jag några bilder från hennes webbutik. (http://www.meandmyhome.se/)

Kortkedja som passar fint i blivande hallen. Har en massa planer på vad jag ska hänga på den.

En vacker liten klämma som jag ska ha i köket när det är klart. Har också en annorlunda plan för den som jag tror kan bli kalasbra.

Och naturligtvis kan dottern inte ha ett "Ilon Wikland"rum utan att det ligger en liten "Bamsen" (Lotta på bråkmakargatan) i sängen.
Nåja...det är ju inte riktigt "Bamsen", men söt ändå.
Jag köpte den lilla grisen från Maileg till henne och den ska hon få i julklapp. När jag visade barnen bilderna - "Titta, vad tycker ni om grisarna." så sade dottern att hon ville ha en sån. Succé alltså. Men...sonen säger ju då förstås att han OCKSÅ vill ha en "Damte".

Och då skämdes jag....varför hade jag inte tänkt på att köpa en rosa Bamse till honom också? Han älskar ju att läsa "Visst kan Lotta cykla" med mig och har ju faktiskt sagt själv att han skulle vilja ha en bamsengris för länge sedan. :-(

Näe...bot och bättring, inte tänka så könsindelat mer nu Bea...usch och fy.
Klart att grabben ska få en rosa mjukisgris!!!

Ha en skön onsdagkväll!

Kram Bea
P.S Tack för det söta lilla hjärtat Sofia Du är go du!

12 kommentarer:

Jenni - Snickarsbacken sa...

Fint alltihopa! Kedjan är jag sugen på med och grisen också för den delen... De finns så mkt fint! Mysigt skrivet som vanligt! Du kan de här du med att skriva med känsla!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Lagt till dig bland mina favoriter :-)

Nilla sa...

Jättefina saker! Mamma har bestämt att Ida önskar sig en gris till julklapp ;-)

Hoppas du får en fin dag!

Kram Nilla

MiaMaria sa...

Undebara saker!

Ha´det så gott!
Miamaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så fina grisar...var finns de att köpa?
Klart gossen ska ha en rosa gris oxå *LER*.
Min första tågresa gick till vänersborg när jag var liten...minnns det som igår.Resan tog bara 10 min men ändå...vilken upplevelse.gissa vad jag köpte på DOMUS som det hette då, jo boken om LOTTA PÅ BRÅKMAKARGATAN.Hur många gggr har man inte gjort som hon..packat väskan å flyttat...hihi

Kram Pernilla

faster atta sa...

Tihi... vilken underbar k´liten Bamse gris!!! Har du hunnit beställa en till sonen än?

kram

Nygammalt sa...

Fina saker du har köpt. Klart grabben ska ha en rosa gris =) Men jag förstår att det är lätt att tänka lite könsindelat trots att det inte är meningen...

Karin Krut sa...

Klart pojken ska ha en rosa gris :) Vilka jättefina saker du har beställt, ska bli spännande att se dom färdiga :)
Kram Karin

Anonym sa...

Fina saker, grisarna är ju helt underbara!
Trevlig helg till hela lilla familjen.

Jennys Vita Villervalla sa...

Ja, visst är hon go Sofia!
sSmyger alltid ner en liten överraskning i paketet!
Ha en mysig helg!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Åh, vilka fina saker du har köpt!

Klart killen ska få en gris :-)

Kram

NICOLINAS BONING sa...

Det är klart att han ska ha en rosa gris;-)
När jag såg din klämma lyfte jag blicken från skärmen och stirrade rakt på min fina auktionsklämma...NU vet jag var jag ska ha den...i köket så att det är fler som ser den:-)
Tack för det tipset...fniss...ibland räcker det med ett litet sandkorn för att hela gruslasset ska komma på plats;-)
Kramar/Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...